Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D -01-02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa-76
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 40
    • Lappeenranta

    e39 530D -01-02

    Tervehdys kaikille! Olen uusi tällä foorumilla ja ko.merkin suhteen aloittelia, joten muutama kysymys;

    Tarkoitus olisi Saksasta hakea otsikon mukainen härveli, ja näin ollen muutama kysymys:

    - mitä eroa on -01> vs. vanhemmat mallit parannuksia jne ?
    eli kannattaako manit sijoittaa tuohon uudempaan painokseen.

    -mitä erityisesti kannattaa tarkistaa, tyyppiviat yms.

    -vaihteisto kysymys askarruttaa, vähän pelottaa nuo automaatin/ steptronikin kalliit remontit, eli onko poruhkoilla ollu ongelmia?

    - muita huomioon ottamisen arvoisia juttuja?

    Kiitos avusta
  • Aksa P
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 394
    • Sawo

    #2
    Teeppäs haku sekä TEKNIIKKA että ONGELMAT osioissa hakusanoilla:

    e39 530d

    Saat melko kattavan kuvan pari sivua selattuasi, missä mennään. Älä säikähdä, pääsääntöisesti ainakin oma vastaava on toiminut OK (pl. pikku vikoja, jotka helppo korjata tätmän foorumin avustuksella).

    Jos et itse tee / osaa tehdä remonttia, niin minä en silloin suosittele minkään merkkistä yli 5v käytettyä ostettavaksi (no aika rankasti sanottu, mutta tulipahan tokaistua).
    "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

    Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
    E21 M50B20
    E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
    E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
    E34 10/1990 520i
    Honda Prelude EX vm.-83 1.8

    Comment

    • Tomppa-76
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 40
      • Lappeenranta

      #3
      Ok. täytyypä käyttää hakua. Jep, kyllä nuo korjaukset ainakin tähän asti on onnistunut ihan omin konstein, toivottavasti bemarit ei tee poikkeusta :think .

      Ajattelin vain nuo yleiset ns. tyyppi hommelit, mitä kannattas ottaa huomioon. ko. kulkinetta ostaessa.

      Comment

      • Aksa P
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 394
        • Sawo

        #4
        Tässä mielestäni selkeimmät tyyppiviat:
        - Alustan nivelet ja puslat edessä ja takana -> tärinää, vapinaa (yleensä yli 100 000km ajetut, joskus jopa alle)
        - Tehoja puuttuu -> useita syitä: turbo, ilmamäärämittari, eri anturit, PA-syöttö jne.

        sitten hieman satunnaisempia:
        - Käynnistys ongelmat -> eri anturit, PA-syöttö jne.
        - Airbaginvalo -> esim. huonot liittimet tai tod. vika
        - DSC ja ABS valo -> anturit, liittimet, sähköt
        - Webasto ongelmat
        - Pikseleitä puuttuu mittareista

        Joku muu voikin sitten jatkaa... Kaikesta huolimatta voin suositella.
        Last edited by Aksa P; 23-03-2007, 13:51.
        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
        E21 M50B20
        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
        E34 10/1990 520i
        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎