Seuraavanlaista ongelmaa. Auton jäähdytysjärjestelmä huuhdeltiin tuossa maaliskuussa ja uudet nesteet lisättiin ja kone ilmattiin. Huollon suoritti Konalan Delta-Auto takuutyönä koska olin sieltä auton ostanut ja vika ilmeni melkein heti. Kone kuumeni tuolloin ihan täysin eikä lämmintä ilmaa tullut sisälle. Kantta ja tiivistettä epäiltiin, mutta pakokaasuja ei löytynyt jäähdytysjärjestelmästä ja ongelma korjaantui huuhtelulla. Lämpöongelmia ei ole sen koomin ollut ennen tätä päivää. Matka-ajossa lämmöt nousi melkein punaiselle mutta laski yhtäkkiä normaaliin. Tämä toistui pari kertaa n 20km välein. Lämmintä tulee kyllä sisälle, koska väänsit nupit kaakkoon saadakseni lämmöt pois koneesta.
Onko järjestelmä taas ilmausta vailla vai mitä veikkaatte? Reilu litra meni nestettä paisuntasäiliöön samalla alaputkea pumppaamalla. Olen edellisestä huollosta asti ajanut n 2000km. Kerääkö tämä kone todellakin näin helposti ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Ennen Deltan huoltoa vaihdatin termostaatin ja vesipumpun, joten vika ei ole niissä. Olen myös huomannut, että samuttaessani koneen (jo aikaisemminkin) on sisään kuulunut nesteen pulputtamista...
Kiitollisina vastauksia odotellen!
Onko järjestelmä taas ilmausta vailla vai mitä veikkaatte? Reilu litra meni nestettä paisuntasäiliöön samalla alaputkea pumppaamalla. Olen edellisestä huollosta asti ajanut n 2000km. Kerääkö tämä kone todellakin näin helposti ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Ennen Deltan huoltoa vaihdatin termostaatin ja vesipumpun, joten vika ei ole niissä. Olen myös huomannut, että samuttaessani koneen (jo aikaisemminkin) on sisään kuulunut nesteen pulputtamista...
Kiitollisina vastauksia odotellen!
Comment