Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528 tyhjäkäynnistä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • x33x
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 14

    e39 528 tyhjäkäynnistä.

    Morjens. Elikkäs... kun laitan auton käymään kierrokset nousee välittömästi 1800-2000 kierrokseen pysyy siellä muutaman sekunnin... ja laskee normaalille tyhjäkäyntitasolle n.700-800rpm.
    Onkohan tämä normaalia... ei sinänsä haittaa, mutta kuullostaa hassulta.
    Auto on siis 528i vm 3/98. Tämä esiintyy yleensä silloin kun auto on seissyt paikallaan muutaman tunnin.
    Kertokaa jos tiedätte miten tämän pitäis mennä... Kaksi edeltävää autoa on ollut myös 528, tosin edeltävät automaattiaskilla nykyinen manuaalina, eikä tälläistä "oiretta" ole aikaisemmissa ollut.
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Täysin kylmällä moottorilla ja/tai pakkasolosuhteissa tuo on kyllä normaalia, muttei pari tuntia jäähtyneellä. Olisiko moottorinohjaimen lämpötila-anturissa tai sen kontakteissa hämminkiä?

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7432
      • Oulu

      #3
      Mulla ei nosta pakkasellakaan kierroksia kuin alle 1000 rpm tasolle, mutta konekin on kyllä hiukan eri eli M52B25TU.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • x33x
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 14

        #4
        Missähän moottoriohjaimen lämpöanturi anturi sijaitsee... Minkäänlaisia ongelmia ei esiinny ajossa ja lämmötkin pysyy tasan puolessa välissä...
        Tuli itsellä mieleen tyhjäkäyntimoottori? ... mutta kun tyhjäkäynti ei humppaa käynnistämisen jälkeen milläänlailla.
        Last edited by x33x; 21-06-2007, 11:18.

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          Ei niitä kannata ihmetellä sen enempää, jos auto toimii hyvin muuten, paitsi että vikakoodit kannattaa luetuttaa ehdottomasti jos epäilyttää vähänkin.

          Jos ei vikoja löydy, suurella todennäköisyydellä kaikki on ok!

          Comment

          • Lanttu
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 1643

            #6
            Sylinterikannen etuosassa on kaksi anturia, toinen on lämpömittarin ja toinen moottoriohjaimen.

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2171
              • Himas

              #7
              Onko tähän korkeisiin kierroksiin käynnistyksen jälkeen löytynyt syytä? Itellä on alkanut tekemään samaa, pitää käynnistyksen jälkeen ekan kilometrin 1000-2000 kierroksia tyhjäkäynnillä.

              Pari vuotta auto ollut, eikä edes -25 pakkasilla ole ennen kierrokset tyhjäkäynnillä nousseet edes tuhanteen. Kulutuskin tuntuu kasvaneen.
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎