Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaiskunvaimentimet vaihto e39 540 -98

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    Takaiskunvaimentimet vaihto e39 540 -98

    Rupesin vaihtamaan taakse iskunvaimentimet ja jouset, hattuhyllyn puoli purkaantui hyvin kunnes siirryin pyörän koteloon, olen purkanut sisälokarin irti, vakaajatangon nivelen. Mitä muuta pitää purkaa jotta jousipaketti sopii tulemaan pois, jousen puristimet ei sovi, pitääkö ottaa myös pois haihtuneen polttoaineen keräys systeemit irti, entäpä pyörän tuennasta jotain irti, Searchillakaan ei löytynyt yleispätevää ohjetta.
    Jokuhan näitä on vaihtanut! avatkoon nyt sanaisen arkkunsa. Ei kehtaisi enää kasata ja viedä Bimmeri huoltoon.

    Kiitos.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2
    Kyllä muistaakseni se sieltä mahtuu tulemaan kun siirtää ne bensahöyrypurkit pois tieltä. En ainakaan muista mitään muuta estettä.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • e39make
      Newbiemmer
      • Mar 2007
      • 12
      • kajaani

      #3
      mulla ei ainakaa tarvinnu ottaa putkia irti vakaajan nivelet ja ylätukivarsi sitte se mahtuu.
      Last edited by e39make; 26-04-2007, 20:36.

      Comment

      • Martti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 787
        • Suomi

        #4
        hommaa suosiolla kunnolliset puristimet, jotka menee sinne ja purista kasaan. säästää aikaa, vaivaa ja hermoja. eikä tarvii irrottaa muuta, kun se vakaajan yhdystanko (se lyhyt koiranluu siis) ja iskarin alapää.
        Last edited by Martti; 26-04-2007, 20:41.

        Comment

        • aripaa
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 520
          • Kuhmo

          #5
          Originally posted by e39make View Post
          mulla ei ainakaa tarvinnu ottaa putkia irti vakaajan nivelet ja ylätukivarsi sitte se mahtuu.
          No niin! Sain kuin sainkin paketin pois kun päätin irroittaa taemman ylätuki varren.
          Ext. bmw:t
          e28 518i -87
          e34 518i -92
          e39 540ia sedan 7/98
          e39 540ia sedan 9/98
          e39 540ia tour. 12/98
          E34 525i Touring 7/92

          Vikakoodien lukua/nollausta.

          e39 540 ia sedan 7/96

          Comment

          • aripaa
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 520
            • Kuhmo

            #6
            Originally posted by Martti View Post
            hommaa suosiolla kunnolliset puristimet, jotka menee sinne ja purista kasaan. säästää aikaa, vaivaa ja hermoja. eikä tarvii irrottaa muuta, kun se vakaajan yhdystanko (se lyhyt koiranluu siis) ja iskarin alapää.
            Hyvät puristimet minulla on mutta ne ei vain sovi pieneen tilaan ( tarvitsin niitä etujousia varten ) ei viitsi ostaa erikseen hennompia.
            Sain kuitenkin vaihdettua toiselle puolelle, toinen puoli onkin helpompi kun nyt tietää miten toimia.

            Melkein nopeammin ottaa irti ylätukivarren kuin rupeaa puristamaan jousta läjään.
            Ext. bmw:t
            e28 518i -87
            e34 518i -92
            e39 540ia sedan 7/98
            e39 540ia sedan 9/98
            e39 540ia tour. 12/98
            E34 525i Touring 7/92

            Vikakoodien lukua/nollausta.

            e39 540 ia sedan 7/96

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              En kyllä keksi mitään järki selitystä sille että miksi pitäisi ruveta kikkailemaan jollain jousipuristimilla iskarin ollessa auton alla.. Kai sitä elämää voi vaikeuttaa jollain muullakin tavalla
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                #8
                vitut siinä mitään tarvi kikkailla kun puristaa sen jousen kasaan ja sillä selvä. joutuuhan sen (vakiojousen) kuitenkin puristamaan ennenkuin yläpään mutterin aukaisee. mutta tyylejä on niinpaljon kuin tekijöitäkin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎