Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525d Käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmanttil
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 4

    E39 525d Käynnistysongelma

    Mistä mahtaisi johtua tämmöinen ongelma. Autoa lämpöisenä startattaessa, auto hörähtää, mutta sammuu samantien. On tehnyt tämän aivan satunnaisesti ja vain muutamia kertoja. Kun tämä vika päälle sattuu, niin ei tahdo saada autoa millään käyntiin. Starttaa kyllä hyvin mutta ei lähde käyntiin. On lähtenyt tähän asti aina käyntiin, kun auto on jäähtynyt tarpeeksi.

    Suuttimet ja paineet on diesel-huollossa tutkineet ja siellä ei ole mitään vikaa.

    Onko sattunut muille tällaista vikaa??
  • jeppis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 165
    • Laihia

    #2
    nokka-akselin asento tunnistin? lähteekö kylmänä ihan normaalisti käyntiin? mulla teki just tota "puoli lämpimänä" eli antoi hetken jähtyä niin ei meinannut millään lähteä käymään. ja tolla anturilla se korjaantui
    BMW M535i 1986

    Comment

    • tmanttil
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 4

      #3
      Originally posted by jeppis View Post
      nokka-akselin asento tunnistin? lähteekö kylmänä ihan normaalisti käyntiin? mulla teki just tota "puoli lämpimänä" eli antoi hetken jähtyä niin ei meinannut millään lähteä käymään. ja tolla anturilla se korjaantui

      Lähtee kylmänä käyntiin aivan normaalisti ja suurimmaksi osaksi myös lämpöisenä. Ei ole taas ollut mitään vikaa viikkoon.

      Millä paikallistitte vian juuri tuohon anturiin? Antoiko jonkun vikakoodin anturista?

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Yleismittarilla selviää usein ja jos vielä naputelessa sitä anturia arvot muuttuu reilusti, niin tunnistin on entinen...

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          yksi arvaus lisää

          siirtopumppu voi olla myös viallinen, itsellä oli samanlainen oire.

          Comment

          • tmanttil
            Newbiemmer
            • May 2007
            • 4

            #6
            Vika ei ole vieläkään selvinnyt. Ainoa vikakoodi jonka on antanut oli muistaakseni numero 3055, liittyen hehkutukseen. Yksi hehkutulppa oli rikki. Ne on vaihdettu, mutta ei auttanut kyseiseen vikaan.

            Jos asentotunnistimet (nokka tai kampi) on hajalla, siitähän pitäisi tulla vikakoodi. Luettu vikakoodit ainakin kahdesti ja ei mitään koodeja jotka viittaisivat asentotunnistimien vikaan.

            Siirtopumppua en ole edes tutkinut. Pitäisikö antaa siirtopumpun ongelmista vikakoodeja?

            Paskamainen vika... Mikä neuvoksi?

            Comment

            • pmv
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2032
              • tornio

              #7
              Omien kokemuksien nojalta menisin kuitenkin vaihtamaan/korjaamaan kakkospytyn suuttimen ihan vaan piruuttani. Käynnistysongelmaa oli itselläkin todella ärsyttävästi, eikä tätä suutinta havaittu syyksi temppuiluun kuin vasta muutaman kuukauden päästä. Itse asiassa elokuu-06 tapahtui ensimmäinen oireilu, 11-06 ilmeni pari kertaa uudestaan, sitten mentiin ongelmitta 3-07:aan jolloin vielä tutktitiin ilman että mitään radikaalia löytyi ja vasta Huhtikuussa 07 löydettiin tämä suuttimen vuoto jota kautta commonrailin paine karkasi.

              Jostainhan tässä on lähdettävä, kakkospytyn suutin on ainakin omien havaintojen mukaan se yleisin suutin joka menee. Dieselien ongelma on juuri se, että näitä vikoja saa metsästää ja siihen palaa rahaa. Tuo nyt olisi muutaman sadan euron tikki, mutta sillä kyllä eliminoisi todella yleisen vian pois.

              Comment

              • tmanttil
                Newbiemmer
                • May 2007
                • 4

                #8
                Pannaanpa nyt päätös tälle ketjulle. Vika lopultakin selvisi jokunen aika sitten. Syy oli nokka-akselin asentoanturissa. Kummalista oli se, että ekaan puoleen vuoteen ei asentoanturista tullut vikakoodia. Siksi sitä ei heti viitsinyt lähteä vaihtamaan ihan huvikseen. Jossain vaiheessa alkoi vikakoodia anturista antamaan. Anturin vaihdon jälkeen ei ongelmia ole ollut. Oli paskamainen vika, onneksi se selvisi ja lopulta niinkin halvalla.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎