Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    e39 madallus

    Rupesi mieleni tekemän nadaltaa ko.mallia ja tilailin sen kummemmin eibacin sportlinet jotka madaltaa 50 edestä ja takaa.
    Nyt kuitenkin heräsi epäilys että onko se 50 mm liikaa perheelliselle: ) elikkä tuleeko alustasta liian kova ja liian matala.
    Entäpä vanhat vaimentimet ,riittääkö liikevara ylöspäin.
    Searchit on tehty ja luettu mutta nimenomaan tähän asiaan ei löytynyt suoraa sopivaa topiccia.
    Jos jollakulla kokem. niin ystävällisesti valaiskoon pimeää pollaani. :idea:
  • Henry
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 744
    • Kannus

    #2
    Viikko sitte vaihdoin omaan 50/50 jouset.Omasta mielestä madallus oli ihan sopiva.
    Mercedes-Benz cls 350
    530DA E60
    Ex:
    Audi A6 2.7 biturbo quattro
    523IA E39
    520 E34 2Kpl
    535 E34

    Comment

    • sikapoljin
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 185

      #3
      Kyllä nuo Eibachin jouset kohtuullisesti menevät vielä alkuperäisilläkin iskareilla, mutta kun iskareille seuraavan kerran tulee kilometrit täyteen, kannattaa luoda silmäys sporttimallisiin. Eibachin Pro-Damperit ovat erityisesti suunniteltuja Sportline-jousille, toinen varteenotettava vaihtoehto olisi vaikkapa Bilstein Sprint.
      Ei oo välii, ku ei oo välihousui.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Periaatteessahan tuo 50mm:n pudotus on vakioiskareiden toiminnan kannalta jo hieman liikaa. Lähinnä sitä kautta että tällöin jousien "pelialue" on jo e39:ssä niin kapea että vakioiskarit eivät yksinkertaisesti riitä tehoiltaan. En tiedä miksi, mutta kaverin 50/30 jouset korkkasivat molemmat vakiot etuiskarit 10tkm:n ajolla. voihan se olla sattumaakin, mutta toisaalta käsittäisin ainakin uudemmassa e39:ssä olevan sensatrac tyyppinen kaasuiskari edessä, jolloin sen toiminta-alue on rajattu jollekkin korkeusalueelle. Itsellä on tästä syystä 30/30 eibachit, joiden tiedän toimivan varmasti vakioiskareiden kanssa. Yleisestihän muutenkin suositellaan 50mm ja isompien pudotusten kohdalla aina tähän sopivaa iskaria.

        Comment

        • Henry
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 744
          • Kannus

          #5
          madallus on kylläkin aika paljon jousi merkki kohtainen.Vanhaan E34 piti tulla vain -40/40 jouset,ja auto meni aivan kenttään vakioiskarit sai heti vaihtaa lyhemmix.E39 laitoin 50 weitekit ja ainakin hyvin riitti etuiskarit.
          Mercedes-Benz cls 350
          530DA E60
          Ex:
          Audi A6 2.7 biturbo quattro
          523IA E39
          520 E34 2Kpl
          535 E34

          Comment

          • takahiki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 203
            • home

            #6
            Jep, mielelläni kyllä vaihtaisin 30mm madaltaviin ,eli jos jollakulla sattuis olemaan vähemmän madaltavat ja haluaisi enemmän laskevat niin vaihtokauppa kyllä kävisi, fast us ei ainakaan huolinut jousia takaisin!

            Comment

            • hannuk
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 2136
              • Capital

              #7
              Re: e39 madallus

              Originally posted by takahiki
              Rupesi mieleni tekemän nadaltaa ko.mallia ja tilailin sen kummemmin eibacin sportlinet jotka madaltaa 50 edestä ja takaa.
              Nyt kuitenkin heräsi epäilys että onko se 50 mm liikaa perheelliselle: ) elikkä tuleeko alustasta liian kova ja liian matala.
              Entäpä vanhat vaimentimet ,riittääkö liikevara ylöspäin.
              Searchit on tehty ja luettu mutta nimenomaan tähän asiaan ei löytynyt suoraa sopivaa topiccia.
              Jos jollakulla kokem. niin ystävällisesti valaiskoon pimeää pollaani. :idea:
              Itsellä on alkuperäinen sporttialusta, joka madaltaa n. 30mm. Viime talvena (vaikka perhekin oli välillä kyydissä) ei tuon kanssa ollut mitään ongelmia ja itse melkein ottaisin mielummin keulaan sen 50mm madalluksen. Tuo perä on aika optimi tuolla 30mm madalluksella. Joten en kyllä lähtisi niitä mihinkään muihin vaihtamaan.

              Tosin itse vaihtaisin jokatapauksessa iskarit samalla, ei se niin hirveän suuri menoerä kuitenkaan ole samalla hoidettuna.
              - BMW x5 f15 m50d "navetta"
              - Porsche Cayenne S
              - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
              - plus pari muuta

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Kl-varaosista löytyy ehkä vielä hyllystä eibachin 30/30 satsia 220e:n hintaan. Tosin ota H&R jos tarjoaa samaan hintaan. Tilasitko jousesi postimyyntinä? Niissä on 14vrk palautusoikeus.

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #9
                  Re: e39 madallus

                  Originally posted by takahiki
                  Rupesi mieleni tekemän nadaltaa ko.mallia ja tilailin sen kummemmin eibacin sportlinet jotka madaltaa 50 edestä ja takaa.
                  Nyt kuitenkin heräsi epäilys että onko se 50 mm liikaa perheelliselle: ) elikkä tuleeko alustasta liian kova ja liian matala.
                  Entäpä vanhat vaimentimet ,riittääkö liikevara ylöspäin.
                  Searchit on tehty ja luettu mutta nimenomaan tähän asiaan ei löytynyt suoraa sopivaa topiccia.
                  Jos jollakulla kokem. niin ystävällisesti valaiskoon pimeää pollaani. :idea:
                  Mulla on Schnitzerin alustasarja(jouset+iskarit) ja maavara on juuri sopiva (madaltaa n. 40mm).
                  En huomannut talviajossa mitään ongelmaa ja mökkitietäkin pystyy ajamaan ongelmitta.
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎