mikähän mahtaisi olla vikana kun 1. vaihde tippuu päältä usein kun on lähdössä paikaltaan liikkeelle 2. vaiheella kun lähtee vaihde pysyy päällä. ajossa jos pysähtyy esim. liikennevaloihin ja laittaa 1. vaihteen vauhdissa päälle sillon vaihde pysyy päällä ihan normaalisti eikä pomppaa pois päältä. onko laatikko entinen vai pääseekö pienemmällä remontilla? ja autolla on ajettu 130tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 523-96 1. vaihde tippuu
Collapse
X
-
Originally posted by McCrank View Postmikähän mahtaisi olla vikana kun 1. vaihde tippuu päältä usein kun on lähdössä paikaltaan liikkeelle 2. vaiheella kun lähtee vaihde pysyy päällä. ajossa jos pysähtyy esim. liikennevaloihin ja laittaa 1. vaihteen vauhdissa päälle sillon vaihde pysyy päällä ihan normaalisti eikä pomppaa pois päältä. onko laatikko entinen vai pääseekö pienemmällä remontilla? ja autolla on ajettu 130tkmMaserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
-
-
Originally posted by McCrank View Postmikähän mahtaisi olla vikana kun 1. vaihde tippuu päältä usein kun on lähdössä paikaltaan liikkeelle 2. vaiheella kun lähtee vaihde pysyy päällä. ajossa jos pysähtyy esim. liikennevaloihin ja laittaa 1. vaihteen vauhdissa päälle sillon vaihde pysyy päällä ihan normaalisti eikä pomppaa pois päältä. onko laatikko entinen vai pääseekö pienemmällä remontilla? ja autolla on ajettu 130tkm
EDIT: Etsiessäni omaa E39:ä, otin autoliikkeestä koeajoon 198tkm ajetun 523i:n ja siinä oli ajoittain samaa ongelmaa. Kevyessä lähdössä tätä ei tapahtunut, mutta esimerkiksi mäkilähdössä pykälä paukahti usein pois paikaltaan. Olisiko tämä jopa tyypillinen vika 523i:ssä?Last edited by kaol; 17-03-2007, 22:57.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by jamata View PostVoin kuvitella jos ajaa niinku appiukko et 1.vaihe pitää saaja risteykseen jo 80 vauhista nii ei voi laatikko kauaa kestää semmosta.
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKannattaa tarkistaa, ettei vivustossa ole mitään esteitä, että keppi pääsee liikkumaan vapaasti päähän asti. Väljät puslat vaihtoon ja sillee...
EDIT: Etsiessäni omaa E39:ä, otin autoliikkeestä koeajoon 198tkm ajetun 523i:n ja siinä oli ajoittain samaa ongelmaa. Kevyessä lähdössä tätä ei tapahtunut, mutta esimerkiksi mäkilähdössä pykälä paukahti usein pois paikaltaan. Olisiko tämä jopa tyypillinen vika 523i:ssä?Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostIttellä kävi semmonen kans mielessä, että jos moottorin tyynyt ja vaihdelaatikon kiinnikkeet on löystyny oikein kovasti, niin nopeasti liikkeelle lähdettäessa moottori&vaihdelaatikko heilahtaa niin paljon, että ne tönäsevät 1. vaihteen pois silmästä. Voisko tommonen olla 523:ssa teknisesti mahdollista? :thinkKokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaol View PostKuulostaa mahdottomalta, koska tällöin liike on kiertävää - ei edestakaista.Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-
Itellä samaa ongelmaa pari kertaa esiintyny e34 535:ssa -91. Varmaankin vivusto vähän kulunut tai jotkin puslat sillä vaihdekepissä ei ole sellaista "jämäkkää" tuntumaa vaan on vähän väljän oloinen. Ykkönen täytyy kunnolla loksauttaa paikalleen tai muuten kovassa lähdössä saattaa pompata poijes.
Comment
-
Comment