Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 väyläsähköistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ss900
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 104

    E39 väyläsähköistä

    Ko. tietoväylien perustoimintaperiaate on kyllä tiedossa, mutta Kuinka monta eri väylää on E39:ssä? Mitähän standardia ne käyttävät? Missä sijaitsevat Bus Controllerit ja Bus Monitorit? Esim. meneekö valoille auton joka kulmaan sama väylä ja ovatko edes kaikki valot digitaaliohjattuja? Mitkä kaikki järjestelmät kayttävät perinteistä analogista johto per merkitys -periaatetta?
    Paljon kysymyksiä, mutta kertokaa, jos tiedätte yhteenkin vastauksen. Tuntuu olevan vaikea saata tietoa, eivät ainakaan edes merkkiliikkeessä (Kouvolassa) tiedä.
  • suffeli
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 559
    • JKL

    #2
    Hyviä ja mielenkiintoisia kysymyksia! Joku tietäjä voisi tosiaan vastata...
    ------
    G31 530d

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #3
      E39 :ssä niin kuin E38 :ssä on käytössä kaikkiaan 6 eri väylää, CAN-väylä jolla DME/DDE keskustelee ASC/DSC, EGS ja taisi olla vielä ABS-järjestelmän kanssa. D-väylä eli diagnostiikka väylä joka liittyy DME/DDE, ASC/DSC-, EDC-, LEW-, ja IKE/KOMBI-yksiköihin. I-ja K-väylä eli informaatio ja kori väylä jolla radio/navi/tv/ilmastointi juttelee keskenään. P-väylä eli Peripheral (perus- tai jotakin väylä) jonka kautta ZKE/GM sekä DWA keskustelee ovimooduuleitten kanssa. ja viimeisenä M-väylä eli moottoriväylä joka ei liity konepellin alla olevaan vaan ilmastoinnissa oleviin servo/askel moottoreihin. CAN-, D-, I/K-, P- ja M-väylät siinä kait ne pääpiirteittäin on . kyllä noista tietoa löytyy kohtalaisesti kun tietää mitä hakee ja mistä.
      Last edited by bmw e34; 05-05-2007, 22:30.

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #4
        Annetaan kuvan kertoa...
        Last edited by Rahu; 03-08-2008, 15:02.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • ss900
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 104

          #5
          alkuun päästiin

          Kiitos kovasti. Tietääkö joku vielä mihin liittyy peräkoukun johtosarja? Onko kärryn valot saman polttimovahdin alla? Ts. esim Saksassa kun peräkärryn vilkuista tulee olla indikaatio mittaristossa. Mistä auton "polttimovahti" tietää vanhan 7-napaisen liittimen kautta, koska se kärry yleensä on kytketty?

          Comment

          • Hezman
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2012
            • 708
            • Jyväskylä

            #6
            Väylä vaiko anturi rikko?

            Elikkäs kyseessä olis 530da -02. INPAlla kun lukee live dataa instrument clusterilta eli mittaristolta ja sieltä erityisesti CAN-väylän tietoja näyttää seuraavaa:

            Moottorinopeus vaihtelee 740 - 760 r/min.
            Moottorilämpötila luku vaihtelee !-48, 48 ja 55 välillä jatkuvasti.

            Todellinen lämpötila salavalikosta katottuna täsmäisi sillä hetkellä tuohon 48 asteeseen. Samalla kun numerot heittelee tarkka korvaisena kuulee moottorin äänen muuttuvan. Nämä luvut siis tyhjäkäynti lukuja. Viittaako ominaisuus lämpöanturi, väylä vai mittaristo vikaan? Itse epäilisin tuota lämpöanturia mutta oisko kellään ihan oikeeta tietoa?

            Lämpöanturi vaihdettu eikä vaikutusta mihkään. Oisko kellään vinkkejä mistä tutkia vikaa?
            Last edited by Hezman; 22-02-2015, 10:23.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎