Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ensiautoks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #16
    Originally posted by Baccius View Post
    Itse en kyllä lähtisi suosittelemaan ensiautoksi tätä mallia, kannnattaa varmaan ostaa selkeästi enempi perusauto ekaks autoks... ihan vaan tietyistä syistä... tämä on vaan minun mielipiteeni.
    Tämä on totta. Itse olen sitä mieltä, että ajaminen pitää opetella ~10-20 vuotiaalla autolla. Kalliimpiin autoihin kannattaa siirtyä vasta kun ajotaidot on karttuneet ja polkemishalut vähentyneet reilusti. Hajotetaan ja poljetaan pilalle mielummin ne vanhat autot (E30, E34 ja E36).
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Setämies
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 16
      • Varsinainen Suomi

      #17
      Originally posted by teropa View Post
      Joo 523 Ei ole tykki ei, mutta jos aatellaan, että reilulla 10ke:lla saat auton, jolle ei tuliteristäkään autoista pärjää ajomukavuudessa kuin pienen pieni osa, ja nekin on abaut samanmerkkisiä tai ainakin samoilta "kulmilta". Niin kyllä rahalle käytetyssä E39:ssä on vastinetta aivan julmetun paljon.
      Jos 523 tuntuu laamalta kokeile vaihtaa E34 530i-kasi -> E39 520i.... Fiilis on lähinnä et kuka varasti moottorin ja jätti starttimoottorin.

      Huiput riittää tuossa hinnat alkaen-mallissakin, omakohtaisesti kokeiltuna kulkee +210 km/h mittarinmukaista, ja matkavauhtina sellainen 180 km/h on ihan mukava, voi vielä jutella ääntä korottamatta. Näin siis tietty vain Saksassa.

      Kiihtyvyydestä ei voi paljoa meluta, mut ehtiihän tolla kun on jo pahimmat kiireet ehtiny polkea pois alta.

      Mukava matka-auto, riittävän ketterä kaupungissakin. Ei muuta ku ostamaan, kantsii tietty valita (aina) tarkkaan yksilö. Mulla ei oo kokemusta isoista korjauskuluista (kop-kop....) johtuen ehkä suht eurooppalaisesta km-määrästä. Etupään puslat on yks kriittinen kohta, jos puslat loppu alkaa kolistaa/vaeltaa.

      Facelift-malleissa näyttää suorituskykykin olevan suht kohdallaan
      jo 520-tasosta alkaen. Voishan sitä päivittää, ei kyl heti tuu mieleen muuta merkkiä eikä kyl oikein malliakaan.

      Comment

      • Lalli69
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 209
        • Panttila Capital of Kurikka

        #18
        Tuossa omassa e39:ssä on mittarissa jo 325tkm eikä viimeisen 1½ vuoden aikana ole mennyt korjauksiin kuin 170€ (100€ osa 70€ työ)
        ABS anturi vaihdettiin, mutta senkin olis voinut itte vaihtaa, jos silloin olis ollu aikaa ja motivaatiota.
        Tietenkin perus huollot päälle.

        Jos haluat auton jolla siirrät huomaamattomasti itsesi paikasta A paikkaan B niin osta Corolla.
        Pomminvarmaa tekniikkaa jos vain kori pysyy kyydissä mukana.
        Muuten kyllä mitäänsanomaton auto, joka on siis vain auto.
        E38 740iA

        Comment

        • JK88
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 55

          #19
          Originally posted by kaol View Post
          Tämä on totta. Itse olen sitä mieltä, että ajaminen pitää opetella ~10-20 vuotiaalla autolla. Kalliimpiin autoihin kannattaa siirtyä vasta kun ajotaidot on karttuneet ja polkemishalut vähentyneet reilusti. Hajotetaan ja poljetaan pilalle mielummin ne vanhat autot (E30, E34 ja E36).
          Pyh.

          Originally posted by Lalli69 View Post
          Jos haluat auton jolla siirrät huomaamattomasti itsesi paikasta A paikkaan B niin osta Corolla.
          Pomminvarmaa tekniikkaa jos vain kori pysyy kyydissä mukana.
          Muuten kyllä mitäänsanomaton auto, joka on siis vain auto.
          Heh heh, hyvä vitsi
          Mercedes-Benz E55 AMG
          ex. BMW 740iA

          Comment

          • Hartza´s garage
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 137

            #20
            Omaa 528i:a on kyllä saanut rassata koko ajan. Auto on ollu nyt vajaa vuoden ja seuraavia osia on saanut vaihtaa:

            Ilmastoinnin kompura
            Viskokytkin
            Perän stefat
            Takaoven lasinnostin
            Vesipumppu+ hihnapyörä
            Kytkin
            Termarin kotelo
            Syylärin ja paisarin kaikki tiivisteet
            Kiertovesipumppu
            Takaluukun keskuslukitusmoottori
            Lasinpyyhkijän vivuston osia

            Itse oon korjannut ilmastoinnin paneelin sähkömoottorin. Viime kesänä autossa
            vesivahinko. Rintapellin luona vedenpoistoaukot tukossa. Vedet sisään johtosarjojen läpiviennistä. Nyt ostamista odottaa peräkontissa vasemmanpuoleisen verhouspaneelin sisässä oleva varashälyttimen sensori (se jossa jotain litkua sisällä). Ja sitten kaikki muut pikkuhommat päälle...esim yks vani vei mukanaan takapuskurin. Kylkee maalattii, puskuri ja pdc-anturit uusittiin. No sen kanssa on nyt vain elettävä. Vaihtaamaan en lähde. On sen verran uutta osaa vaihdettu, mutta ensiautoksi en ihan heti suosittele enkä kyllä viimeiseksikään. Tää on vaan mun mielipide...
            Last edited by Hartza´s garage; 21-03-2007, 10:04.
            E39 528i vm. -96

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #21
              Originally posted by JK88 View Post
              Pyh.
              Kyllä kaol puhui tuossa täysin ASIAA. E39 on kuitenkin isohko auto eikä mikään peruspikkutojo mitä voi pyöritellä miten haluaa. Jos ajokokemusta ei ole juuri mitään aikaisemmin niin ensi autoksi paras on taatusti toijota corolla, tms. Tottuu hiukan ensin siihen huonompaan ja oppii hallitsemaan..Eikä haittaakkaan niin pahasti jos vähän kolahtaa. Sitten kun vuoden tahi pari sillä kituuttanut niin voi alkaa isoa biimeriä katselemaan. Moni kun ostaa bemarin heti ensin ja tottuu hyvään ajotuntumaan..sitten kun kolahtaa niin syytetään autoa vaikka oikeasti vika on itsessä kun kokemusta ei ole ollut.
              Originally posted by JK88 View Post
              Heh heh, hyvä vitsi
              Corolla todellakin on se pomminvarma auto, ellei ole täysin raiskattu. Ei saa rikki kyllä ajamalla vaikka yrittäisi.

              Suosittelen siis miettimään vielä kerran tuota e39:sin ostoa ensimmäiseksi. Ja kaverien mielipiteille voi haistattaa pitkän jos alkaavat inistä tojon ostosta
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • e46 ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 583

                #22
                Bemua kehiin vaan yksilöstä todellakin kiinni kuten todettu että onko kallista vai ei ja itse tiedät että jos e39 on saatava niin se pitää sitten ostaa, itsellä ollut vajaa kymmenen bemua ja kaikissa jotain pientä silloin tällöin mutta kun merkistä pitää niin minkäs teet.. Joka autonvaihdossa on aina pakko ostaa isompi pata jne joten korjaaminen kallistuu mutta jos vaihtoehtona on ajaa velalla ja corolla niin siirryn bussiin tai kävelen.
                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                Comment

                • teropa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 3855
                  • Oulu

                  #23
                  Jos on varaa ostaa E39, niin mitä sitä suotta odottamaan, ja tuhlaamaan elämäänsä kaikenmaailman romujen ratissa.

                  Ei se mikään hävittäjä ole. Pitää vaan suhtautua (mahdolliseen voimaan+) takavetoon ja kokoon asianmukaisesti.

                  Tero
                  E60 520dA M-sport
                  ---Ex
                  E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                  E90 330iA, 325iA, 320dA
                  E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                  E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                  PPL(A)

                  Comment

                  • Lindis
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2004
                    • 52
                    • Kokkola

                    #24
                    meikäläisellä siirto e36sta e39iin tapahtui myös tossa viime vuoden elokuussa että vuotta ei ole vielä tullut täyteen...ja täytyy sanoa (kop-kop) että kannatti! on kyllä ihan eri planeetan auto e36een verrattuna! puhumattakaan tojotista (tojotia on tullut aika paljon ajeltua tutulle autojobbarille pohjanmaalle...) oma e39 on vm 96 ja tojotta avensikset esim joilla ikää vain pari vuotta jäävät kuin nalli kalliolle ominaisuuksiltaan... KAIKESSA paitsi vakiostereossa... lisäksi volvot on ihan sama asia mielestäni...toki volvo tojotan pyyhkii...

                    eli suosittelen itsekin lämpimästi jos laatuaton tahtoopi...
                    present:E70 X5 35d M-sport -09
                    ex: F30 318d M-sport -13, 320d Touring-08, E39 530d -02 M-Sport Touring, E30 316 -88, E39 528i -96, E36 318iS -93, E21 315 -82,
                    "Elämä on laiffia. mahdollisuus voittaa on sixty-fifty"

                    Comment

                    • Vasara
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2006
                      • 310
                      • Hesa

                      #25
                      Originally posted by Janzki View Post
                      Kyllä kaol puhui tuossa täysin ASIAA. E39 on kuitenkin isohko auto eikä mikään peruspikkutojo mitä voi pyöritellä miten haluaa. Jos ajokokemusta ei ole juuri mitään aikaisemmin niin ensi autoksi paras on taatusti toijota corolla, tms. Tottuu hiukan ensin siihen huonompaan ja oppii hallitsemaan..Eikä haittaakkaan niin pahasti jos vähän kolahtaa. Sitten kun vuoden tahi pari sillä kituuttanut niin voi alkaa isoa biimeriä katselemaan. Moni kun ostaa bemarin heti ensin ja tottuu hyvään ajotuntumaan..sitten kun kolahtaa niin syytetään autoa vaikka oikeasti vika on itsessä kun kokemusta ei ole ollut.

                      Corolla todellakin on se pomminvarma auto, ellei ole täysin raiskattu. Ei saa rikki kyllä ajamalla vaikka yrittäisi.

                      Suosittelen siis miettimään vielä kerran tuota e39:sin ostoa ensimmäiseksi. Ja kaverien mielipiteille voi haistattaa pitkän jos alkaavat inistä tojon ostosta
                      Toisaalta, jos on rysäyttääkseen, niin mieluuummin istuu ison, kunnollisen auton kabiinissa kuin pikku kopperossa. Peltiä saa kuitenkin rahalla...
                      -> E92 325i -07
                      ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                      Comment

                      • ViisKolmeVitonen
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 390
                        • Kauhajoki

                        #26
                        Originally posted by JK88 View Post
                        Heh heh, hyvä vitsi
                        Jos kuitenkin se corolla, niin karisee tuo ylimielinen asenne pois ennen isoa bemaria.
                        Passat tdi -04

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Vasara View Post
                          Toisaalta, jos on rysäyttääkseen, niin mieluuummin istuu ison, kunnollisen auton kabiinissa kuin pikku kopperossa. Peltiä saa kuitenkin rahalla...
                          Totta juu tämäkin, mutta..Sillä toijotalla ei tule varmasti ajettua niin kovaa kuin isolla, hyvällä ja kovin kulkevalla biimerillä.

                          Mutta tehköön jokainen tyylillään, itse aloittelin ajamaan muksuna sellaisilla pommeilla että taatusti osaa arvostaa ja jotenkuten jopa hallita jo noita biimereitäkin. Kadu en pätkääkään, oli vain hyvää oppia.
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3983
                            • Suomi

                            #28
                            Jos hyvä kuntoisen yksilön budjettiin nähden löytää niin helpolla ei toiseen merkkiin tai malliin vaihda! Ehkä korkeintaan tehokkaammalla myllyllä olevaan mutta se on sitten jo toinen juttu.
                            Taas kolikon kääntöpuoli on sitten täyspommi yksilö joka vie kaikki rahat huolto- ja varaosa kustannusten kautta eikä niinkään ajettuina/tankattuina kilometreinä (jotka on muuten todella makeat!)

                            Mutta valintojen maailmassa eletään että jokainen tekee niinku tykkää.
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • JK88
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 55

                              #29
                              Originally posted by Janzki View Post
                              E39 on kuitenkin isohko auto eikä mikään peruspikkutojo mitä voi pyöritellä miten haluaa.
                              Taitaa olla samaa luokkaa ku toi jolla ajoin kortinkin, eli luulen osaavani ajaa sellasella


                              Originally posted by ViisKolmeVitonen View Post
                              Jos kuitenkin se corolla, niin karisee tuo ylimielinen asenne pois ennen isoa bemaria.
                              Siis oonko ylimielinen, jos en aio ostaa vanhaa corollanropposta ensiautoks?

                              Ja jos ei oo muuta sanottavaa ku "Ei mitään bemaria, ajamaan pitää opetella vanhoilla romuilla", niin ei tarvii sanoo mitään
                              Last edited by JK88; 25-03-2007, 20:31.
                              Mercedes-Benz E55 AMG
                              ex. BMW 740iA

                              Comment

                              • sarppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 264
                                • Turku

                                #30
                                -----
                                Last edited by sarppo; 11-06-2007, 00:44.
                                __________________________________
                                G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
                                ex.
                                E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
                                E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
                                E46 328i Coupe topazblau metallic
                                E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

                                Lika barn leker bäst med varandra.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎