Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 9/98> parannus?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D-A-G
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 7

    e39 9/98> parannus?!?

    Kertokaas nyt asiantuntijat tuosta e39 maagisesta päivityksestä 9/98>..
    tai siis lähinnä siitä, että miten sen auton tunnistaa onko se vanhempi vai uudempi?? haulla ei löytänyt.
    itelläni olisi useampikin ehdokas (vm-98) seuraavaksi autoksi, ois kiva tietää tuokin kun noita vertailee..

    onko esimerkiksi sisustassa havaittavissa jotain eroavaisuuksia, josta ne helposti erottaa (jopa valokuvista)?? vai lukeeko se jossain? varmaankin, mutta missä? ja tietty jotenkin koodimuodossa, xxw2wwbt-p?

    KIIRE!!
  • jakkeri530d
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 231
    • Oulu

    #2
    Itse olen huomannut sisustassa ainakin yhden eron. Jos on penkinlämmittimillä varustettu auto, niin uudemmassa on kolme voimakkuutta lämppärin napissa ja vanhemmassa portaattomasti säätyvä rullakytkin.
    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
    Ex. MB C 200cdi farkku -03
    Ex. Bmw 540iA T -98/99
    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

    Comment

    • kosmik
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 167
      • Tampere

      #3
      päivitykset on ilmeisesti pääosin/(ainoastaan?) tekniikassa. bensakoneissa tuplavanos. en tiedä onko mitään ulkoisia tuntomerkkejä, mutta sarjanumerollahan se auton valmistus kk selviää.
      ---------------
      e39 528iA
      ex: e36 325TDS

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        Imusarja on erilainen ja tuplavanos, näkyvät kyllä kuvista jos osaa katsoa.
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Tuossa aika kattavasti..





          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Aukaiset konepeiton...jos syylärin korkki on oikealla kädellä, on kyseessä vanhempi 96-8/98 malli.


            Jos korkki löytyy vasemmalta erillisestä paisuntasäiliöstä, on kyseessä TU tekniikkainen 9/98-uudempi.


            Konehuoneessa ei muutenkaan ole yhtään samaa osaa(huomaa mm.moottori,imusarja abspumppu,vanhassa mekaaninen vakionopeusmoottorit,ym.ym.), mutta kun tuon syylärinkorkin muistaa, niin eiköhän sillä selviä.
            Last edited by Hemi; 19-03-2007, 00:16.

            Comment

            • D-A-G
              Newbiemmer
              • Mar 2007
              • 7

              #7
              joo, ja öljytikun paikka on eri, ja paljon muuta.
              HIENOA HEMI! kiitos.
              nyt kiireesti tutkimaan noita vaihtotyrkkyjä..

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Näin kyllä. mm. 9/98-uudemmassa M52TU/M54 moottorissa tuo öljytikun paikka muuttuu ja moottori pitenee etupäästään(huom.koneen etupää/vanoskoppa). Lisäksi tuohon uuteen koneeseen tuli mm.tuplakatit suoraan pakosarjoihin minkä seurauksena ilmestyi nuo konetilan vasemman sivun alumiiniset lämpölevyt, joita ei siis vanhemmista M52 koneisista löydy.
                Tarkasti ottaen kuitenkin ainoat yhtenevät osat ovat muutoksen jälkeen enään raitisilmasuodattimien kotelot konehuoneen takakulmissa ja lasinpesunestesäiliön täyttöputki.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7433
                  • Oulu

                  #9
                  Itse huomaan ekana eron tuossa ABS-yksikön elektroniikkaosan sijainnissa. Syynkin tälle varmaan moni arvaa....
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • jpeltoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 600
                    • pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Itse huomaan ekana eron tuossa ABS-yksikön elektroniikkaosan sijainnissa. Syynkin tälle varmaan moni arvaa....
                    Eli alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi: Kannattaa selvittää hieman auton huoltohistoriaa näitten ekojen 9/98 ->ABS boksien osalta. Tulee turhan kallis remontti, jos sen joutuu heti vaihtamaan. Sen ABS boksin hinnalla (töineen 600-1000 eur) vaihdat vanhempaan moottoriin moneen kertaan kampiakselin asentotunnistimen (50 eur), vesipumpun (50 eur), termostaatin kotelon (20 eur) ja termostaatin (10 eur). Josta syystä näitä vanhempia E39:jä pidetään muka laadultaan huononpana. Uudempi malli uudemmat ongelmat.
                    Last edited by jpeltoma; 20-03-2007, 08:39.
                    __________________________________________________ ________________________
                    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Tuo abs-yksikkövika on kuitenkin ns.marginaaliongelma johon ei kyllä kannata autovalintaansa tässä kohtaa paljon perustaa.
                      Toki BTCF:ää selaillen sen voisi kuvitella olevan vakio-ongelma, mutta näin ei kuitenkaan siis reaalimaailmassa ole, vaikka toki näitä tekovikaisia jonkin verran tuossa -00 ikäluokassa onkin liikenteessä.
                      Tämän voi välttää lähes 100%:sti kun katsoo että kojelaudasta löytyy esc nappi...tai ainakin sitten löytyy halpoja käytettyjä yksiköitäkin.

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #12
                        Mites toi ohjaustehostimen pumppu näissä uudemmissa? Jostain on jäänyt takaraivoon että sekin olisi 9/98 ja uudemmissa vähän ongelmallinen.

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7433
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Tämän voi välttää lähes 100%:sti kun katsoo että kojelaudasta löytyy esc nappi...tai ainakin sitten löytyy halpoja käytettyjä yksiköitäkin.
                          No ainakin yhden suomalaisen tiedän joka oli myös DSC-autoonsa joutunut boksin vaihdattamaan. Oli ostanut merkkiliikkeestä ja tietysti kalliimpi kuin pelkkä ABS-boksi.

                          Mutta nyt kun on jossain määrin mahdollista myös bokseja korjata/korjauttaa niin ongelma ei ole niin vakava eli kallis. Oman auton hajonnut orggisboksi on juuri nyt kolvattavana.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Joo siis toki noita dsc-mallin boxejakin voi, ja meneekin jokunen isosta massasta, mutta tässäkohdin on tarjolla edullista purkuosaa koska tarjontaa on enemmän kuin kysyntää. Eli jos tämä ongelma sattuisikin kohdalle, niin
                            200-300€:n menoerästä on kyse ja vaihto-osaa tosiaan löytyy.

                            Comment

                            • 5er
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 208
                              • Savo

                              #15
                              En tiedä kenestä puhutte mutta ainakin minulta on mennyt dsc boxi vaihtoon. Korjausta yritettiin muttei auttanut. Merkkiliikkeestä sitten repair boxi tilalle.
                              ex E60 530iA -07 M-Sport
                              ex E39 528iA -99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎