Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540 automaatti käyttäytyy oudosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -KK-
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 265

    #16
    Originally posted by Rahu View Post
    Eli ei kuitenkaan rajoittajalle?

    Viisaria nyt ei kannata turhan tarkkaan katsoa sillä se voi heittää jopa 150rpm/min tehtaan jäljiltä.
    Niin siis tuli tosiaan kertaalleen todettua, että kyllä V8 kiertää. Tuossa kuvan mittaristossa sinne 6500 kierroksen kohdille asti meni. Siinä jo vähän vinkaisi. Joko hihna taikka ketjukiristin tai joku.

    En kyl huomannut mitään rajoittajaa
    Last edited by -KK-; 30-03-2012, 11:51.

    Comment

    • Ranni
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 22
      • Iisalmi

      #17
      Rahamiehellä on tankki täynnä! hehe
      E 61 525d -04

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #18
        Mulla kiertää aavistuksen yli 6000 jolloin automaatti aina vaihtaa suuremmalle, riippumatta kepin asennosta. Siitä ei ole tietoa milloin rajoittaja puuttuu peliin, koska sitä ei oikeastaan pysty testaamaan kuin vapaalla ja kaasu pohjaan. Tätä en ainakaan itse meinaa edes kokeilla. Mun käsityksen mukaan tuo 6500 kierrosta on kyllä liikaa...:think Onko kyse sitten mittari virheestä vai mistä.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • -KK-
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 265

          #19
          Originally posted by Stone View Post
          Mulla kiertää aavistuksen yli 6000 jolloin automaatti aina vaihtaa suuremmalle, riippumatta kepin asennosta. Siitä ei ole tietoa milloin rajoittaja puuttuu peliin, koska sitä ei oikeastaan pysty testaamaan kuin vapaalla ja kaasu pohjaan. Tätä en ainakaan itse meinaa edes kokeilla. Mun käsityksen mukaan tuo 6500 kierrosta on kyllä liikaa...:think Onko kyse sitten mittari virheestä vai mistä.
          En oikein uskoisi mittarivirheeseen, koska normaalisti vaihtaa 6000 :ssa ne muutamat kerrat mitä on tullut kokeiltua. Itse arvelisin, että joku venttiili jumittaa "käytön puutteesta". Tällä autolla on ajettu ekat 7 vuotta yhteensä 50tkm ja ei ole poljettu varmaan ollenkaan kierroksilla.

          Erittäin hyvin toimii tuo automaatti normaalisti. Mutta joskus tosiaan lisäksi tekee nopeissa kiihdytyksissä niin, että kaasua painettaessa kierrokset nousee mutta kestää kohtuullinen tovi ennenkuin lähtee kiihtymään. Siis tuntuu, että vähän turhan paljon luistaa momentin muunnin aluksi. Tuosta tulee sellanen noidankehä, että kun runttaa kaasua kunnolla ja ei kiihdykään, niin sitten painaa lisää kaasua enempi vielä että liikkuisi jo niin kone kiertää vaan enempi eikä liikahda vielä heti ja vasta sitten kun alkaa voimaa välittymään laatikon läpi niin kulkuakin löytyy jo aika rivakasti. Siis esimerkiksi 80kmh nopeuksista ohituksissa.

          Öljyt on tarkastettu ja on tarpeeksi ja puhdasta.

          Mutta nuo on muutamia harvinaisia tilanteita. Muuten täytyy sanoa, että erittäin hyvä automaatti ja auto.

          Comment

          • -JMV-
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 840
            • Etelä-Pirkanmaa

            #20
            Nostellaas

            2->1 vaihto ja nykäsy, onko porukka saanut tuohon tolkkua, lähteekö ongelma ohjelmoimalla pois vai alkaako laatikko vetää viimisiä? Muuten laatikko pelaa suht. ok. Huomannut myös jos kiihdyttää laskee kaasun ja lähtee heti uudestaan kiihdyttää, niin töksähtää hetken mietinnän jälkeen, vinkkejä?

            Auto E39 540ia -99
            F82 harraste

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎