memebuy23buy

e39 540 automaatti käyttäytyy oudosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djankka
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 25
    • Vantaa

    e39 540 automaatti käyttäytyy oudosti

    540i A touring -99, ongelma seuraavanlainen.

    Kun tulee esim parkkipaikalle ja hidastaa vauhtia liki kävelyvauhtiin, nykäsee laatikko "kuin joku ajaisi perään". Tämän jälkeen jos kevyesti painaa kaasua ja päästää kaasun uudelleen pois, niin taas laatikko nykäsee/jarruttaa voimakkaasti. Muita ongelmia laatikon ei toistaiseksi ole, ja tämäkin tapahtunut vain muutaman kerran. Autolla ajettu 153 000

    Mitään vikakoodeja ei tule näyttöön. Searchilla koitin etsiä vastaavaa ongelmaa, mutta en onnistunut löytämään.

    Kyseessä on meikäläisen ensimmäinen bemari. On kyllä loistava auto ajaa.
    540iA Touring M-Sport -98
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ensitöikseen katsoisin vikakoodit ja nollaisin ohjearvot, jos ei auta niin uutta ohjelmaa laatikkoon, minulla tuo miltei hävisi jälkimmäisellä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Huoppi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 85
      • Joutseno

      #3
      itellä ainaskii pakko kakkosella tai sportilla ku ajaa hiljaa niin se tiputtaa ykkösen silmään ni sillon nykäisee. ei se mikään vika ole.

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1770
        • Honkajoki

        #4
        akunkenkä irti 30min, niin taas rauhottuu. Uudemmissa kai saa jotain ohjelmapäivitystä.
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • djankka
          Newbiemmer
          • Mar 2007
          • 25
          • Vantaa

          #5
          Kiitos vinkeistä, kokeilen ensimmäiseksi tuota akkukengän irroitusta, sitten soittelen rahulle tuosta päivityksestä, jos sopii. Olisi myös muutakijn kysysttävää....
          540iA Touring M-Sport -98

          Comment

          • Stone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 4074
            • Helsinki

            #6
            Mulle tuli tällainen "ominaisuus" öljyjen vaihdon jälkeen eli kun vaihtaa 1:ltä 2:lle tai päin vastoin niin nykäisee. Ei kylläkään tehnyt sitä kun muutaman kerran ja nyt ei nykäise lainkaan enää. Tiedä sitten mistä oli kyse..
            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
            VW Pornstarter (työjuhta)
            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
            Finnmaster T8







            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              #7
              Taitaapa 540ia:n ominaisuus tämä. Omani nykäisee kans kun vaihtaa kakkoselta ykköselle. kai tuo oppiva laatikko oppinut huonoille tavoille!
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #8
                Nykiihän tuo itselläkin,mutta mulla nykii vain kiihdyttäessä kun vaihtaa 2-3..
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • -KK-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 265

                  #9
                  Mulla on kanssa pari-kolme kertaa nykäissyt alaspäin vaihtaessa. Pari kertaa kevyemmin juuri kun on hidastanut valoihin, ja yhden kerran sitten vähän kovempaa niin että hätkähti jo.

                  Ylöspäin vaihtaessa saattaa nykiä kovempaa kiihdytettäessä jos sopivasti löysää kaasua.

                  Samalla voisinkin kysyä, että onko muilla ollut ongelmia kun kiihdyttää kovaa, että kierrokset meneekin punaiselle asti? Kaksi kertaa on noin käynyt, ettei vaihdakaan edes punasen rajalla, vaan kiertää vaan. Ehkä joku 500 kiekkaa yli rajan.

                  E39 540iA -99 79tkm

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by -KK- View Post
                    Mulla on kanssa pari-kolme kertaa nykäissyt alaspäin vaihtaessa. Pari kertaa kevyemmin juuri kun on hidastanut valoihin, ja yhden kerran sitten vähän kovempaa niin että hätkähti jo.

                    Ylöspäin vaihtaessa saattaa nykiä kovempaa kiihdytettäessä jos sopivasti löysää kaasua.

                    Samalla voisinkin kysyä, että onko muilla ollut ongelmia kun kiihdyttää kovaa, että kierrokset meneekin punaiselle asti? Kaksi kertaa on noin käynyt, ettei vaihdakaan edes punasen rajalla, vaan kiertää vaan. Ehkä joku 500 kiekkaa yli rajan.

                    E39 540iA -99 79tkm
                    Minkä rajan yli, ei kai sentään rajoittimelle paukuta?
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • sasu
                      BTCF Member
                      • Feb 2003
                      • 135
                      • Tuusula

                      #11
                      Hyvin tuo tuntui toimivan koeajolenkillä, ja tulihan se samalla pestyäkin.

                      Laitatan kuvia tuonne showroomin puolelle.

                      Ps. niin ja tervetuloa foorumille
                      Toyota Avensis -12, Toyoya Proace -20. EX - e36 316i M-look -94, e30 316/320 -84, e36 325i sedan -91, e36 318i -95, e46 320d sedan -01, e39 530Da Touring -04, E60 LCI 520 Da -08, E36 328 Cab -96, F30 316 D -12 Yaris 1.3 -02, Avensis D4D -00, Corolla -06, Rav4 2.0 4x4 -04, Mazda Premacy -02, Nissan Almera SR -98, Smart for two -03, Leon 2.0 TFSI -06, Land Cruiser D4D -04, PT-Cruiser -01, Hiace Pegabus -07, Mazda 6 stw -07, Volvo V70 2.0F -08, Smart ForFour -15, Peugeot Expert -16

                      Comment

                      • -KK-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2005
                        • 265

                        #12
                        Originally posted by Rahu View Post
                        Minkä rajan yli, ei kai sentään rajoittimelle paukuta?
                        Siis yli punaisen rajan. Tuolla on varsin vähän kiihdytelty. Ja yleensä silloin vaihtaa jämptisti punaisen rajalla aika tasan. Mutta joskus onkin siis mennyt kierrokset yli niin ettei tunnu vaihtavan. Nythän tuota osaa jo tarkkailla.

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by -KK- View Post
                          Siis yli punaisen rajan. Tuolla on varsin vähän kiihdytelty. Ja yleensä silloin vaihtaa jämptisti punaisen rajalla aika tasan. Mutta joskus onkin siis mennyt kierrokset yli niin ettei tunnu vaihtavan. Nythän tuota osaa jo tarkkailla.
                          Eli ei kuitenkaan rajoittajalle?

                          Viisaria nyt ei kannata turhan tarkkaan katsoa sillä se voi heittää jopa 150rpm/min tehtaan jäljiltä.
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • Ranni
                            Newbiemmer
                            • Mar 2007
                            • 22
                            • Iisalmi

                            #14
                            Mitenkäs teillä kylmällä koneella vaihtaa? Eli heti kun aamusta lähen ajamaan niin tuntuu ettei tahdo mielellään vaihtaa eli kierrokset jää sinne reiluun kahteentonniin eikä vaihda isompaa kuten lämpimällä koneella tekee? Pikkuisenkun polkaisee niin sitten vasta vaihtaa isompaa.

                            Elikkäs onko siinä eri ohjelma siihen asti kun kone lämpiää tarpeeksi?
                            AI ja autohan on 540 e39 vm 96
                            E 61 525d -04

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Ranni View Post
                              Mitenkäs teillä kylmällä koneella vaihtaa? Eli heti kun aamusta lähen ajamaan niin tuntuu ettei tahdo mielellään vaihtaa eli kierrokset jää sinne reiluun kahteentonniin eikä vaihda isompaa kuten lämpimällä koneella tekee? Pikkuisenkun polkaisee niin sitten vasta vaihtaa isompaa.

                              Elikkäs onko siinä eri ohjelma siihen asti kun kone lämpiää tarpeeksi?
                              AI ja autohan on 540 e39 vm 96
                              Näinhän se toimii kylmänä eli normaalia.
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X