Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 kytkin+vauhtipyörä

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Exorcist
    Wax on - Wax off
    • Dec 2004
    • 1806
    • Riihimäki

    E39 M5 kytkin+vauhtipyörä

    Tuollainen setti menossa tilaukseen ja tarkoitus päivittää samalla vanhaa kokoonpanoa. Eli tällä hetkellä olen päätymässä UUC:n UltraSmooth CeraMetallic clutch kittiin missä on siis kevennetty vauhtipyörä ja kilkkeet. Menee suoraan orggiksen paikalle.

    M5Boardin puolella kuhistaan paljon että kannattaa vain käyttää orggisosia (ylläri), mutta ei oikein voi olla päivittämättä vähän parempaan kun hinta on suunnilleen sama.

    Onko kellään siis kokemusta E39 M5 kytkin päivityksestä (+vauhtipyörä), mikä toimii ja mikä ei.
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Itse laittaisin uuden alkuperäisen kytkinpaketin. Ja tietysti tulisi varmistaa, että vauhtipyörä on virheettömässä kunnossa. Jos siinä on jotain sanomista, niin myös se vaihtoon.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Exorcist
      Wax on - Wax off
      • Dec 2004
      • 1806
      • Riihimäki

      #3
      Vauhtipyörän vaihdan joka tapauksessa.. eli löytyykös niitä saksan ebayn kautta kuinka edullisesti? (lähinnä hakusanat)

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        #4
        Eipä niitä ole saksan ebayssä näkynyt...
        Mutta jos et tehoja kasvata niin orkkis kytkin riittää ja on paras mahdollinen.:think
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by zanta View Post
          Eipä niitä ole saksan ebayssä näkynyt...
          Mutta jos et tehoja kasvata niin orkkis kytkin riittää ja on paras mahdollinen.:think
          Tehoja tuskin tulee näillä lainsäädännöillä kasvatettua tuosta enempää mutta pohjilla on kuitenkin jo valmiiksi se noin 80nm enemmän kun vakiossa. Ei vaan kiinnosta sijoittaa orggikseen ja huomata 10tkm jälkeen sen taas luistavan. Noista UUC:n palikoistakin kun lukee niin kuulee paljon mainintaa noista vaihdelaatikon rallatuksista lähinnä kevyemmän vauhtipyörän johdosta. Ilman noita valinta kun olisi niin helppoa.

          Eli lähinnä hakusassa olisi vähän enemmän track/drag käyttöön suunnattu hieman vakiota jäykempi asetelma kuitenkaan ilman puhtaan kisakytkimen haittapuolia (eli toimii myös normaaliajossa).

          Comment

          • MM-5
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 153
            • Askola

            #6
            Ehdotus kytkimeksi

            Ei omakohtaista kokemusta E39 M5:sta, mutta miten olisi kytkimeksi Sachs SRE kytkin? Kestää hieman paremmin vääntöä ja toiminta pitäisi olla siviiliautomainen. Haittapuolena on kuitenkin tässä tapauksessa, että vaatii vauhtipyörään muutoksia Sachs luettelon mukaan.

            Itsellä tulee omaan E34 M5 3.8:iin Sachs SRE kytkin ja 3.6 litraisen "kova" vauhtipyörä, eli kaksoismassapyörä menee vaihtoon. Tuo tehtaan 3.6 vauhtipyörä on sopivan kevyt eli 5,4 kiloinen verrattuna kaksoismassapyörään 13,7 kg.

            Korjatkaa viisaammat jos Sachs SRE kytkin on huono valinta e39 M5:seen. Ei oikein muuta tule mieleen jos ei halua alkaa käyttää sintterikytkimiä ja pitää kestää paremmin vääntöä.
            Pojat me ollaan hävitty tää peli...

            Comment

            • beast99
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 138

              #7
              Originally posted by Exorcist View Post
              Tehoja tuskin tulee näillä lainsäädännöillä kasvatettua tuosta enempää mutta pohjilla on kuitenkin jo valmiiksi se noin 80nm enemmän kun vakiossa. Ei vaan kiinnosta sijoittaa orggikseen ja huomata 10tkm jälkeen sen taas luistavan. Noista UUC:n palikoistakin kun lukee niin kuulee paljon mainintaa noista vaihdelaatikon rallatuksista lähinnä kevyemmän vauhtipyörän johdosta. Ilman noita valinta kun olisi niin helppoa.

              Eli lähinnä hakusassa olisi vähän enemmän track/drag käyttöön suunnattu hieman vakiota jäykempi asetelma kuitenkaan ilman puhtaan kisakytkimen haittapuolia (eli toimii myös normaaliajossa).
              anteeksi uteliaisuus mutta mitä olet tehnyt että sulla on 80nm enemmän..:think

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                Originally posted by beast99 View Post
                anteeksi uteliaisuus mutta mitä olet tehnyt että sulla on 80nm enemmän..:think
                Samaa ihmettelin itsekin...:think

                Jos ajat orkkis kytkimen sisään oikein ja käytät sitä oppikirjan sääntöjen mukaan, niin alle 80tkm tuskin tarvii vaihtoa uudestaan harkita. Eli orkkis kytkin on herkkä ainoastaan väärin käytettynä. Mukavuuden puolesta orkkis on ehdottomasti ykkönen. Tietenkin kevyempi vauhtip. voi houkuttaa, mutta ongelma on mielestäni se, että minkälaisen kytkintuntuman saat vaihtaessasi muun merkkiseen. Myös kannattaa muistaa, että mainoslauseitten jälkeen orkkis voi kuitenkin olla se pitempi aikaisempi ratkaisu.

                Ihan tulevaisuutta silmälläpitäen vois joku laittaa tähän, että mistä orkkis kytkinpaketin sais "järkevimmin"?
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • mauritius bleu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 75
                  • Rajalla

                  #9
                  juu tuli laitettua vasta ihan alkuperäinen LUK:in kytkinpaketti tohon omaan vehkeeseen, ja tuli kustantaan 330€ pelkkä paketti paikallisessa varaosaliikkeessä, merkkiliikkeessä sama paketti olis maksanu vajaa 500€ ja siellä asennuksesta olisivat velottaneet 8h työn joten ähersin itse...
                  ebaystä saa vajaan kolmeen sataan.
                  ite olen ainakin tyytyväinen tohon uuteen ja alkuperäseen pakettiin!
                  BMW M5 -00

                  Comment

                  • m5 lemans
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 190
                    • espoo

                    #10
                    Omassa ämmässä ollee orkkispaketti ja toistaiseksi nou problem. Entisessä bemussa ('01 530 Kimi = Kompressor Intercooler M-Sport Injection - 360 hp ja 4X0 vääntöä - en muista), niin orkkiskytkin - yllätys, yllätys - paloi. Samalla vauhtipyörä sai siipeensä. Alle orkkis vauhtipyörä ja G-Powerin Evo2 kytkinasetelma. Oli mielestäni ihan rock (olikohan noin 30-40% sintteriä); ei on-off (sintteri)tyyppinen mutta sopivan jämäkkä. Voisi olla v-ehto!?

                    Comment

                    • Exorcist
                      Wax on - Wax off
                      • Dec 2004
                      • 1806
                      • Riihimäki

                      #11
                      Länsiauto Hämeenlinna:
                      481e kytkinpaketti
                      825e vauhtipyörä
                      Työt ~500e.

                      Eli ihan suosiolla päivittäisin tuon johonkin muuhun kun tuon orggispaketin hintakin karkaa käsistä.

                      Omasta tällä hetkellä dynolappuna alla oleva. Ihan tarkkaa tietoa mitä kaikkea on tehty ei ole mutta kuitteja löytyy parista ohjelmointipaikasta. (Dynottaessa tuo perusongelma kun ei tajuttu poistaa noita sulakkeita vaan bensansyöttökatkesi 5500rpm).

                      Comment

                      • Ari78
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2006
                        • 95
                        • Ylivieska

                        #12
                        Kallis paikkapa on vaihdattaa. Mulle vaihdettiin pariviikkoa sitten kytkin ja vauhtipyörä sekä takavakaajat niin työn hinta muistaaksen noin 250e.
                        Nykyinen: F11 520d vm.2017
                        Ex: E83 X3 vm.2008
                        Ex: E63 630iA vm.2005
                        Ex: E39 M5 vm.2000

                        Comment

                        • Exorcist
                          Wax on - Wax off
                          • Dec 2004
                          • 1806
                          • Riihimäki

                          #13
                          Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona Rogue Engineeringin Stage3 kytkinpaketti+vauhtipyörä paketti. ( http://www.ca-automotive.co.uk/items...utch_kit.pjpeg ).

                          Hinta tosin edelleen suolainen..

                          UUC:tä ei oikeen järkeä tännepäin tilailla, PK:t+tulli nousee sen verran kovaksi.

                          Comment

                          • beast99
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2007
                            • 138

                            #14
                            Originally posted by Exorcist View Post
                            Tällä hetkellä ykkösvaihtoehtona Rogue Engineeringin Stage3 kytkinpaketti+vauhtipyörä paketti. ( http://www.ca-automotive.co.uk/items...utch_kit.pjpeg ).

                            Hinta tosin edelleen suolainen..

                            UUC:tä ei oikeen järkeä tännepäin tilailla, PK:t+tulli nousee sen verran kovaksi.
                            mitäs tuollaisella on hintaa itselläkin kytkimen vaihto olis syksyllä ajankohtainen...

                            Comment

                            • Luikki
                              Newbiemmer
                              • Apr 2006
                              • 17
                              • Salo

                              #15
                              Tuolta kannattaa kysyä myös www.uutekki.com
                              Audi S3 2014

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎