Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä E39 540:n alustan osia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    Mistä E39 540:n alustan osia?

    Myykö mikään instanssi 540:in alustaan tarvikeosia? Etupään tukivarrethan ovat erilaiset kuin 6-koneisissa, joten ainakaan motonet ei niitä tarjoa.

    Kaikkien pikkumurheiden lisäksi paljastui mukava lisäyllätys alustasta. Autosta löytyi liki uudet etuiskarit, mutta entinen nahkahousuomistaja oli näköjään kaikessa viisaudessaan uusinut alkuperäisten sportti-etuiskareiden tilalle Sachsin Super Touringit, eli ne kaikkein "mukavimmat" ja löllöimmät pumput! Ilmankos ensimmäiset 500km taittui vähän turhankin pehmeästi...

    Mikähän olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä ja jämäkkä kompromissivaimentaja eteen? V8-malleihin ei taida vaihtoehtoja liikaa olla?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • hoikkas
    BTCF Member
    • Oct 2005
    • 1579
    • TURKU

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Myykö mikään instanssi 540:in alustaan tarvikeosia? Etupään tukivarrethan ovat erilaiset kuin 6-koneisissa, joten ainakaan motonet ei niitä tarjoa.

    Kaikkien pikkumurheiden lisäksi paljastui mukava lisäyllätys alustasta. Autosta löytyi liki uudet etuiskarit, mutta entinen nahkahousuomistaja oli näköjään kaikessa viisaudessaan uusinut alkuperäisten sportti-etuiskareiden tilalle Sachsin Super Touringit, eli ne kaikkein "mukavimmat" ja löllöimmät pumput! Ilmankos ensimmäiset 500km taittui vähän turhankin pehmeästi...

    Mikähän olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä ja jämäkkä kompromissivaimentaja eteen? V8-malleihin ei taida vaihtoehtoja liikaa olla?
    Bilstein iskarit, tai sitten ihan orkkis M-sport. Itse olen vaihtamassa 10v. ja 165tkm vanhaa M-sport alustaa. Iskareiksi tulee Bilstein sport tai sprint, en nyt muista kummat tuli kun tarkoitus on myös madaltaa...
    tässä suora linkki sivuille...

    taikka sitten kysy Robilta, hän voi antaa myös vastauksia mitä, mihin hintaa, mistä ja koska saa.
    BMW i4M50

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Ebay:stä taitaa löytyä.
      http://fahrzeugteile.listings.ebay.d...istingItemList
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2314
        • Uusimaa

        #4
        Jepu, kyllähän noita luita näyttää ainakin saksalaisista nettikaupoista saavan.

        Alustan osalta heräsi kiinnostus näitä touringin iskareita kohtaan. Kyseessähän on sport-alusta automaattisella peränkorkeuden säädöllä (lisävaruste 227). Näyttäisi siltä, että etupään "sport-iskarit" on alkujaankin erilaiset kuin sedanissa, ainakin osanumeron perusteella. Ilmeisesti ovat touringissa pehmeämmät, koska sachsin vastaavuustaulukko tarjoaa tähän juurikin mukavinta "Super-Touring" -vaihtoehtoa. Kun taas sedanin sport-alustalle sachs tarjoaa jäykempää "Advantagea". Jos ja kun näin on, niin mille alustalle on tarkoitettu tämä sporttisin "Performance"? Olisiko sportfahrwerke II:lle? Ilmeisesti mikään ei estä laittamasta mitä tahansa noista Sacheista touringin originaalin sporttialustan kaveriksi? Nämä uudehkot SuperTouringit ainakin tuntuu meikäläiselle liian pehmeiltä. Lieköhän nuo Advantaget yhtään sen kummemmat kuin Super Touringit?
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • UGH!
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 237
          • Nokia

          #5
          tuolta löytyy kaikkea... http://www.kl-varaosat.fi/
          ..siis vaikkei niitä näy "luettelossa"!
          sigpic

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2314
            • Uusimaa

            #6
            Jeps, KL:stä tuli takapään puslat ja tukivarret, ja viereisestä varaosakaupasta Sachsin Advantaget. Eibachin maahantuojalta etujouset. Katsotaan toimiiko tuo yhdistelmä?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by JKK View Post
              Jeps, KL:stä tuli takapään puslat ja tukivarret, ja viereisestä varaosakaupasta Sachsin Advantaget. Eibachin maahantuojalta etujouset. Katsotaan toimiiko tuo yhdistelmä?
              Ja hinnat? Mitäs tukivarsia taakse, kaikki? Mites eteen?
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2314
                • Uusimaa

                #8
                Eteen tuli kolme alatukivartta (yksi oli jo valmiiksi uusi), Eibach-jouset (-30mm), Sachsin iskarit ja joustintuen yläpään laakerit. Eli aikalailla uudelta pitäisi alustan kohta tuntua ...ainiin, ja taakse uudet apurungon puslat. Ensiviikolla pitäisi alkaa asentelu, ja lopuksi perän korkeuden kalibrointi+pyörän kulmat.

                Hintaa noille rojuille tuli alennuksineen n.970 euroa. Se on näköjään hinta kolinoista ja tutinoista vapaalle matkanteolle.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Axu83
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 601
                  • Vantaa

                  #9
                  Laitahan kuvaa kun saat tehtyä. Kiinnostaa jääkö eibakit keulimaan.. :/
                  E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                  E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                  Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                  It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                  And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                  Comment

                  • Stone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 4074
                    • Helsinki

                    #10
                    Otat mitat lokarin kaaresta pyörän napaan ennen ja jälkeen. Sillähän se selviää mitä pudotusta tuli.

                    Ei ne alatukivarret mitään halpoja osia ole vaihtaa..:think
                    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                    VW Pornstarter (työjuhta)
                    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                    Finnmaster T8







                    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2314
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Axu83 View Post
                      Laitahan kuvaa kun saat tehtyä. Kiinnostaa jääkö eibakit keulimaan.. :/
                      Kuvia on tuolla showroomissa. Ei tosiaankaan jäänyt keulimaan, vaikka kuvissa auto on parkkerattu alamäkeen. Alkuperäisillä tehtaan sport-jousilla korkeus navasta oli n.365mm ja näillä Eibacheilla näyttää olevan 350mm. Viikon kuluttua olisi sitten se perän korkeuden säätö Autosalpassa. Varmaan 360mm takana on sopiva, jolloin se olisi 10mm korkeampi kuin etupää??

                      Mukava on ajella kun alustasta ei löydy väljyyksiä. Tutinoitakaan ei esiinny, vaikka alla on 18"-replicat. Ainoa harmi on vasemman jousitolpan yläpäästä kylmällä kuuluva kuminen narina rattia käännettäessä, joka kuului jo ennen remppaakin. Setti on takuulla kasattu oikein, enkä oikein keksi syytä tuolle narinalle. Täytyy purkaa vielä kerran vasen puoli ja uittaa vaseliinissa yläpään kumiset osat. Laakeritkin on uudet... Jos joku muistaa, mihin suuntaan jousijalan reunassa oleva kolo kuuluu osoittaa, otan tiedon mielelläni vastaan. Jalkahan on sellainen ovaalin muotoinen, jossa on yhdessä kohdassa pieni n.10mm kokoinen kolo.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎