540iA E39 -99 Käynnistettäessä joskus tekee että kaikki pytyt ei herää eloon, ennen kuin antaa kierroksia, ei väliä onko kylmä vai kuuma kone, välillä taas ei mitään vikaa. Ongelmatilanteessa ihan kuin venttiilikoneistosta tulis välillä "kalkatusta" ja taas välillä kuuluu epämääräistä suhinaa, ennen kierrosten antamista. Eli sitten kun lähtee käyntiin normaalisti ei mitään ylimääräisiä ääniä. Kierrosten antamisen jälkeen toimii normaalisti ei nykimisiä yms. Voiko olla merkitystä bensalla ongelmaan, ongelma aiheutunut nyt kun tankkasin Terra 98:a Vpowerin sijaan?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Käynti Ongelmaa
Collapse
X
-
Originally posted by JTK View Post540iA E39 -99 Käynnistettäessä joskus tekee että kaikki pytyt ei herää eloon, ennen kuin antaa kierroksia, ei väliä onko kylmä vai kuuma kone, välillä taas ei mitään vikaa. Ongelmatilanteessa ihan kuin venttiilikoneistosta tulis välillä "kalkatusta" ja taas välillä kuuluu epämääräistä suhinaa, ennen kierrosten antamista. Eli sitten kun lähtee käyntiin normaalisti ei mitään ylimääräisiä ääniä. Kierrosten antamisen jälkeen toimii normaalisti ei nykimisiä yms. Voiko olla merkitystä bensalla ongelmaan, ongelma aiheutunut nyt kun tankkasin Terra 98:a Vpowerin sijaan?
-
-
Ei ollut vuotanut öljyä, oli kuivat tulppien ympärykset.Puolat näyttävät päällepäin olevan Ok. Autolla ajettu 163000. Näillä lämpösillä, kuivilla keleillä ei ole oikkuillut. Tulpilla ajettu n.10000, jos huoltokirjaan uskominen. Kun kone oli käynnissä ilmanputsarin haitarikumia puristelin, mutta ei vaikuttanut käyntiin. Ei löytänyt ihan vastaavaa tapausta tuolta palstoilta. Tosin kun kyseessä automaatti, ehkä ongelmaa ajossa ei niin tule huomattua.
Comment
-
-
Toivottavasti en nyt maalaile piruja seinille, mutta eräässä BMW:ssä oli samaa vikaa, että kylmänä ei lähtenyt käymään kaikilla ennen kuin antoi hieman kierroksia. Tähän selvisi syyksi hiushalkeama kannessa, joka kylmänä vuoti jäähdytysnestettä viimeiseen sylinteriin (joka siis käy ajon aikana kuumimpana) ja kasteli tulpan. Kun kone hieman lämpesi, halkeama ilmeisesti umpeutui, koska kone kävi hienosti lämpöisenä.
Kokeilepa siis käydä vaikka huoltoasemalla mittaamassa onko jäähdytysjärjestelmässä pakokaasuja.
Comment
-
-
Leimattu keväällä, mutta käympä pakokaasut mittaamassa jos sieltä jotain löytyis. Kiitti vinkeistä.
Jos hiushalkeama, niin miksi ei esiiny "kuivalla kelillä"? Alussa kirjoittamani ilmennyt kalkatus oli hieman väärin sanottu se oli ennemmänkin sellaista zäksätystä ihan kuin olisi lyönyt jostain läpi.
Zäksätys ongelmaa ei ole kuulunut käynnistettäessä puolien vaihdon jälkeen ( 3kpl ), mutta vajaalla käyminen sateella käynnistettäessä sateella ajon jälkeen ja röpötys pienillä kierroksilla sateella ajettaessa ei poistunut. Röptötää vaikka kone kuuma. Kun paikallaan ollessa antaa kierroksia niin ihan kuin pakuttaisi välillä putkeen. ( Tilanne ennen ilmansuodattimen vaihtoa )
Ilmansuodatin oli hieman kostea, siis ei mitenkään märkä. Onko normaalia vai meneekö vettä jostain koteloon joka kastelee suodattimen, jonka vuoksi kävis liian rikkaalla?
Vaihdoin eilen suodattimen, vaikka suodatin oli melkein uusi. Tänään töihin tullessa sateella ei ollut ongelmaa, mutta katsotaan miten käy kun illalla ajelen kotia takas. Kuivalla kelillä ei mitään ongelmaa.
Comment
-
-
Eilen satoi illalla vettä rankasti ja johan alkoi temppuilu. Ajoin noin 20km ilman ongelmia, kun sade yltyi alkoi matalilla kierroksilla nykimään. Kävin kaupassa n.10min. Sitten kun starttas ei meinannu millään kaikki herätä eloon, kun vihdoin pääsin liikkeelle valkoinen höyrypilvi tuli perässä 100m parkkipaikalta kaupassa käynnin jälkeen. Vikavalo syttyi ja jäi palamaan. Ilmansuodatin oli kuiva. Tarkistin liittimiä, mitä nyt siitä päältäpäin pääsi käsiksi eikä niissä näkynyt hapettumia. Jäähdytysnestettä ei ole tarvinnut lisätä.
Kävin tänään taas nollaamassa vikamuistin. Nyt oli neljässä pytyssä sytytyskatkoja, eli vaihdan kaikki puolat ja katotaan sitten miten käy. Mitään muita vikakoodeja ei BMW:llä löydetty.
Pakokaasutestistä olivat testaajat kahdessa eri paikassa sitä mieltä ettei siitä mitään iloa ole, jos käy vajaalla niin varmaan näyttää arvot jotain muuta kuin pitäis, mutta ei sen perusteella oikeen voi mitään päätelmiä tehdä.
Ilmamassamittari voiskos aiheuttaa ongelmaa? Jos ei puolien vaihdolla korjaannu
Comment
-
-
En vielä, mutta täytyy se vielä varmaan tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuntuu vain jotenkin että, esim. tänään aamulla kun oli kuivaa ja kone kylmä niin kun ei ollut mitään ongelmaa.
Jos muutes löytyy pakokaasuja ja hiushalkeama tai kannentiivisteessä jotain häikkää. Onko auton myyjä ( liike ) velvollinen korvaamaan, autolla ajettu 5000km ja ostosta noin 2kk:tta
Comment
-
-
Ongelma ehkä ratkes??? Eli sin/musta vakuumiletku oli pykinyt melkein poikki. Ei päällepäin huomannut, kun oli melkein poikki letkun alapuolelta. Sammutti itsestään mittaristosta "vikavalon" letkun vaihdon jälkeen. Nyt on ainakin pelittänyt hyvin paripäivää, vaikka tihuttanut välillä vettä. BMW:ltä kun hain osaa Realoem koodilla, bemari olikin päivittänyt letkun koodin uuteen eli olisko materiaali vaihdettu "parempaan".
Comment
-
-
NO EIPÄ SITTEN ILOA KAUAA KESTÄNYT, alkoi taas nykiminen sateella matalilla kierroksilla ( esim kaupunki ajossa ) helpottaa vähän kun vaihtaa S asennolle. Ongelma ajettaessa noin alle 60km/h D asennolla
Tyhjäkäynnillä käy suht Ok, mutta kun vähän koskeekin kaasupolkimeen alkaa röpöttää, kierroksia joutuu vähän härnäämään että suostuu ottamaan kiekkaa ja tietysti pakuttaa sitten putkeen kun laskee kierroksia. Röpötysvaiheessa tulee usvaa putkenpäästä ja bensa haisee, toivottavasti ei tule rikottua katteja.
Jäähdytysnesteet oli OK.
Otin vielä haitarikumin irti ja siitä vielä pimeessä lampun kassa puristelin ja vanuttelin, mutta en reikää löytänyt.
Jarrupoljin on muutes käynnistettäessä pari kertaa "lorissut" ja painunut syvemmälle, mutta ei kai sillä nyt pitäisi olla tekemistä tuon asian kanssa, taitaa olla tiivisteet menossa...
Bemarilla olivat sitä mieltä että vika ilmamassamittarissa, koska vika esiintyy vain kosteilla keleillä.
Comment
-
-
olisko kyseessä kampikammion huohotinventtiili. rikkinäisenä huohottaa höyryt imusarjaan, käy vajailla alakierroksilla, sekottaa säädöt jokapaikassa. anto vikakoodit lambdoille, ilmamassamittarille, boksille yht.7 vikakoodia. imusarjan tulipellinpuoleisessa päässa muutamalla torksilla kiinni. samat oireet oli 540 e34, eikä kallis osa ollenkaan 39-50 eur.
Comment
-
Comment