Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 540i -97 M-Sport ja Turbo ahtimen asennus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

    e39 540i -97 M-Sport ja Turbo ahtimen asennus?

    En varmaan osaa käyttää tuota searchia kun en aiheesta mitn löytänyt!
    Mutta asiaan:Kuviteltu tilanne,että haluaisin asentaa turbon 540i:hin ja pitää autoa siitä lähtien vain kesä ajossa.Mitä tällaisessa operaatiossa pitää ottaa huomioon?Mitkä muut osat pitää päivittää vastaamaan lisätehoja?Kestääkö alusta,jarrut?vai onko 540i:ssä jo tarpeeksi hyvät?Kestääkö m62b44?Voiko lakien mukaan niin tehdä? (Mitä aken sivuihin tutustuin niin ei pitäisi olla mitn laki pykälää joka estäisi kyseiseen autoon tuon operaation,vai ymmärsinkö jotain väärin?) Yms Yms :think
    Enkä kirjoittanut sen takia että pääsisin lukemaan vittuilua "osta M5 jos ei tehot riitä" jne.vaan ihan uteliaisuuttani kyselen!
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Se mitä ensimmäiseksi pitää ottaa huomioon, on VTT:n ns.pussitesti...

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #3
      ja mikä se on?
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by V-Power View Post
        ja mikä se on?
        ...unohda koko ahdinproggis...

        Comment

        • mikalkai
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 308
          • Oulu

          #5
          Vaikka en itsekään tästä turbon asennuksesta sen taivaallista tiedä, niin kuitenkin tuo VTT:n testillä on tarkoitus todistaa, että autosi täyttää päästövaatimukset, koska autosi on vähäpäästöinen. Tämä testi pitää tehdä sen takia, koska kyseistä automallia ei ole turbolla saanut, joten vertailukohdetta ei ole. Näin ollen tuosta testistä puhtaat paperit ja sen jälkeen saat leiman, jos kaikki muut vaadittavat muutokset on tehty ja tehot pysyvät sallitun +20% sisällä.

          Ongelmana tässä on se, että tuo testi maksaa about tierallaan 1000e ja jos testi ei mene läpi, niin se on jokaiselta uusinta kerralta tuo 1000e lisää.

          Joten siksi... unohda koko homma ellei taskussa ole todella isoa tukku ylimääräisiä euroja.
          Ajossa:
          E39 530i Touring M-Sport

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            ...ja TODELLA paljon tietotaitoa miten tuo testi teknisesti voidaan jälkiahdetulla tekniikalla läpäistä. Eli jos et edes tiedä mikä on "pussitesti", niin riittävää tietotaitoa ei sinulla ole/voi olla.
            Tällöin koko proggiksen läpivieminen ulkopuolisin voimin=rahalla, maksaa sen verran että se M5 vaihtoehto on jo varsin edullinen.
            Tätä siis tarkoitin....

            ps. Suomessa tällaista projektia ei vielä tätä kirjoittaessa ole kukaan onnistunut läpiviemään, mikä tietenkin kertoo jotain työn vaativuudesta+kustannuksista.
            Last edited by Hemi; 20-06-2007, 19:05.

            Comment

            • V-Power
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1333
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by mikalkai View Post
              Vaikka en itsekään tästä turbon asennuksesta sen taivaallista tiedä, niin kuitenkin tuo VTT:n testillä on tarkoitus todistaa, että autosi täyttää päästövaatimukset, koska autosi on vähäpäästöinen. Tämä testi pitää tehdä sen takia, koska kyseistä automallia ei ole turbolla saanut, joten vertailukohdetta ei ole. Näin ollen tuosta testistä puhtaat paperit ja sen jälkeen saat leiman, jos kaikki muut vaadittavat muutokset on tehty ja tehot pysyvät sallitun +20% sisällä.

              Ongelmana tässä on se, että tuo testi maksaa about tierallaan 1000e ja jos testi ei mene läpi, niin se on jokaiselta uusinta kerralta tuo 1000e lisää.

              Joten siksi... unohda koko homma ellei taskussa ole todella isoa tukku ylimääräisiä euroja.
              en mä sillä kysellytkään,että olis suunnitelmissa laittaa turboa no ehkä joskus on mielessä käynyt,mutta lähinnä sillä et halusin pikkasen tietää mitä tollanen homma vaatii ja miten se menee.Varsinkin ton oman kiesin kohdalla.En nyt ensimmäiseks lähtis tonnia laittamaan noihin testeihin
              E36 95 316i Sedan
              E39 97 540i Touring
              E46 99 320Ci Coupe
              E53 01 X5 4,4 V8
              E65 05 730d
              F10 11 523i Sedan
              F90 08 320i Sedan

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Rautalankaa: Siis aika montakin tonnia niihin testeihin on pakko laittaa jos autosi aiot myös katsastaa(ja yleensäkkin pitää laillisena)?
                Lisäksi tarvitaan todellakin erittäin kalliin tekniikan lisäksi melkoinen määrä tietotaitoa jolla tuo VTT:n testi on läpäistävissä sillä kolmannella tai neljännellä kerralla.
                Se on ihan sama oletko asentamassa remmi vai pakokaasuahdinta.
                Pelkkä ahdin muuten tuottaa VAIN lisäilmaa, josta ei vielä ole kukaan onnistunut ottamaan yhtäkään lisähevosta irti.
                Last edited by Hemi; 20-06-2007, 19:26.

                Comment

                • V-Power
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1333
                  • Varsinais-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  ...ja TODELLA paljon tietotaitoa miten tuo testi teknisesti voidaan jälkiahdetulla tekniikalla läpäistä. Eli jos et edes tiedä mikä on "pussitesti", niin riittävää tietotaitoa ei sinulla ole/voi olla.
                  Tällöin koko proggiksen läpivieminen ulkopuolisin voimin=rahalla, maksaa sen verran että se M5 vaihtoehto on jo varsin edullinen.
                  Tätä siis tarkoitin....

                  ps. Suomessa tällaista projektia ei vielä tätä kirjoittaessa ole kukaan onnistunut läpiviemään, mikä tietenkin kertoo jotain työn vaativuudesta+kustannuksista.
                  Joo ei mulla tietoa moisesta hommasta olekkaan sen takia lähdin kyselemäänkin ja ollaanhan tässä jo näilläkin palautteilla hieman viisaampia.
                  E36 95 316i Sedan
                  E39 97 540i Touring
                  E46 99 320Ci Coupe
                  E53 01 X5 4,4 V8
                  E65 05 730d
                  F10 11 523i Sedan
                  F90 08 320i Sedan

                  Comment

                  • Juhaska
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 3986
                    • Suomi

                    #10
                    Jos todella haluaa ahdetun ja ennenkaikkea laillisen e39 540i bemarin ilman että menettää viimeisetkin mielenterveyden rippeet on helpoin muutta johonkin toiseen maahan jossa nämä päästönormi hommelit on tehty "ihmisille"...

                    Täällä ei katsastusmies sano edes päivää jos tuollaisen projektin yrittää lailliseksi saada.
                    ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      #11
                      Olen kommentoinut tämäntyyppistä ideaa foorumilla monta kertaa. Syy miksi et ehkä löydä trediä on että aihe on ollut kompressori. Entisessä Bemarissa ('01 530 "Kimi" = Kompressor Intercooler MSport Injection) mulla oli siis kompura. Pähkinänkuoressa: 10-15.000 €, laiton, paikat eivät kestäneet (kytkin jne). Suositus: osta M5

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by m5 lemans View Post
                        Olen kommentoinut tämäntyyppistä ideaa foorumilla monta kertaa. Syy miksi et ehkä löydä trediä on että aihe on ollut kompressori. Entisessä Bemarissa ('01 530 "Kimi" = Kompressor Intercooler MSport Injection) mulla oli siis kompura. Pähkinänkuoressa: 10-15.000 €, laiton, paikat eivät kestäneet (kytkin jne). Suositus: osta M5
                        ...plus että tuolla rahalla ei vielä ilmeisesti ollut läpi mennyttä pussitestiä?

                        Comment

                        • aaronp
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2005
                          • 908
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          ...plus että tuolla rahalla ei vielä ilmeisesti ollut läpi mennyttä pussitestiä?
                          Ei varmaankaan, tekstissäkin kun lukee Laiton.

                          Tää Suomi on kyllä sarvikuonojen maa...

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3986
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by m5 lemans View Post
                            Olen kommentoinut tämäntyyppistä ideaa foorumilla monta kertaa. Syy miksi et ehkä löydä trediä on että aihe on ollut kompressori. Entisessä Bemarissa ('01 530 "Kimi" = Kompressor Intercooler MSport Injection) mulla oli siis kompura. Pähkinänkuoressa: 10-15.000 €, laiton, paikat eivät kestäneet (kytkin jne). Suositus: osta M5

                            Oliko juurikin tämän auton konehuoneesta kuva demec:in nettisivulla?
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • m5 lemans
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 190
                              • espoo

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              ...plus että tuolla rahalla ei vielä ilmeisesti ollut läpi mennyttä pussitestiä?
                              no, ei...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎