Announcement

Collapse
No announcement yet.

Q: E39 Touringin ET-luvuiusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2314
    • Uusimaa

    Q: E39 Touringin ET-luvuiusta

    Voi kuulostaa tyhmältä kysymykseltä: Jos vanne on 8x18" niin millaisella ET-luvulla olevia vanteita voi vielä käyttää muuttumatta liian tunigin näköiseksi? Eli mikä on optimi ulkonäön kannalta? Tuleeko ET10 jo kovinkin lokasuojan pintaan? Tällä hetkellä vanne on ET15 ja tuntuu että viisi milliä ei muuttaisi asetelmaa vielä kovin radikaalisti?

    Homman nimi on nimittäin sellainen, että minulla on tuossa yhdet 8x18" vanteet, jonka keskireikä on 76, ja ET20. Auton keskireikähän on 74,1, joten tarvitsisin 1,9mm soviterinkulat. Tuttu on töissä nykyaikaisessa koneistamossa, ja voisi sorvata minulle samalla sellaiset keskittävät spacerit, jossa on samalla tuo 1,9mm sovite. Eli spacerin läpi menisi E39-sopiva 74,1mm reikä, ja toisella puolella olisi 76mm huuli vannetta varten. Nyt vain pitäisi päättää, että mikä olisi spacerille sopiva paksuus. Ajattelin että onko 10mm liian paha, jolloin ET-luvuksi tulisi 10.

    Eikös nuo kannata alumiinista teetättää?
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    #2
    8" leveä voi olla ET:llä nolla riippuen vähän kumista, mutta 235:lla ei pitäisi ottaa mistään kiinni. ET 10:llä ei taatusti ota kiinni 235 kumilla!
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎