Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja diagnoosipistokkeet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    E39 ja diagnoosipistokkeet

    Terve!

    Vanhemmissa kait on pelkästään se bemarin oma 20(?) pinninen liitin, mutta joissain sekä bemarin että tuo uusi OBD, eli molemmat. Mistä löydän sen yleisen 16 pinnisen pistokkeen, jos sellainen omasta autosta löytyy... Pikaisesti katsottuna kuskin ja matkustajan jalkatiloista ei selkeästi kumpaakaan löydy... ja onko jotain tiettyä aikarajaa milloin siirryttiin käyttämään molempia ja milloin tuo vanha korvattiin kokonaan?
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    #2
    Varmaan helpottaisi jos kertoisit millainen auto on kyseessä.

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Bemarin oma pyöreä liitin: Konehuoneen puolella, usein apukuskin pyöräkotelon lähettyvillä.

      OBD-pistoke: E39:ssä kojelaudan kolikkolokeron yläosassa pienen kannen alla.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Rubu View Post
        Varmaan helpottaisi jos kertoisit millainen auto on kyseessä.
        Eikö tosiaan riittänyt, että E39 lukee otsikossa, jos puhutaan yleisesti tästä mallista?

        Clavurion, kiitokset tästä... omasta löytyy vain siis 20- pinninen eikä piilossa ole toista. 9/96 mallinen oma ainakin.

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Tuo bmw:n oma liitin löytyy aina konepellin alta repsikan puolelta ja obd2 liitin löytyy sisältä ratin vasemmalta puolelta säilytyslokeron "katosta".

          Ensimmäiset obd2 liittimet taisi tulla -99 bensakoneisiin joista löytyy siis vielä bmw:n oma pistokekin konepellin alta, muissa tapauksissa siirryttiin kokonaan obd2 liittimeen -9/00 eli faceliftin myötä.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • pera8x
            Bimmer Rookie
            • Jan 2015
            • 158
            • tampere

            #6
            ei löydy obd:ta

            ostin tollasen e39 530D tourin vm2000 pelin ja nyt koitan etsiä OBD porttia. sieltä perinteisestä paikasta, kuskin vasemmalta puolen lokerosta löytyi kyllä se suoja läppä, mutta sen takana ei mitään.


            onko olemassa tän ikäsiä malleja, missä koko porttia ei ole? vai onko joku työntänyt sen väkisellä jonnekkin sinne piiloon, etten vain löytäisi vikoja uudesta autostani? aika erikoinen tapaus. edellisessä vastaavassa sedanissa oli tuolla, niinkun kuuluukin.

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2818
              • Kuusankoski

              #7
              Pitäs löytyä konehuoneesta sitten pyöreä liitin vänkärinpuolelta
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • pera8x
                Bimmer Rookie
                • Jan 2015
                • 158
                • tampere

                #8
                Originally posted by Scitso View Post
                Pitäs löytyä konehuoneesta sitten pyöreä liitin vänkärinpuolelta

                thänks! tsekkaan sen.

                Comment

                • pera8x
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2015
                  • 158
                  • tampere

                  #9
                  Originally posted by pera8x View Post
                  thänks! tsekkaan sen.

                  joo, löyty sieltä sellanen aika iso pyöree liitin, missä oli jokunen pinni. ilmeisesti se on sitten se. mikähän tuon nimi on? tai jos ostan siihen jonkun ond lukijan, niin mistä tiedän, että ostan oikean?


                  pistän kuvaakin vaikka kohta.

                  Comment

                  • pera8x
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2015
                    • 158
                    • tampere

                    #10
                    joo, elikkäs sieltä kuskin puolelta vasemmalta, missä yleensä on obd pistoke, niin ei tosiaan löytynyt sitä pistoketta. tollasta näky, kun purin vähän muoveja pois edestä.






                    ja konetilasta löytyi ton näkönen pistoke.


                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      #11
                      Näiden kanssa suositan kyllä vahvasti INPA/ISTA/DIS. Ne yleismallin OBD-lukijat nyt on vähän mitä on.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2818
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Se on se bmw 20pin liitin. Omassa -97 540.ssä toimii niin yleispulikka kuin inpa kaapeli. Toki tarvii sen 20pin adapterin.
                        -03 530d.ssä on jo sit obd2
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • MaxSound
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 255
                          • Kajaani

                          #13
                          Inpa on tosiaan hyvä, jos yleismallisen haluaa niin Autocom/Delphi pelaa hyvin ainakin tuon Facelift-E39 kanssa. Delphillä saa vikakoodien luvun ja nollauksen+livedatan lisäksi säädeltyä Toukan ilmaperän korkeutta yms erikoisuuksiakin. Molemmat löytyy, Delphiä tulee enemmän käytettyä kun toimii muissakin vehkeissä
                          E39 525DA Touring -01, 540tkm

                          Comment

                          • pera8x
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2015
                            • 158
                            • tampere

                            #14
                            jees, kiitos vastauksista. sillä tää asia vähän hämmensi, kun edellisessä e39 530D:ssä vuosimallia 00 oli ihan oikea obd portti, vai oliko se nyt sitten obd2. eli se, mikä löytyy sieltä kuskin vasemmalta puolen.


                            tilailin tohon jo johtoja ja adaptereita ja inpankin. saas nähdä, jahka tulee perille, että toimiiko ja jos toimii, niin kuinka. voihan tuon delphinkin ostaa jostain, jos se on helpompi käyttää, kun inpa. se vaikutti ainakin äkkiseltään vähän hankalalta tälläin 0 kokemuspohjalta katottuna...


                            tässä on muuten webastokin ilmeisesti. onko se näissä kaikissa vakiovarusteena? saakos sen jotenkin ohjelmoitua, että saisi napista päälle, ennenkun pistää auton käyntiin? edellisessä oli kaukosäädöllä webasto ja se oli kyllä ihan ylivoimasen hyvä varuste talven pakkasilla. olis ihan mahtavaa, jos saisi tollain toimiin. siitä vois vaikka maksaakkin ihan jonkun verran, meinaan sen verran tarpeellinen varuste.


                            kardaanin tukilaakeri pitää mekkalaa pienemmissä vauhdeissa. onko minkälainen homma vaihtaa? pakari pois tieltä ja sit siihen jo pääseekin käsiksi? vai onko jotenkin hankalampi? en ole juuri näitä pemareita korjannut, kun on sen verran hyvin toimineet mulla, mitä nyt on yhteensä kaksi kappaletta ollut.

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              OBD2 tuli faceliftissä 9/2000->.

                              Webasto on vakiovaruste E39 530d:ssä. Jos autossa on navinäyttö tai MID, sen voi koodata esilämmittimeksi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎