Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 523-97 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makem
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 17

    E39 523-97 käyntiongelma

    Joo,taas tekee sellasta että kierrokset nousee yhtääkkiä 1500-2500 vaikka auto tyhjäkäynnillä paikallaan pihalla,lisäilmaluisti on putsattu ja sen vieressä oleva huohotuspönttö,kone on 2,5 vanosVoiko vialinen maffi aiheuttaa ko.vian,vai onko lisäilmaluistille tullut kilsat täyteen?Eilen ajossa nosti kierrokset,kytkin pohjaan,kaasua silleen että tulee rajotin vastaan niin tyhjäkäynti taas normaali!
    Last edited by Makem; 29-04-2007, 11:00.
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    Originally posted by Makem View Post
    Joo,taas tekee sellasta että kierrokset nousee yhtääkkiä 1500-2500 vaikka auto tyhjäkäynnillä paikallaan pihalla,lisäilmaluisti on putsattu ja sen vieressä oleva huohotuspönttö,kone on 2,5 vanos
    ei nyt suoraan tuohon liity mutta tekikö/tekeekö tuo sun autos sellaista
    että kiihdytyksessä tai tasakaasulla ajettaessa se nykäisee tosi rajusti, aivan kuin moottorilta häviäisi silmän räpäyksen ajaksi virrat ja palautuisivat samointein.

    Comment

    • Makem
      BTCF Member
      • Apr 2007
      • 17

      #3
      Originally posted by bmw e34 View Post
      ei nyt suoraan tuohon liity mutta tekikö/tekeekö tuo sun autos sellaista
      että kiihdytyksessä tai tasakaasulla ajettaessa se nykäisee tosi rajusti, aivan kuin moottorilta häviäisi silmän räpäyksen ajaksi virrat ja palautuisivat samointein.
      Ei,veto pysyy normaalina,vähän nykäsee ja sitte kiekat kohollaan.

      Comment

      • Makem
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 17

        #4
        Originally posted by Makem View Post
        Joo,taas tekee sellasta että kierrokset nousee yhtääkkiä 1500-2500 vaikka auto tyhjäkäynnillä paikallaan pihalla,lisäilmaluisti on putsattu ja sen vieressä oleva huohotuspönttö,kone on 2,5 vanosVoiko vialinen maffi aiheuttaa ko.vian,vai onko lisäilmaluistille tullut kilsat täyteen?Eilen ajossa nosti kierrokset,kytkin pohjaan,kaasua silleen että tulee rajotin vastaan niin tyhjäkäynti taas normaali!
        helppivä

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Veikkaisin ilmamäärämittaria tai lambdaa. "Soutaako" tyhkäynnillä? Onko auto manuaali vai automaatti? Automaattivaihteisessa on vaikeampi huomata mikä on ongelmana koska joku, ilmeisesti vaihdelaatikon ohjain, osaa sopeutua "vallitsevaan" tilaan.
          Vikakoodit lukemella vois selvitä melko helpolla:think

          Comment

          • Makem
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 17

            #6
            Originally posted by -Mage- View Post
            Veikkaisin ilmamäärämittaria tai lambdaa. "Soutaako" tyhkäynnillä? Onko auto manuaali vai automaatti? Automaattivaihteisessa on vaikeampi huomata mikä on ongelmana koska joku, ilmeisesti vaihdelaatikon ohjain, osaa sopeutua "vallitsevaan" tilaan.
            Vikakoodit lukemella vois selvitä melko helpolla:think
            Vikakoodit luetettu,moottorinlämpötila-anturi rikki,ei muuta.Auto kun on kunnolla lämmin niin sitten alkaa kierrostensoutelu 1500-2500rpm väliä.Asentaja epäili että lämpöanturi antaa väärää tietoa ohjainpoksille luullen koneen olevan kylmä ja alkavan rikastaa.Kierrokset kun soutelee ja ottaa lisäilmaluistin töpselin irti niin kierrokset palautuu heti normaaliin,tiedä sitte onko luisti tullut tiensäpäähän,loota on manuaali.Luisti on putsattu.
            Last edited by Makem; 03-05-2007, 13:32.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎