Hiljan huomasin, että jää läikkä dieseliä tonttiin aina käynnistyksen ja/tai sammutuksen yhteydessä.
Vian kuvaus: Dieselpumpun alta kostuu. Laitettaessa virrat päälle, alkaa pumpun alapuolelta tiputtaa ainetta nopeaa tahtia. Auton käynnissä ollessa ei vuotoa ilmene ollenkaan. Auto sammutettaessa, tiputtaa muutamia tippoja.
Hypoteesiksi pohdinnan jälkeen, että joko putkiliitäntä tai useita on löysällä tai muuten viallisia tai itse pumppu vuotaa. No paikallisella Pärnäsen molla molla tuumattiin että ei voi olla itse pumppu, mutta kun aloin kysellä asiaa tarkemmin n.s. spesialisteilta, selvisi, että kyllä se pumppukin voi vuotaa, jos on jotain tiivistettä tms. kuollut.
Kyselin ensin Vantaalta Bosch Car service-paikasta, en nyt muista mikä oli, mutta arvioitiin pumpun poisotto ja laitto takasin 4h á 68€, pumpun korjaustyöt 6h á 75€, testipenkkikäyttö ~60€ = (4x68)+(6x75)+60 = 782€ + osat. Matti Myyjän ylevä arvio: "Vähintään tonni".
Kuulostihan se pahalta mutta arvelin että eihän tässä muukaan auta.
Soitin sitten kuitenkin toiseen Bosch Car Service paikkaan, josta olin kuullut positiivista sanottavaa, Riihimäelle. No ei siellä osattu tällasta tehä, mutta annettiin yhteystiedoksi "Riihimäen Dieselhuolto". Luuriin vastasi heti jotenkin asiantuntevamman olonen kaveri ja hintaa kysyttäessä tuli kun apteekin hyllyltä: 450€ + osat. Ei tarvinnu kahesti miettiä kumpaan paikkaan autoni vien. Viikon päästä on aika.
Molemmissa paikoissa oltiin samaa mieltä, että vika voi olla myös löystyneessä/viallisessa putkiliitoksessa, jolloinka huoltotyön hinta on ihan jotain muuta, positiivisessa mielessä.
Pistän rapsaa kun selviää, mitä tehtiin ja miten huolto onnistui kaikkinensa.
Vian kuvaus: Dieselpumpun alta kostuu. Laitettaessa virrat päälle, alkaa pumpun alapuolelta tiputtaa ainetta nopeaa tahtia. Auton käynnissä ollessa ei vuotoa ilmene ollenkaan. Auto sammutettaessa, tiputtaa muutamia tippoja.
Hypoteesiksi pohdinnan jälkeen, että joko putkiliitäntä tai useita on löysällä tai muuten viallisia tai itse pumppu vuotaa. No paikallisella Pärnäsen molla molla tuumattiin että ei voi olla itse pumppu, mutta kun aloin kysellä asiaa tarkemmin n.s. spesialisteilta, selvisi, että kyllä se pumppukin voi vuotaa, jos on jotain tiivistettä tms. kuollut.
Kyselin ensin Vantaalta Bosch Car service-paikasta, en nyt muista mikä oli, mutta arvioitiin pumpun poisotto ja laitto takasin 4h á 68€, pumpun korjaustyöt 6h á 75€, testipenkkikäyttö ~60€ = (4x68)+(6x75)+60 = 782€ + osat. Matti Myyjän ylevä arvio: "Vähintään tonni".
Kuulostihan se pahalta mutta arvelin että eihän tässä muukaan auta.
Soitin sitten kuitenkin toiseen Bosch Car Service paikkaan, josta olin kuullut positiivista sanottavaa, Riihimäelle. No ei siellä osattu tällasta tehä, mutta annettiin yhteystiedoksi "Riihimäen Dieselhuolto". Luuriin vastasi heti jotenkin asiantuntevamman olonen kaveri ja hintaa kysyttäessä tuli kun apteekin hyllyltä: 450€ + osat. Ei tarvinnu kahesti miettiä kumpaan paikkaan autoni vien. Viikon päästä on aika.
Molemmissa paikoissa oltiin samaa mieltä, että vika voi olla myös löystyneessä/viallisessa putkiliitoksessa, jolloinka huoltotyön hinta on ihan jotain muuta, positiivisessa mielessä.
Pistän rapsaa kun selviää, mitä tehtiin ja miten huolto onnistui kaikkinensa.
Comment