Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 v8 öljynpaineet häviää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #16
    anturi tai tuo tyypillinen v8 öljypumpun pulttien löystyminen
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • olaus
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 687
      • jyväskylä

      #17
      Eikö E39 M62 V8:ssa ole jo poistettu tuo öljypumpun pulttien löystymis ongelma?

      Comment

      • Extremaah
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 143

        #18
        onkos jollain öljynpainearvoja tolle m62 koneelle? 700 kierrosta niin paineita oli 1,4bar, 2500 paineet oli 4,5bar ja 5500 kierroksessa 5,5 bar paineita.
        Ihan normaalilta kuulostais paineet, mutta mitä mieltä muut? Autodata on nyt vähän rikkipoikki ja hukassa ni ei pääse kattomaan.
        BMW e39 535i -98
        Volvo s80 2,4 -02

        Comment

        • olaus
          Bimmer Fanatic
          • May 2003
          • 687
          • jyväskylä

          #19
          Millä tarkastit öljynpaineet, kompuutterisoftalla?

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #20
            Originally posted by Extremaah View Post
            onkos jollain öljynpainearvoja tolle m62 koneelle? 700 kierrosta niin paineita oli 1,4bar, 2500 paineet oli 4,5bar ja 5500 kierroksessa 5,5 bar paineita.
            Ihan normaalilta kuulostais paineet, mutta mitä mieltä muut? Autodata on nyt vähän rikkipoikki ja hukassa ni ei pääse kattomaan.
            TD 11 41 Oil Pump with Strainer and Drive M62 B 44

            Oil pressure at idle speed with engine at operating temperature:
            - min. bar 0.5
            - Regulated pressure bar 4.5
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • Extremaah
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 143

              #21
              Originally posted by Leka View Post
              TD 11 41 Oil Pump with Strainer and Drive M62 B 44

              Oil pressure at idle speed with engine at operating temperature:
              - min. bar 0.5
              - Regulated pressure bar 4.5
              Juu elikkäs alakierroksilla kaikki kunnossa, mutta kuuluukos ton sitten nostaa noita paineita noin runsaasti ylhäällä?? 5,5bar on 5500 kierroksessa.
              4,5bar kyllä pysyy 2300-3800 kierrosalueella.

              Ja ihan analogisella kellolla mittailin.
              BMW e39 535i -98
              Volvo s80 2,4 -02

              Comment

              • Vehkis
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 1441
                • Turku

                #22
                Missä päin tuo öljynpaineanturi sijaitsee,onko vmäinen homma vaihtaa?
                Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                ex E39 535iA -97
                sekä x määrä riisikippoja


                Kesäautona toimii vw kupla -65

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  #23

                  Osa nro 24, öljynsuodattimen rungon alaosassa, takapuolella.
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • Puzla
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2008
                    • 41
                    • suomenmaa

                    #24
                    Originally posted by olaus View Post
                    Onko öljypumpun kiinnityksen löystyminen myös E39 V8:n huoli,
                    olin siinä luulossa että oli vanhempien E34 V8:en ongelma?
                    Tähän kiinnostais saada tuoretta tietoa, että onko tuo öljypumpun pulttien löystyminen nyt pelkästään tuon vanhemman M60 koneen ongelma, vai onko sitä esiintynyt myös m62:ssa? Kokemuksia kellään?
                    Öljyn vaihto edessä (E39 535 -98), niin mietin että pitäiskö tuo tarkistaa, vai teenkö turhaa työtä?

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8258
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #25
                      itsellä on semmoinen käsitys että myös M62 kärsii samasta ongelmasta.. mutta kuitenkin on niin naurettavan helppo tarkistaa ettei kannata jättää tarkistamatta ja uusi tiivistekin maksaa jotain 20-25e
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Puzla
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2008
                        • 41
                        • suomenmaa

                        #26
                        Nyt on tarkistettu nuo m62:n öljypumpun pultit öljynvaihdon yhteydessä, ja kylläpä ne tiukasti kiinni olivat. Eli ainakaan omalla kohdallani ei tuota pulttiongelmaa ollut uudemmassa kasissa.
                        Tiiviste maksoi 30€ ja samalla tuli ketju kiristettyä pumpulta niin eipä tuosta tarkastamisesta tosiaan suurta vaivaa ollut, ja taas voi huoletta päästellä. Autolla ajettu 230tkm.
                        Mutta vieläkin kiinnostaa tietää onko tätä pulttiongelmaa kenelläkään oikeasti ollut M62:ssa?:think

                        Comment

                        • Ämmyskä
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2010
                          • 191
                          • fin

                          #27
                          Siis miten tuo pulttien kireys nyt tarkistetaan? Avataan öljypohja ja onko pumppu ja pultit heti sieltä tarkistettavissa? Entä mitä toimenpiteitä vaatii että tuon öljypohjan saa irti? Koneen nostoa, raide/hammastankojen irrottelua?

                          Comment

                          • reekoon
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 3426
                            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                            #28
                            Ei koske m62 konetta.
                            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                            E36 316i Compact Hellrot

                            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #29
                              Originally posted by Puzla View Post
                              Nyt on tarkistettu nuo m62:n öljypumpun pultit öljynvaihdon yhteydessä, ja kylläpä ne tiukasti kiinni olivat.
                              Miten tarkistit kireyden, hylsyllä kääntämällä?
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Puzla
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2008
                                • 41
                                • suomenmaa

                                #30
                                Originally posted by Dunky View Post
                                Miten tarkistit kireyden, hylsyllä kääntämällä?
                                Kyllä, ihan käytettiin pultit irti ja liimalla höystettynä takaisin, hieman pumpun ketjua kiristettiin samalla.
                                Öljypohja siis kaks osanen ja pienempi pohja lähtee suoraan pois ilman muita toimenpiteitä, ja pumppu löytyy heti sen alta. Mutta kuten tossa on jo selvinny, ei löysty m62 koneessa enää nuo pultit..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎