Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 525tds Touring?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arj31
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 7

    e39 525tds Touring?

    En sen parempaa kiteytystä tuohon malliin forumilta löytänyt, joten teenpä oman.

    Eli ko. malli olisi kiikarissa ja haluaisin tietää omistajilta kommentteja. Sen verran itsestäni, etten ole vielä edes sisään istumaan päässyt, mutta paperilla tuntuisi sopivalta vaihtoehdolta perheen käytössä. Kuvia toki on kuolattu :oops:

    Kuulemma on hiljainen ja hyvä ajaa. Ruostumistakaan ei ole havaittu? Jos ruostuu, niin mikä?

    Millaisia kilometri määriä noilla on ajeltu ja millaisia isoja huoltoja tarvitsee tehdä / minkä hintaisia?

    Turbo on puhuttanut monia, mutta kestääkö se pitkään oikeanlaisella käytöllä?

    Entä minkä hintainen turboremontti on? ...jos nyt ei aja kaikkia öljyjä pihalle 8)

    Toimiiko ilmastointi ja lämmitin hyvin. Saako ikkunat huurusta aamuisin ja lämpiääkö jalkatilatkin?

    Onko Touring-mallissa takaluukkussa "imaisevaa" toimintoa. Eli ettei tarvi kiskoa kaikin voimin luukkua kiinni.

    Väsyykö jokin paikka siten, että sitä saa korjata muutaman kuukauden välein?


    Eipä nyt äkkiseltää tule enempää mieleen. Kaikesta tieto/linkit on plussaa.

    Kiitos ja anteeksi!
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Turbon huollosta:



    Soveltuvin osin:



    EDIT

    Lisäksi E39 dieseleistä:



    Bemareista yleensä, myös E39 ja E39 diesel –asiaa [mukana myös (lapsellista) BMW-propagandaa]:

    E39 520iA -02

    Comment

    • Rapamaha
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 683
      • -

      #3
      Re: e39 525tds Touring?

      Kommentit pohjautuvat 523i hiaceen viimeisten vajaan parin vuoden ja 34tkm ajalta.

      Kuulemma on hiljainen ja hyvä ajaa. Ruostumistakaan ei ole havaittu? Jos ruostuu, niin mikä?
      Omassa hiacessa on vararenkaan kuopassa ruosteen alkua, jostain on päässyt vettä sinne makaamaan muttei pois. Akun telineen pistehitsit ovat myös väsyneet ja antaneet periksi.

      Millaisia kilometri määriä noilla on ajeltu ja millaisia isoja huoltoja tarvitsee tehdä / minkä hintaisia?
      Nettiautossa oli ainakin myynnissä >300tkm ajettu Dakar Gelb 525tds touring. Täys jarruremppa kustantaa n. 800€, iskarit eteen n. 500€ - nämä orkkisosilla merkkihuollosta kysäistynä.

      Turbo on puhuttanut monia, mutta kestääkö se pitkään oikeanlaisella käytöllä?
      Eikös nuo turbovaivat ole enemmänkin olleet uudemman 3-litraisen tekniikan ongelmia?

      Entä minkä hintainen turboremontti on? ...jos nyt ei aja kaikkia öljyjä pihalle 8)
      Olikos sen TL:n maahan tuoman ZX300 TT:n turbojen kunnostukset 700€ kappale vai muistanko ihan väärin?

      Toimiiko ilmastointi ja lämmitin hyvin. Saako ikkunat huurusta aamuisin ja lämpiääkö jalkatilatkin?
      -25C pakkasilla ei meinannut lämmöt aina nousta, liekkö sitten termarissa häikkää.

      Onko Touring-mallissa takaluukkussa "imaisevaa" toimintoa. Eli ettei tarvi kiskoa kaikin voimin luukkua kiinni.
      Onhan siinä kiristin, aika vaivaton käyttää. Paitsi nyt kun on "Trunk Lock Actuator"-mykkänä

      Väsyykö jokin paikka siten, että sitä saa korjata muutaman kuukauden välein?
      Välillä on tullut mieleen että koko auto :shock:

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Re: e39 525tds Touring?

        Originally posted by Rapamaha
        Välillä on tullut mieleen että koko auto :shock:
        Ainakin klubilta luettuna sähkövikoja, starttiongelmia + mystisiä anturivikoja (kuten kampiakselin asentotunnistin yms.) on joillekin sattunut kohdalle enemmän kuin riittävästi. Kun en ole kyseistä korimallia koskaan edes ajanut, niin paha sanoa enempää. Kuulopuheiden perusteella voisi olla kyllä laadultaan parempiakin, varsinkin kun ottaa auton hinnan huomioon...
        E39 520iA -02

        Comment

        • loyal
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 1480
          • Vantaa

          #5
          Mulla olisi kans tuollainen 525 tds E39 tiedossa ja ajattelin omani vaihtaa sellaiseen.
          Mikä voisi olla kun kyseistä autoa joutuu starttaamaan aika kauan että lähtee käyntiin??

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by Sickness
            Ainakin klubilta luettuna sähkövikoja, starttiongelmia + mystisiä anturivikoja (kuten kampiakselin asentotunnistin yms.) on joillekin sattunut kohdalle enemmän kuin riittävästi. Kun en ole kyseistä korimallia koskaan edes ajanut, niin paha sanoa enempää. Kuulopuheiden perusteella voisi olla kyllä laadultaan parempiakin, varsinkin kun ottaa auton hinnan huomioon...
            Niin, puhutaanko E39:stä yleensä vai tds -koneesta?

            Itselläni on 525d(common rail), joka on varustettu eri moottorilla kuin tuo tds(pumppu). Omalla on ajettu 171tkm ja itse 14tkm. Eipä ole ainakaan vielä moottoriin tehty mitään. Takaluukku on ruostealtis (ei kaikki ruostu)eli siinä on ollut heittoa toleranssien suhteen. Sähkövikojakaan ei ole tullut vastaan ja kannattaakin ottaa 9/98 uudempi auto, koska E39:iin tuli suuria muutoksia tuon jälkeen.

            Kyllä lämpiää (webasto vakiona). Vanhemmissa ei taisa tulla takasuuttimista lämmintä (ei lämmönsäätöä), mutta uudemmissa tuo on muutettu.

            Itse olen ollut tyytyväinen kokonaisuuteen. Käy kokeilemassa.

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #7
              Originally posted by arj31

              Toimiiko ilmastointi ja lämmitin hyvin. Saako ikkunat huurusta aamuisin ja lämpiääkö jalkatilatkin?
              Mulla 3/98 automaatti-ilmastoinnilla, ja toimii kovallakin pakkasella loistavasti! Lämpöä piisaa yllinkyllin, vaikka onkin saksantuonti, eikä ole termariakaan vaihdettu. Takajalkatiloihin on kunnolliset ilmakanavat. Takakonsolin lämmönsäätö on ilmeisesti lisävaruste, mun autossa se on, mutta kaikissa esim. -01 malleissa mitä olen katsonut, ei sitä ole ollut.
              Huomioitavaa on takaluukun reunat (kolhuista lähteneet ruosteet). Oikean takapyörän takaa (jos akku vuotanut ruostuu). Sekä takakelkan isot puslat 4 kpl. Ne lähinnä murtuvat ajan myötä, ei niinkään kilometrien takia. Ainakin 7v/200000km ja puslat vaihtokunnossa. Tampereen lähellä on ainakin yksi paja, joka vaihtaa ne kohtuu hintaan ammattitaidolla.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • Shadow-line
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 245
                • Pirkanmaa

                #8
                Itse ajellut -97 525tds touringilla 11kk ja 33.500km(tuontiauto),autolla ajettu nyt 201tkm, kokemuksia,vikalistaa tuolta ajalta:

                -Kaikki jarrulevyt ja palat(normaali kuluneisuus)
                -Takaylätukivarsi(nivelpää väljä)
                -Sadetunnistin anturi(ei toiminut)
                -Molemmat sivupeilien lasit (ei lämmenneet)
                -Akku
                -Hehkutulpat(turhaan,mut onpahan nyt uudet)
                -Takaluukku(alareuna pahasti "ruostunut")

                Tietysti normaalit huollot päälle,lohkolämppäri ja molemmat rengaskerrat.Itse huoltaen ja korjaten kustannukset pysyneet osien hinnoissa.

                Polttoaineen kulutus n. 6.5-9.5, öljyä kuluttaa n. 0,5 l/10tkm.

                Ruiskutuspumpussa ehkä jotain vikaa(määränsäätimessä),searchilla kun hakee, niin löytää aiheesta lisää.Asialle ei ole tehty koko aikana mitään, kun toiminut muuten täysin moitteetomasti!

                +Hiljainen ja ihan mukava auto ajaa, käytännön suorityskykykin ok.Hyvä veturi(asuntovaunu), tilaakin löytyy, yleinen laadukkuuden tuntu, varustelutaso, tyylikäs

                -Ovien tiivisteet natisee, mystinen tärinä 110-120km/h(searchillä lisää),ison auton varaosat "hintavia",takaluukun ruosteherkkyys(ei kaikissa)

                Tyytyväisiä kuitenkin ollaan oltu, toi takaluukku kannattaa katsoa siis tosi tarkasti ja itse katsoisin myös tuon ruiskutuspumpun moitteettoman toiminnan.

                Eikä autossa ole tällä hetkellä mitään korjausta vaativaa hommaa.


                Omasta puolestani suosittelen, perusteellinen selvitys autosta kuitenkin kannattaa tehdä.Viattomia eivät ole nämäkään pirssit..

                Nämä siis minun mielipiteitäni!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎