Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 -01 abs ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • herlokki
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 20
    • kitee

    e39 -01 abs ongelmat

    Hei,

    Ensin abs valo syttyi ja mittaristo pimeni, vika korjautui itsestään.

    Meni pari kuukautta ja vika tuli taas ja jäi tälläkertaa päälle.
    Ostin vas.taka-anturin ja vaihdoin, (tässä vaurioitui muovitus sieltä kehältä, kun piti porailla anturi irti, sekä tietämättä sorvailin ruuvarilla reiästä kehäpintaa puhtaaksi) -enivei mittaristo alkoi toimia taas.

    Absit vain ei tulleet kuntoon. Välillä abs valo ei pala, mutta silloin jytyyttää poljinta, eli luulee jonkun pyörän olevan luistossa -aina kun vain koskeekin jarrupolkimeen.
    Välillä abs valo taas syttyy ja silloin jarrut toimii normaalisti, mutta ilman absja ja luistonesto on pois pelistä.

    Voiko vasentaka mittapinta navalta olla vaurioitunut, kun mittari toimii??

    Onko vika jossain muualla kuin antureissa? Olen lukenut boksivioista, auto on -01 rek. -00 valmistettu -missähän boksi sijaitsee, voiko sille tehdä mitään.

    :think
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Jos tiedät rikkoneesi hammaskehän, niin eiköhän se vika ole siellä ?
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • herlokki
      Newbiemmer
      • Nov 2006
      • 20
      • kitee

      #3
      hammaskehä?

      kun en tunne rakennetta, jos hammaskehä on sivussa, voi se olla ehjä? siinä suoraan reiästä katsottuna oli joku muovi?pinnoite joka on vähän kärsinyt.
      Kuitenkin jotain toimintaa on koska nopeusnäyttö toimii siitä pyörästä/anturista -siksi kyselenkin viisaammilta voiko kehä olla viallinen juuri takavas.pyörässä jos nopeusmittari toimii......

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        99% varmasti hammaskehä vahingoittunut räpeltäessäsi poralla sitä anturia irti joten seuraavaksi koko laakeri vaihtoon niin abs:kin alkaa toimimaan normaalisti.

        Ensi kerralla sitten muistat että niitä ei kannata missään nimessä koskaan porata sieltä irti koska anturin ja hammaskehän välillä on vain pari milliä joten melko varmasti osut siihen sillä porallasi(miltei naarmukin riittää)ja joudut vielä vaihtamaan laakerinkin abs-anturin lisäksi.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎