Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pieni ajotietokone -> iso ajotietokone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macc
    Bimmer Rookie
    • Apr 2006
    • 147

    E39 pieni ajotietokone -> iso ajotietokone

    Eli onnistuukos tuommoinen päivitys ihan bolt on periaatteella, auto on e39 530dt valmistettu 10/98 ja tarkoitus olisi pistää tuommoinen värkki kiinni http://koti.mbnet.fi/macinen/bmw%20professional.jpg niin onnistuisiko sillä myös webaston ohjaus?
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Kyllä noi vehkeet käy suoraan kiinni siihen, vanha radio on mallia business?

    BC-napin vieressä oleva ledi on ainakin varattu webastolle.. ?

    Comment

    • Macc
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 147

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Kyllä noi vehkeet käy suoraan kiinni siihen, vanha radio on mallia business?

      BC-napin vieressä oleva ledi on ainakin varattu webastolle.. ?
      Business kasettimankka on entinen, eli on vaan piuhat kiinni ja homma pelittää?

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Ensiksikin: tuo ei ole iso ajotietokone. Tuo on MID-näyttö, ajotietokone on E39:issä mittaristossa joten ison ajotietokoneen vaihto vaatii mittariston vaihdon.

        Tuo ei pelitä jos vanha mankka on yksiosainen, Business mankka on aika usein sellainen. Silloin tuon näytön tarvitsema johtosarja puuttuu. Sen voi asentaa jälkikäteen jolloin näyttö kyllä toimii. Siitä on juttua esim tuossa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=24400

        Webaston ohjaus: searchillä siitä löytyy juttua. Muistelen, että sitä varten piti olla iso ajotietokone, siis mittaristo jossa ei näy auton symbolia vaan tekstirivi. Esim tuossa siitä juttua: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=89894
        E39 528iA

        Comment

        • Macc
          Bimmer Rookie
          • Apr 2006
          • 147

          #5
          Tuo nykyinen on tuommoinen värkki, niin pitääkös tässä nyt sitten unohtaa koko touhu tuosta grammarinpäivityksestä? http://koti.mbnet.fi/macinen/grammari.jpg

          Comment

          • superb
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2827

            #6
            Hommaa tarvittavat välikaapelit yms esim ihan merkkiliikkeestä ja viritä käyttöön, toi MID mikä sulla on professional radion parina on kyllä paljon tyylikkäämmän näköinen kuin toi vakio IRIS businessin kanssa.

            Ootko nähnyt tuon MIDin kuntoa livenä, puuttuuko pikseleitä?
            Midiin ja tuohon irikseen on omat salavalikot missä mm. pikselitestit:

            -MID:
            pidä ensimmäistä ja viimeistä nappia pohjassa ja laita autosta virrat päälle

            -IRIS:
            virrat päälle jolloin radio käynnistyy, pidä m-nappia pohjassa jonkun aikaa... valikoita ohjataan muistaakseni +- -napista.

            Comment

            • Macc
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 147

              #7
              Originally posted by superb View Post
              Hommaa tarvittavat välikaapelit yms esim ihan merkkiliikkeestä ja viritä käyttöön, toi MID mikä sulla on professional radion parina on kyllä paljon tyylikkäämmän näköinen kuin toi vakio IRIS businessin kanssa.

              Ootko nähnyt tuon MIDin kuntoa livenä, puuttuuko pikseleitä?
              Midiin ja tuohon irikseen on omat salavalikot missä mm. pikselitestit:

              -MID:
              pidä ensimmäistä ja viimeistä nappia pohjassa ja laita autosta virrat päälle

              -IRIS:
              virrat päälle jolloin radio käynnistyy, pidä m-nappia pohjassa jonkun aikaa... valikoita ohjataan muistaakseni +- -napista.

              Mitäköhän moiset piuhat maksaa, kun ainoa tarkoitus moisen kapistukseen olisi juurikin tuo webaston ohjaus ja jos alkaa noiden romppeiden hinta nousemaan kovin korkealle, niin samaan syssyyn sitten hommaisi sitten webaston oman kellon, joka ei puolestaan ulkonäöllisistä syistä kiinnostaisi

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Macc View Post
                Mitäköhän moiset piuhat maksaa, kun ainoa tarkoitus moisen kapistukseen olisi juurikin tuo webaston ohjaus ja jos alkaa noiden romppeiden hinta nousemaan kovin korkealle, niin samaan syssyyn sitten hommaisi sitten webaston oman kellon, joka ei puolestaan ulkonäöllisistä syistä kiinnostaisi
                Pari vuotta sitten valtuutetulla varaosamyyjällä 23 euroa...

                Mutta kuten sanottua, ilman mittariston vaihtoa ei webaston ohjaus taida silläkään mankalla onnistua ellei autossa sitten ole jo tuota laajempaa ajotieturia.
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  No niin eli tänne tyhmiä kysymyksiä:

                  Autossa on pieni ajotietokone + Business CD & MID. Alkuperäisesti autossa ollut Professional RDS + IRIS, eli se kaksiosainen kasettisoitin.
                  Vaihto oli plug&play, kaikki pelaa niinkun pitääkin mutta tämä tietokoneasia kiinnostaisi.

                  Nyt olisikin vuorossa sitten ne kysymykset:
                  1. Jos hankin jostain mittariston jossa on iso ajotietokone niin onko plug&play?
                  Eli toimiiko MID samantien yhdessä isomman ajotietokoneen kanssa?
                  2. -> Tarvitseeko jonkunnäköisen välipiuhan? Webastoa ei tarvitse ohjata kun on jälkiasennettu sellainen.
                  3. Toimiiko kaikki E39 mittaristot yhteen kaikkien E39:ien kanssa? Eli pienet ja isot keskenään auton mallista huolimatta?
                  4. Onko se vaivan arvoista? Eli hyötyykö siitä sitten niin paljon että se kannattaa tehdä?

                  Potilas siis 523i 12/97.

                  Iso kiitos jo etukäteen sille/niille kuka viitsii tyhmempää auttaa.
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Ei sillä että mua tää asia kiinnostaisi..
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Olikohan autossasi tosiaan Professional RDS ja IRIS? Käsittääkseni Professional soittimessa on aina MID.

                      1. Ei ole plug&pray, vaatii johtoadapterin ja johtojen vetoa hanskalokeron taakse, yhden piuhan katkaisun, jäähdytysnesteen anturin ja johdotuksen (ei pakollinen) ja koodauksia
                      3. Vuosimalli vaikuttaa asiaa, jossain kohdassa (97?) tapahtui muutoksia. Mittareissa on myös eroja diesel/V8 malleissa.
                      4. On ja ei. Ei tuon BC:n takia kannata, mutta jos asennat alkuperäisen navin niin ehkäpä sen takia kannattaa.

                      Minä siis tein tuon homman omaan autoon, uusi käyttämätön mittaristo eBaysta ja koodaus merkkiliikkeessä (minun ohjeiden mukaan). Se siis oli ennen kuin kotikoodaajia oli joka nurkalla...
                      E39 528iA

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        #12
                        Originally posted by TJJ View Post
                        Olikohan autossasi tosiaan Professional RDS ja IRIS? Käsittääkseni Professional soittimessa on aina MID.

                        1. Ei ole plug&pray, vaatii johtoadapterin ja johtojen vetoa hanskalokeron taakse, yhden piuhan katkaisun, jäähdytysnesteen anturin ja johdotuksen (ei pakollinen) ja koodauksia
                        3. Vuosimalli vaikuttaa asiaa, jossain kohdassa (97?) tapahtui muutoksia. Mittareissa on myös eroja diesel/V8 malleissa.
                        4. On ja ei. Ei tuon BC:n takia kannata, mutta jos asennat alkuperäisen navin niin ehkäpä sen takia kannattaa.

                        Minä siis tein tuon homman omaan autoon, uusi käyttämätön mittaristo eBaysta ja koodaus merkkiliikkeessä (minun ohjeiden mukaan). Se siis oli ennen kuin kotikoodaajia oli joka nurkalla...


                        Tuollanen 2-osanen soitin mulla oli. Saksasta tuotu-00. Eikös tuo alempi IRIS ole?
                        Kiitoksia erittäin paljon vastauksistasi. Ajattelin jos se olisi vain mittarin vaihto ja thats it.
                        Taidampa ryhtyä tähän hommaan jos se navi tulee asennettua.

                        Kiitos vielä kerran.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by peltone View Post
                          Tuollanen 2-osanen soitin mulla oli. Saksasta tuotu-00. Eikös tuo alempi IRIS ole?
                          Eikös tuo ole Business-soitin, vai näenkö väärin.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by peltone View Post
                            Saksasta tuotu-00. Eikös tuo alempi IRIS ole?
                            Alempi on IRIS mutta onko soitin Business vai Professional? Tuossa kuvassa se näyttää Business-soittimelta.
                            E39 528iA

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8092
                              • Willähde

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Eikös tuo ole Business-soitin, vai näenkö väärin.
                              Originally posted by TJJ View Post
                              Alempi on IRIS mutta onko soitin Business vai Professional? Tuossa kuvassa se näyttää Business-soittimelta.
                              Äh. Pitäsköhän alkaa syömää jotai aivolääkkeitä. Sori.

                              665 RADIO BMW BUSINESS - varuste löytyy varustelistasta Ja Professional CD+Mid löytyy nyt kojelaudasta.
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎