Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kole
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 506
    • Joensuu

    e39 touring madallus

    En jaksanut etsiä... Mutta asiaan, weitecillä olis 40/20 jousisarja bensa koneella oleviin malleihin käy myös 520d. Mutta 525 ja 530 dieselit on erikseen, ja vastaavaa sarjaa ei ole. Ilmeisesti mitoiltaan jouset käy myös tuohon omaan kulkuvehkeeseen mutta laskeeko sit enemmän??
    Autoa ei ole tarkoitus tontittaa ihan oikeasti, kyseessä käyttö auto ja välillä ajetaan huonoillakin teillä.
    Tällä hetkellä etupää n. 37-38cm ja takaa n.34-35cm
  • Pepe58
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 23

    #2
    30/30 sarjoja löytyy

    Tuolta ainakin lötyy 30/30 sarjoja. Itse olen ajatellut omaan 530 D e39 tourinkiin Supersportin 30/30 sarjaa, mutta olisi kiva kuulla, onko jollakin kokemuksia ko. sarjasta. Ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Hinta Saksassa 288,50. Tekeekö tuolla sitten mitään, onkin eri juttu.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Taitaa olla se H&R paras jousivaihtoehto E39:iin ja kenties Eibach hyvä kakkonen.
      Mulla oli Weitecin 50\20 satsi alla ja mitat oli 315 keula ja 335\340 perä.
      Nyt vaihdoin keulaan toiset jouset jotta sain keulaa ylemmäs ja nyt keulan korkeus n 320-325,tosin vielä suunniteilla vaihtaa tuohon weitecin 40 mm jouset keulaan joilla uskoisin keulan asettuvan 325\330 tuntumaan...tai sitten annan mennä tällä setillä.
      Ei tuo weitec jousenekaan ainakaan huono ole,muutamat eri jouset tullut jo kokeiltua
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Pepe58
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 23

        #4
        Linkki unohtui!

        Tuolta siis löytyy noita sarjoja: http://www.fahrwerk-billiger.de/shop.aspx

        Comment

        • Pepe58
          Bimmer Rookie
          • Dec 2005
          • 23

          #5
          Originally posted by veku View Post
          Taitaa olla se H&R paras jousivaihtoehto E39:iin ja kenties Eibach hyvä kakkonen.
          Mulla oli Weitecin 50\20 satsi alla ja mitat oli 315 keula ja 335\340 perä.
          Nyt vaihdoin keulaan toiset jouset jotta sain keulaa ylemmäs ja nyt keulan korkeus n 320-325,tosin vielä suunniteilla vaihtaa tuohon weitecin 40 mm jouset keulaan joilla uskoisin keulan asettuvan 325\330 tuntumaan...tai sitten annan mennä tällä setillä.
          Ei tuo weitec jousenekaan ainakaan huono ole,muutamat eri jouset tullut jo kokeiltua
          Juu, itselläni on kokemuksia 525 TDS:n madallussarjasta, jossa keula oli selkeästi liian matalalla. Siksi olen suunnitellut nykyiseen 530 D e39 touringiin 30/30 sarjaa, ettei keula menisi liian alas. Tuo Supersportin sarja on tosi halpa, jos sillä vaan sitten tekee jotakin. Muistaakseni sille luvataan kyllä takuukin, eli ei kai se ihan paska voi olla.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            2 vuotta on alla ollut Sachs Performance -setti, jossa Sachs:n pumput ja Eibachin jouset. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Samaiselta Sachsilta tulee myös BMW M-alusta.

            Comment

            • kole
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 506
              • Joensuu

              #7
              Taidan tyytyä weitecin 30/25 sarjaan joka on 525 ja 539 dieseleihin sopiva. Ja hinta jää alle 160e niin on ihan kohtuullinen. Aikaisemmassa e34 oli weitecin jouset ja olin tyytyväinen niin siinäkin yksi syy.

              Comment

              • Bmw Dreamer
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 2762
                • Kouvola

                #8
                Nostetaas "ihan eilinen" aihe pintaan...

                Itellä ku etuiskarit on mallia laiva aallokossa, ja kovasti tuo varaosan tuttu myyjä koittaa siihen myydä iskarit ja jouset samalla, että pitää laittaa madallussarja... :think
                Ite en nyt niin hirveästi sitä madallusta hinkua, vaikka en tietysti vastaankaan nyt ole, mutta pelottaa vaa kun tulee ajettua muuallakin kun kestopäällysteellä ja mukavuuskin on yks mistä tykkään. Jossain luin että Eibach ois sopiva sikäli, että ei ole pintakova, kun taas H&R ois vähä pintakovempi?
                Eibachin pro-kit näyttäis olevan 30/25-30mm madaltava klik. No, eihän tuo taida vielä paljoa olla, mut nyttekään ei meina mahtua tunkki auton alle... Liekö kuoleentuneet vakiojouset alla?

                Myyjän kauppaamia jousia en tiiä, mitä se oli kattonu, ehkä KW? Mut B4:sia bilsteiniä se katto mulle. Kohtuuhintasia. Sachsit on jonkuverran kalliimmat, mut oisko myös paremmat? Ku mitää hirveitä summia ei ois tarkoitus laittaa kumminkaan, mut en mitää motonet-laatua todellakaan halua.

                Mitä kokemuksia teil on? Jotku säädettävät ois tietysti hienot mut turhan kalliit... :think
                BMW 520d Touring '06 314tkm
                BMW 530D Touring '99 552tkm
                BMW 320da Touring '02 427tkm
                Volvo V70 D5 '02
                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                Case IH 5140 Maxxum

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎