Osaisikohan joku kertoa millaisia ahtoja VNT turbosta pitäisi eri tilanteissa tulla?
Asensin ahtopainemittarin tuohon 530d:hen, kun aloin epäilemään, että tehoja olisi hukassa alakierroksilla.
Nyt jonkin aikaa seurattuani, näyttää että kovaa kiihdyttäessä paineet voivat nousta yli 1.5 barin. Tasakaasulla ajettaessa paineet eivät juuri yli 0.1 baarin nouse. Esim moottoritiellä 120kmh vauhdissa (kierrokset noin 2200 rpm) mittari näyttää noin 0.3 bar.
Onko tuo normaalia VNT turbon toimintaa, että paineet eivät niinkään riipu kierrosluvusta, vaan enemmänkin moottorin kuormituksesta?
P.S. Ei tuo nyt ihan laiskalta silti tunnu, mutta kun en uutena ostanut niin en ehkä paremmasta tiedä...
Asensin ahtopainemittarin tuohon 530d:hen, kun aloin epäilemään, että tehoja olisi hukassa alakierroksilla.
Nyt jonkin aikaa seurattuani, näyttää että kovaa kiihdyttäessä paineet voivat nousta yli 1.5 barin. Tasakaasulla ajettaessa paineet eivät juuri yli 0.1 baarin nouse. Esim moottoritiellä 120kmh vauhdissa (kierrokset noin 2200 rpm) mittari näyttää noin 0.3 bar.
Onko tuo normaalia VNT turbon toimintaa, että paineet eivät niinkään riipu kierrosluvusta, vaan enemmänkin moottorin kuormituksesta?
P.S. Ei tuo nyt ihan laiskalta silti tunnu, mutta kun en uutena ostanut niin en ehkä paremmasta tiedä...
Comment