Vaihdoin oman luotettavan e36 325iA coupén viime viikolla hillittyyn 530dA vm. 1999. Olin lukenut paljon ylistäviä kommentteja autosta ja onhan se todellakin hyvä peli. Itse petyin ehkä hiukan 530:n kiihtyvyyteen. Tuntuu että vanha 325iA lähti räväkämmin. No, eipä sitä kannata tuntemusten varassa johtopäätöksiä tehdä ja eikun hakemaan empiiristä dataa analysoitavaksi
Tässä tuloksia:
0-120 kiihdytys sport-ohjelmalla (valmistajan antamat arvot suluissa)
0-50: 3,76 (2,9)
0-80: 6,39 (5,6)
0-100: 8,71 (8,4)
0-120: 11,86 (11,1)
No, paikaltaan lähtö ei nyt välttämättä kerro vielä koko totuutta. Kuitenkin tuntuu että kun lyö kaasun pohjaan, peli hetken aikaa miettii ennen kuin alkaa tapahtumaan. En ollut noista paikaltaan lähdön tuloksista vielä hirvittävän huolissani, joten siirryin testin seuraavaan vaiheeseen eli 80-120 kiihdytykseen 4. vaihteella. Tämähän on sitä aluetta mihin tämä auto on tehty. Mutta kuinkas kävikään... :(
80-120 kiihdytys 4. vaihteella (valmistajan antama arvo suluissa)
80-120: 8,33 (7,2)
Jäin yli sekunnin valmistajan antamasta arvosta. Jos tämä on vielä kuskin huonoutta, niin sitten olen kyllä jo aika surkea rattimies
Autossa ei tietääkseni ole minkäänlaisia teholastuviritelmiä. Joten mikä mahtaisi olla syy tehon puuttumiseen; ilmamassamittari (vai oliko se ilmamäärämittari?) vai kenties turbo ja mitä toimenpiteitä suosittelette seuraavaksi? Auto käytettiin kuulemma testerissä ennen kuin ostin sen ja mitään vikakoodeja ei ollut.

0-120 kiihdytys sport-ohjelmalla (valmistajan antamat arvot suluissa)
0-50: 3,76 (2,9)
0-80: 6,39 (5,6)
0-100: 8,71 (8,4)
0-120: 11,86 (11,1)
No, paikaltaan lähtö ei nyt välttämättä kerro vielä koko totuutta. Kuitenkin tuntuu että kun lyö kaasun pohjaan, peli hetken aikaa miettii ennen kuin alkaa tapahtumaan. En ollut noista paikaltaan lähdön tuloksista vielä hirvittävän huolissani, joten siirryin testin seuraavaan vaiheeseen eli 80-120 kiihdytykseen 4. vaihteella. Tämähän on sitä aluetta mihin tämä auto on tehty. Mutta kuinkas kävikään... :(
80-120 kiihdytys 4. vaihteella (valmistajan antama arvo suluissa)
80-120: 8,33 (7,2)
Jäin yli sekunnin valmistajan antamasta arvosta. Jos tämä on vielä kuskin huonoutta, niin sitten olen kyllä jo aika surkea rattimies

Autossa ei tietääkseni ole minkäänlaisia teholastuviritelmiä. Joten mikä mahtaisi olla syy tehon puuttumiseen; ilmamassamittari (vai oliko se ilmamäärämittari?) vai kenties turbo ja mitä toimenpiteitä suosittelette seuraavaksi? Auto käytettiin kuulemma testerissä ennen kuin ostin sen ja mitään vikakoodeja ei ollut.
Comment