Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 abs anturikehän vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herlokki
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 20
    • kitee

    e39 abs anturikehän vaihto

    moi,
    oli sit vasen taka-anturi sökö, entinen lähti vain palasina poraten pois.
    nyt toimi hetken ja sit loppu toiminnasta. Ainakin tuo muovikehä on paskana
    näköpäiten poraillessa ja putsaillessa mennyt.

    Onko laakerin mukana mittakehä? millainen vaihtaa? ainakin tuohon pyörän mutteriin näyttää erikoisavain tarvittavan?
    Voiko olla joku boksivika ja missä se boksi sijaitsee...
  • 318iS
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55

    #2
    Laakeri.

    Laakeri tai se kehä voi vioittua, juuri poratessa anturi irti.
    Millaista vikaa on? Katso minun kuvaukseni toisesta thread:ista.

    Sama kysymys itselläni? Kuinka joku kehäpyörä tai laakeri vaihdetaan? Jommankumman hintahan oli jotain alle 80 euroa, jopa Laakkosella.

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      #3
      ABS:n anturikehä on nimenomaan laakerin mukana pyörivän muovikehän sisällä(eli laakeri vaihdettava). Jos kehään tulee jälkiä anturin irrotuksen yhteydessä, lukee anturi myös nämä jäljet. Seurauksena on, ettei pyörältä tule oikeaa tietoa renkaan pyörintänopeudesta.

      Comment

      • 318iS
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 55

        #4
        abs.

        Abs täristi alle 30 km/h vauhdeissa, anturin vaihdon jälkeen, ja nyt eilen täristys hävisi ja valot syttyivät.
        Tänä aamuna taas valot olivat poissa ja täristys takaisin.
        Kummasti vika siirtyi sähköviaksi.

        Voisko sittenkin olla anturi vinossa tms. Ajoin nimittäin kuoppaista hiekkatietä juuri tuolloin eilen.

        No, ensi vk huoltoaika, ja siellä toivottavasti selviää.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #5
          Originally posted by 318iS View Post
          Kummasti vika siirtyi sähköviaksi.
          En ihan ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Täristys tietysti poistuu jos ABS-systeemi huomaa että jossain on vika ja poistuu toiminnasta. Jos siinä kehässä on joku pieni vika niin ilmeisesti on vain tuurissaan huomaako ABS-systeemi tämän niin että pitää sitä järjestelmässä olevana vikana vai ei.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by 318iS View Post
            Abs täristi alle 30 km/h vauhdeissa, anturin vaihdon jälkeen, ja nyt eilen täristys hävisi ja valot syttyivät.
            Tänä aamuna taas valot olivat poissa ja täristys takaisin.
            Kummasti vika siirtyi sähköviaksi.

            Voisko sittenkin olla anturi vinossa tms. Ajoin nimittäin kuoppaista hiekkatietä juuri tuolloin eilen.

            No, ensi vk huoltoaika, ja siellä toivottavasti selviää.
            Nyt kun sulla on valo syttynyt niin vikakoodien luvulla saat ainakin varmuuden että missä kulmassa se kehä on vioittunut.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • 318iS
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 55

              #7
              Korjaus.

              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              En ihan ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Täristys tietysti poistuu jos ABS-systeemi huomaa että jossain on vika ja poistuu toiminnasta. Jos siinä kehässä on joku pieni vika niin ilmeisesti on vain tuurissaan huomaako ABS-systeemi tämän niin että pitää sitä järjestelmässä olevana vikana vai ei.

              Joo siis ilmeisesti ennen kehän vaihtoa se toimi juuri niin, eli abs toimi ok, luki "väärää" tietoa vioittuneelta kehältä, ja välillä laittoi sen abs viaksi, jolloin valot syttyivät ja abs lähti pois toiminnasta.


              Mutta nyt on abs vika korjattu.
              Eli laakeri tai se kehä vaihdettu.
              Hintaa tuli arvioitu + 30 eur vikakoodien luku + puoli h lisää työtä, kun laakeri oli kuulemma ollut tiukassa.

              Tosin nyt jarru ei toimi tasaisesti. Heh heh. Ei paljoa naurata. Jarrupalat vaihdettu noin kuukausi sitten ja ei mitään ongelmia.
              Huollosta sanoivat että jarrulevyt takana on ruosteessa ja niissä on heittoa.
              Kumma kyllä ennen tuonne huoltoon vientiä jarrut toimi normaalisti, siis poislukien se abs vika.
              Oliskohan tai onkohan mahdollista että jarrulevy tai kenkä tms. olisi vioittunut laakerin vaihdossa?
              Vai jarrulevy pyörii nyt uudella laakerilla vähän eri asennossa ja jarruttaessa täristää pedaalissa? Kovemmasta vauhdista jarrutettaessa kovemmin täristää.
              Ja jos näin, niin millä todistat sen, tai no millähän korjausfirma sen todistaa, jos joutuu sille linjalle?

              No mutta pitää käydä huollossa tarkastuttamassa asia kunhan ehtii.
              Last edited by 318iS; 02-05-2007, 21:23.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎