Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 takavaimentimen irroitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takahiki
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 203
    • home

    e39 takavaimentimen irroitus

    no jooh... eibachia alle laittamassa, fifty/fifty, keulan kanssa ei ongelmia,aika kivuttomasti.
    Mutta sitten kun aloin taakse laittaan niin löyty propsiakin.Etukäteen luulin että takapäähän menee puolet siitä ajasta mitä eteen mutta taitaa olla toisin päin.
    Aloin etsimään että mistä sen yläpään saa irti ja purin kaikki mahdolliset verhoilut hattuhyllyltä,takaselkänojat,ne sivupienet siis, kaiuttimet eikä mistään löytynyt niitä kiinnitys ruuveja,tosin hattuhylly ei aivan kokonaan irronnut sillä sähkösäle ahdisti aika kovasti irroitusta.
    Eli sinä joka olet homman kerran tehnyt antaisitko vinkkiä missä ne kiinnitysruuvit ovat ja täytyykö koko takatukivarsi päästää irti että vaimentimen saa pois?
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Myös koko takahattuhylly pitää irroittaa. Sitten kaiutinkotelosysteemit ja alta löytyy iskarien kiinnitykset. Iskarit ei silti vieläkään irtoa välttämättä, vaan myös tuentoja pitää aukaista jotta perssonit voidaan ujuttaa tunneleista. Kaiken kaikkiaan hankalin/työläin takaperssonin irroitus mitä on tullut eteen.

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Hemi
      Myös koko takahattuhylly pitää irroittaa. Sitten kaiutinkotelosysteemit ja alta löytyy iskarien kiinnitykset. Iskarit ei silti vieläkään irtoa välttämättä, vaan myös tuentoja pitää aukaista jotta perssonit voidaan ujuttaa tunneleista. Kaiken kaikkiaan hankalin/työläin takaperssonin irroitus mitä on tullut eteen.
      Joo, hattuhylly ja takaskobet irti niin saa yläpään auki, alapäästä ei kylläkään tarvii irrottaa mitään tuentoja. Otin sisälokarit pois ja sit toiselta puolelta bensantäyttöputkisysteemi irti ja käänsin sen pois tieltä ja toiselta puolelta taas jotain bensajuttuihin liittyviä pönttöjä sivuun, sitten alapultti auki ja puristin jousipuristimilla jonkinverran jousia kasaan ja sit vaan pujottelemalla koko paketti pöydälle ..
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Vanhemmissa tuo tosiaan voi tulla jos/kun jouset saa puristettua nippuun niiden ollessa tunneleissaan. Kokeilin tätä mm.omassa -00 mallisessa, eikä sitten vit...kaan putoa paketti mistään kolosta ilman muutamien tukivarsien irroitusta/löysennystä.? Samaa valitteli kaveri jolla on 530D/-01.

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Hemi
          Vanhemmissa tuo tosiaan voi tulla jos/kun jouset saa puristettua nippuun niiden ollessa tunneleissaan. Kokeilin tätä mm.omassa -00 mallisessa, eikä sitten vit...kaan putoa paketti mistään kolosta ilman muutamien tukivarsien irroitusta/löysennystä.? Samaa valitteli kaveri jolla on 530D/-01.
          No, mulla ainakin se "tunneli" katosi siitä ympäriltä, kun otti sisälokarin pois .. ja sen jälkeen sen paketin saa muljautettua pois sieltä vähän samaan tapaan kuin edessä (yläpää kääntyy lokasuojan kaaren ohitse).
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎