syksyllä ilmastointi pelasi, mutta nyt talven jälkeen kun auto asennolla painoin ilmastoinnin päälle niin flekti ei ruvennut pyörimään. ja kun aikani räppäsin ilmastointia päälle ja pois, niin sitten flekti rupesi pyörimään n.20 sek sitten pysähtyi. sisällä taas puhaltaa tuulilasille ja jalkoihin lämmintä ja keskisuulakkeista kylmää, mutta ei tunnu auto jäähtyvän. missä vika?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 automaatti-ilmastointi ei tunnu oikein pelaavan
Collapse
X
-
e39 automaatti-ilmastointi ei tunnu oikein pelaavan
E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92Tags: None
-
-
en ole käytellyt, mutta tuntuu niin kummalta ku puhaltaa lämmintä lasille ja jalkoihin kokoajan...
EDIT: tunnin searchia räpättyäni löysin jutun jossa meinattiin, että reistaileva vesiventtiili voi aiheuttaa tuota yllä mainittua, mites sen toimivuus testataan/korjataan ja missä se on e39:sLast edited by tero_v; 22-04-2007, 21:44.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
En tiedä onko vika vai ominaisuus, mutta omassa autossa olen huomannut, että jos ulkolämpötila on noin 6 tai alle (suunnilleen)ja webasto alkaa toimia lisälämmittimenä silloin jalkatilaan ja lasiin tulee lämmintä ilmaa ja keskikonsolista viileää.(auto asennossa)
Kun webasto ei päällä viilenee myös jalkatilat automaattiasennossa.
Comment
-
-
Yksi vaihtoehto: Jos olet säätänyt keskikonsolin räppänät keskelle, alas ja täysin kylmälle, niin tämä kylmä ilma menee suoraan ilmastointipaneelin antureihin -> järjestelmä kuvittelee sisälämmön huomattavasti kylmemmäksi ja yrittää säätää lämpöjä kuumemmaksi.
Kokeileppas seuraavaa: puhallus vain jalkoihin, tehoa reilusti ja sitten räpläät lämpöjä täysille ja takaisin +16C. Jos lämpötila EI muutu, niin sitten on vesiventtiilissä vikaa.------
G31 530d
Comment
-
-
"Kokeileppas seuraavaa: puhallus vain jalkoihin, tehoa reilusti ja sitten räpläät lämpöjä täysille ja takaisin +16C. Jos lämpötila EI muutu, niin sitten on vesiventtiilissä vikaa."
Kokeilin aamutuimaan kuinka käyttäytyy kyseisellä menetelmällä ja lämpötila muuttui ,,, eli varmaankin on sitten se ominaisuus.
Comment
-
-
Olen 100% varma, että bemarin insinöörit on miettinyt aika v*tun tarkkaan, että kuinka tuo ilmastointi toimii, MUTTA minä en oikein tajua sitä keskikonsolissa olevaa säädintä. Miten sitä oikein pitäisi käyttää?!? Just muutamia päiviä sitten ihmettelin, että miks ihmeessä mulla on jalat ihan soijassa ja naamaa palelee; noh, keskeltä puhalsi kylmää (nappula oli jäänyt kaikkein kylmimpään asentoon) ja jalkoihin todella kuumaa.
Normaalisti ihmiset varmaan tykkää kun jalat on lämpöisessä ja naamalle tulee vähän raikkaampaa ilmaa. Mun jalat hikoilee ihan törkeen herkästi, joten ite tykkäisin jos jaloille voisi puhaltaa kylmää ja muualta kuumaa. Se ei noilla vehkeillä onnistu. Talvisin mulla onkin puhallus keskelle ja ylös, kesällä pidän yleensä autolla.------
G31 530d
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostOlen 100% varma, että bemarin insinöörit on miettinyt aika v*tun tarkkaan, että kuinka tuo ilmastointi toimii, MUTTA minä en oikein tajua sitä keskikonsolissa olevaa säädintä. Miten sitä oikein pitäisi käyttää?!? Just muutamia päiviä sitten ihmettelin, että miks ihmeessä mulla on jalat ihan soijassa ja naamaa palelee; noh, keskeltä puhalsi kylmää (nappula oli jäänyt kaikkein kylmimpään asentoon) ja jalkoihin todella kuumaa.
Normaalisti ihmiset varmaan tykkää kun jalat on lämpöisessä ja naamalle tulee vähän raikkaampaa ilmaa. Mun jalat hikoilee ihan törkeen herkästi, joten ite tykkäisin jos jaloille voisi puhaltaa kylmää ja muualta kuumaa. Se ei noilla vehkeillä onnistu. Talvisin mulla onkin puhallus keskelle ja ylös, kesällä pidän yleensä autolla.
Jos tuo keskisuuttimien säätö on max sinisellä, lämpötilaero muun järjestelmän kanssa voi olla suuri. Ongelmana tästä voi seurata juuri tuo raskaamman kylmän ilman valuminen suoraan keskusyksikön lämpötila-anturille. Tämä tietysti johtaa muun järjestelmän osalta lämpötilan nousuun. Eli todennäköisesti keskisäädön neutraalilla tai hieman punaisella alueella ongelmaa säädön pumppaamisen kanssa ei pitäisi tulla.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by suffeli View PostTäytyypäs oikein testata joskus, että tuleeko sieltä keskeltä kylmää, kuumaa vai saman lämpöistä kuin ylhäältä ja alhaalta, riippuen sen säätimen asennosta. Vai onko jollain tietoa asiasta?
Tuo keskisuutinten kylmä/kuuma säädin muuten vaikuttaa ainakin E34:ssä myös noihin etusivuikkunoiden tuuletusaukkoihin. Mukavasti ja nopeasti saa raikasta ilmaa kuumalla, kun pistää ilmastoinnin päälle ja tuon kylmä asentoon.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
oli ilmeisesti vesiventtiili pikkusen jumissa... laitoin puhalluksen jaloille ja kun monta kertaa räppäsin lämpöä +32 - +16 väliä niin viimein rupesi tulemaan viileää jaloille...
onko tosiaan niin että nuo keskisuuttimet ei olisi yhteydessä auto ohjauseen.... nehän saa sitten olla kiinni koko ajan jos noin on...E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
-
Originally posted by tero_v View Postonko tosiaan niin että nuo keskisuuttimet ei olisi yhteydessä auto ohjauseen.... nehän saa sitten olla kiinni koko ajan jos noin on...
Ja a) tämä on mutua pikku testien perusteella b) testaukset tehty E34:llä...Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
Comment