Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - jarrut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #16
    Jos ei motonetin osat kiinnosta niin tuosta vähän laadukkampaa... Ainakin vähän hintoja.



    Ja vähän edullisempaa settiä





    ATE:n levyt





    Ja yksi halpis setti vielä 4 kpl levyjä+palat 118€+toimitus





    Ed: Eiköhän ne alkuperäislevyt ole ATE:n valmistamat. Mene ja tiedä..:think:
    Last edited by Stone; 13-03-2007, 19:38.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      #17
      Pitäis vaihtaa yhteen E39:iin eteen levyt ja palat. Onko tunnistinjohdon vaihdossa mitään ihmeellistä, esim. tarvitseeko akun napaa irroittaa tms? Levyt ja palat kyllä osataan vaihtaa mutta en oo ikinä vaihtanu tunnistinjohtoa.
      E61 525d LCI

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by Ha2 View Post
        Pitäis vaihtaa yhteen E39:iin eteen levyt ja palat. Onko tunnistinjohdon vaihdossa mitään ihmeellistä, esim. tarvitseeko akun napaa irroittaa tms? Levyt ja palat kyllä osataan vaihtaa mutta en oo ikinä vaihtanu tunnistinjohtoa.
        Ei tarvitse irroittaa, suoraan vaan vanhan tilalle
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Ha2
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 1786
          • Oulu

          #19
          Kiitos. Sitä on vaan tullu vähän ylivarovaiseksi nuiden sähköhommien kans ku on kerran saanu töppäilemällä valoja loimottaan mittaristoon...
          E61 525d LCI

          Comment

          • Ha2
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1786
            • Oulu

            #20
            Jatketaanpa tähän, kun on näköjään tässä ketjussa tullu ennenki kyseltyä. Viimeksi kyseessä oli isän auto, nyt oma. Eli mulle on tulossa uudet kaikki levyt, palat ja palojen kuluneisuusanturit. Lähinnä kiinnostas vinkit liukutappien (ilmeisesti osa #8) puhdistukseen, kun en haulla (toimii taas miten toimii) löytänyt oikein mitään siitä. Jäänyt vaan mieleen joskus foorumia lueskellessa, että niille kannattas jotain tehdä, jos muutenkin jarruja remppaa.

            Tai kysytäänpä oikeestaan näin, että mitä muuta kannattaa tehdä kuin pelkästään irrottaa vanhat ym. osat ja laittaa uudet tilalle? CRC Bräkleeniä mulla taitaakin olla pullo...
            E61 525d LCI

            Comment

            • Erh4be
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 341
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Vonsaku View Post
              Ei motonetin jarruja!
              Itse vaihdoin E39:iin motonetistä ostetut jarrupalat ja tunnistinjohdot. Palojen merkkiä en kyllä muista, mutta ei ole kyllä mitään moittimista. Mitään vinkumista en ole kuullut koskaan eikä mitään muitakaan ongelmia, en keksi miten marmoritiskin palat voisivat olla paremmat

              Levyjä en tosin ole vaihtanut, mutta ainakin palat uskallan kyllä jatkossakin motonetistä hakea
              E90 325i M-Sport -06
              --------------------------
              Ex: E36 325i Coupe -94
              Ex: E39 523i -98

              Comment

              • AMP
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 536
                • Turku

                #22
                Kahteen e36:een vaihdettu MOTONETIN palat ja levyt ja käsijarrujen hilppeet eikä mitään ongelmia muutamankymmenen tuhannen aikana. Jälkimmäisellä tosin vain 5tkm.

                Nyt pitäisi e39 tehdä sama ja tuskin linja muuttuu nytkään.


                edit: Juu merkkihän ei mikään motonet ollut mutta kyeisestä puljusta osat haettu.
                Last edited by AMP; 20-05-2009, 07:42.
                e65 730d

                Ex. e21 316,e30 316,e30 318i, e36 325i, e36 325i, e36 328i, e39 530d, e46 320ci, e46 316i...

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Ha2 View Post
                  Jatketaanpa tähän, kun on näköjään tässä ketjussa tullu ennenki kyseltyä. Viimeksi kyseessä oli isän auto, nyt oma. Eli mulle on tulossa uudet kaikki levyt, palat ja palojen kuluneisuusanturit. Lähinnä kiinnostas vinkit liukutappien (ilmeisesti osa #8) puhdistukseen, kun en haulla (toimii taas miten toimii) löytänyt oikein mitään siitä. Jäänyt vaan mieleen joskus foorumia lueskellessa, että niille kannattas jotain tehdä, jos muutenkin jarruja remppaa.

                  Tai kysytäänpä oikeestaan näin, että mitä muuta kannattaa tehdä kuin pelkästään irrottaa vanhat ym. osat ja laittaa uudet tilalle? CRC Bräkleeniä mulla taitaakin olla pullo...
                  Liukutapit: Porakoneeseen 7mm kuusiokolohylsy ja pyörittää koko tappia sillä kädessä olevaa karhunkieltä vasten. Saa aivan kiiltäviksi. Myös liukujen ohjainkumit kannattaa tarkoin putsata rasulla niistä uristaan. Asentaessa liukuun mielellään ohut kerros jarrusylinterirasvaa, ei mitään jankimpaa.

                  Satulan mäntä herkistellään pumppaamalla muutamaan kertaan ulospäin ja painamalla sisään. Suojakumista skeidat pois ja tarkistaa kunnon sekä kiinnityksen uraansa.

                  Satulatuen osat, joihin palat tukeutuvat putsataan teräsharjalla ja varovasti viilalla suoraksi. Kontaktipintoihin maun mukaan kupari-,alumiini, tai metallitonta tahnaa vastaavaan tarkoitukseen.

                  Navan kiinnityspinta levylle hiotaan ruosteettomaksi ja suoraksi. Pintaan vain ohut sipaisu vaseliinia.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Vonsaku View Post
                    Ei motonetin jarruja!
                    .
                    Mistähän tällaisia "motonetin jarruja" saa, kun motonet ei niitä ainakaan myy?

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #25
                      Kysymys Hemille ja muille tietäjille.

                      Originally posted by Hemi View Post
                      Mistähän tällaisia "motonetin jarruja" saa, kun motonet ei niitä ainakaan myy?
                      Olen parhaillaan päivittämässä E39 523i vm-98 alustaa ja samalla kaikki jarrut uusiksi eli kysymys kuuluu takajarruihin ostin tossa uudemmat vähemmät käytetyt kuin omani eli E39 525i vm-2001 etu/takajarrut ja ostohetkellä en huomannut että, takajarrut on jäähdytetyt ja ns. 296mm ja 20mm paksut .... eli voiko ne pultata kiinni mitään muuttamatta tai tekemättä muutoksia ABS-boksiin tai jarrupaineen etu/takajarruvoiman säätimeen.
                      Säilyykö jarru balanssi etu ja takapään kanssa normaalina.

                      Comment

                      • Ha2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1786
                        • Oulu

                        #26
                        Kiitos Clavurion. Noilla ohjeilla kyllä pärjää.
                        E61 525d LCI

                        Comment

                        • Ha2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1786
                          • Oulu

                          #27
                          Huh huh. 5,5 tuntia urakoitiin velipojan kans ja nyt on levyt ja palat vaihdettu kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Liu'ut putsattu ja rasvattu, kaikki vastinpinnat puhdistettu yms. yms. Jarrunestettä piti poistaa aika paljon, koska entiset jarrut oli ihan lopussa molemmista päistä.
                          E61 525d LCI

                          Comment

                          • jeppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 165
                            • Laihia

                            #28
                            mulle ilmeistyi moinen ongelma, että jarrut pelaavat normaalisti, anturit ja palat ehjät, nestettä riittävästi ja mittaristossa palaa punaisella jarrupalojan merkkivalo ja ajotietokone ilmoittaa että CHECK BRAKELINIGS. mistä sitä alkais vikaa siis etsimään? onko kellään ollut vastaavaa?
                            BMW M535i 1986

                            Comment

                            • Simpel
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 405

                              #29
                              Originally posted by jeppis View Post
                              mulle ilmeistyi moinen ongelma, että jarrut pelaavat normaalisti, anturit ja palat ehjät, nestettä riittävästi ja mittaristossa palaa punaisella jarrupalojan merkkivalo ja ajotietokone ilmoittaa että CHECK BRAKELINIGS. mistä sitä alkais vikaa siis etsimään? onko kellään ollut vastaavaa?
                              Olisko se anturi rikki? se joka menee sinne jarrupalaan koloon..uusi maksaa joku 10 €

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16464
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by jeppis View Post
                                mulle ilmeistyi moinen ongelma, että jarrut pelaavat normaalisti, anturit ja palat ehjät, nestettä riittävästi ja mittaristossa palaa punaisella jarrupalojan merkkivalo ja ajotietokone ilmoittaa että CHECK BRAKELINIGS. mistä sitä alkais vikaa siis etsimään? onko kellään ollut vastaavaa?
                                Palan kulumisanturin piuha tai sitten palat on oikeasti kuluneet rajalle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎