memebuy23buy

E39 TDS vs. d?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raine
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2603
    • N/A

.........
    Last edited by Raine; 19-06-2013, 14:22.
    ///Motorporot

Comment

• sorppi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 29
      • Ruuhka-Suomi

525tdsa -97 Mittarissa 420tkm.
      Mun aikana (9kk/33tkm)
      - Tuulilasin pyyhkijän moottori vaihdettu ~100€ AVK:lta käytetty, vaihdoin ite
      - Starttimottori vaihdettu / Samalla vaihdettiin hihnojen kiristäjät ja -rullia ja hihnat. ~400€ töineen
      - Syöttöpumpun tiivisteet vaihdettu ~400€ töineen

Ainoa varsinainen (tyyppi)vika on se että kuskin ovi ei mene joskus kiinni sopivilla pakkasilla. Korjaantuu kuumailmapuhalluksella.
      No, kuskin puolen ovien alareunoissa on alkavaa kukkaa, samoin kun takaluukun oikeassa alareunassa. Mutta ei sellaista vielä, mikä näkyisi.

Auto on ajossa tosi hyvä, jossain vaiheessa siihen on laitettu alustasarja ja kaikki alustan puslat, ne isotkin takaa, on vaihdettu. Ei lotise eikä kolise yhtään.
      Kävin bemarin merkkihuollossa kun ostin uuden avaimen ja tilasin aikaa koodaukseen. Kun mainitsin km-määrän, niin huollon töiden vastaanottaja totesi: "Sillä on sitten noin puolet ajettu".

Mulla on samoja tuntemuksia, kuin Jygillä aiemmin tässä threadissa, eli joudun työn puolesta ajelemaan aika paljon vuokra-autoilla, tyypillisesti golf-ja vectra-segmenteissä. Ajoltaan tällanen 420tkm ajettu e39 ei häviä uusille sen kokoluokan autoille, päinvastoin. Lisäksii ajomelu on omassa kulkineessa huomattavasti pienempää.

Mulla kun tuo auto on lastutettu, niin sitä ei voi tietysti verrata vakioon, mutta mun mielestä se myös kulkee ihan hyvin. Paikaltaan kiihdytyksessä ei suuria tuntemuksia tälläkään saa, mutta käytännön ajossa vääntö tuntuu. Ohitukset sujuvat jopa rivakasti tarvittaessa.
      Automaattina ongelma on se, että vitosvaihde kytkeytyy vasta ~85km/h vauhdissa. Suomen tienopeuksilla se on todella epäkäytännöllistä. Itse harkitsenkin seuraavaksi autoksi e39 530d:tä manuaalina.
      525tdsa Touring -97
      A4 2,6 V6 A -95
      Avensis Wagon D4D -08

Comment

• Axu83
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 601
        • Vantaa

Originally posted by sorppi View Post
        Automaattina ongelma on se, että vitosvaihde kytkeytyy vasta ~85km/h vauhdissa. Suomen tienopeuksilla se on todella epäkäytännöllistä. Itse harkitsenkin seuraavaksi autoksi e39 530d:tä manuaalina.
        Vaihda rengaskokoa pienempään?
        E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
        E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
        Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
        It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
        And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

Comment

• VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

Kyllä mulla 5 menee päälle 65-70 km/h nopeudessa kun ajaa tasakaasulla. Kierrokset n. 1100-1200 ja pysyy vitosella siihen asti kunnes kulutus nousee mittarin mukaan n.20L.
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

Comment

• Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

Originally posted by VolvoTDi View Post
            Kyllä mulla 5 menee päälle 65-70 km/h nopeudessa kun ajaa tasakaasulla. Kierrokset n. 1100-1200 ja pysyy vitosella siihen asti kunnes kulutus nousee mittarin mukaan n.20L.
            Second that!
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

Comment

• Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1203
              • GrassLake

...joo, mutta turbiini ei lukkiudu kuin osittain. ei tosin hirveätä merkitystä kulutukseen, mutta taloudellisinta lienee ajaa n. 90kmh, juurikin siksi että vaihteisto lukkiutuu suoraksi välitykseksi, pienin tehohäviö kun kaikki on "yhtä puuta".

Comment

• VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

Kyllä se turbiini on mulla lukkiutuneena noissa nopeuksissa ja kun kulutus nousee n. 20L niin lukko putoaa pois, mutta on edelleen 5 vaihde päällä ja siitä kun painaa enemmän kaasua niin putoaa 4 vaihteelle ja siitä edelleen 3 vaihteelle!! Tämän voi todeta esim. ajamalla stepillä 5 vaihteella ja kun nykii neloselle ja kolmoselle jne jne. Eikä turbiini voi lukkiutua osittain, joko kokonaan tai kokonaan pois!
                Check:
                Tampere 044-5867096

Comment

• JonasG
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 2160
                  • Porvoo/Helsinki

Minulla 525d -00 ajettu 224tkm ainoa tekninen vika on ollut 200tkm kohdalla pa pumppu (kuskin penkin kohdalla) ja hehkut vaihdoin..Kulutus verrattuna 530da on yli 1 litran vähemmän satasella.

Comment

• Risto113
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 1203
                    • GrassLake

Kyllä se turbiini on mulla lukkiutuneena noissa nopeuksissa ja kun kulutus nousee n. 20L niin lukko putoaa pois, mutta on edelleen 5 vaihde päällä ja siitä kun painaa enemmän kaasua niin putoaa 4 vaihteelle ja siitä edelleen 3 vaihteelle!! Tämän voi todeta esim. ajamalla stepillä 5 vaihteella ja kun nykii neloselle ja kolmoselle jne jne. Eikä turbiini voi lukkiutua osittain, joko kokonaan tai kokonaan pois!
                    omassa vanhemmassa (-96) stepissä se on päälle/pois, uudemmissa lukittuu myös osittain.

Comment

• sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2194
                      • kaustinen

Kyllä se lukko on on/off mut zf lootissa lukko toimii 3,4 ja 5 vaihteilla kun taas dieselin gm lootassa vaan vitosella (näin sano loota korjaaja). Ja mun autossa ainakin lukko kytkeytyy tasamaalla jo kun nopeus on todelliset 65km/h mut jos haluu et nousuissa ei lähde pois täytyy olla todelliset 80km/h vauhtia.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• Risto113
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 1203
                        • GrassLake

Originally posted by sirkus View Post
                        Kyllä se lukko on on/off mut zf lootissa lukko toimii 3,4 ja 5 vaihteilla kun taas dieselin gm lootassa vaan vitosella (näin sano loota korjaaja). Ja mun autossa ainakin lukko kytkeytyy tasamaalla jo kun nopeus on todelliset 65km/h mut jos haluu et nousuissa ei lähde pois täytyy olla todelliset 80km/h vauhtia.
                        mun moka sitten, itsellä bensamalli...

Comment

• ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1062
                          • Hämeenlinna

525TDS on kyllä lujaa tekoa paitsi jakajapumpun osalta... kestää kyllä antaa löylyvettä kiukaalle kunhan kone ensin kunnolla lämmin. pumppu paukkuu jossain vaiheessa uusi noin 1700€ myös vesipumppu jossain vaiheessa kajahtaa mutta ei mitään isompaa
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

Comment

• VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

Originally posted by sirkus View Post
                            Se kuka korjasi mun lootani niin se sano, että lukko olisi 3-5 vaihteille ja muistaakseni luinkin ko. aiheesta, että se olisi näin. Tuntuu että siinä olisi myös 3-5 vaihteilla lukko kun luistaminen jossain kohtaa loppuu ja kierrokset ei nouse luistamalla enkä tarkoita kierroksilla +4000!!
                            Check:
                            Tampere 044-5867096

Comment

• joni88
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2008
                              • 308

tossa itekki tds koneella olevaa e39 bemaria kattellu... automaattina on ja mieleen tuli että onko se sitte kuinka laista? auttaako tollanen tehoboxi yhtään mitää? ja miten muuten toi virityspotentiaali on? että joutuuko isoja euroja kuluttaa että saa puhtia?
                              G11 740e

Ex: Ford Probe, Vw Golf, Mitsubishi Galant, Vw Golf, Peugeot 205, Honda CRX, Volvo 360, Ford Taunus, Dodge Aspen, Ford Taunus, Ford Probe, Audi S4, Volvo 850, Audi A6, Toyota Aristo, Seat Leon, 540 e39, Fiat Coupé, Alfa Romeo 156, 750 e38, MB CLK, MB SLK, VW Jetta, Seat Ibiza, 118d e87, Z4 e85, Audi A5, Alfa Romeo Mito, 530da e60, MB CLS, Porsche Cayenne, Audi A6, Maserati QP, Range Rover, M3 e93, M6 e64, MB S600L, 750iL xDrive F02, Maserati QP, MB CLS, F13 640d, Tesla Model S 85d

Comment

• joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1968
                                • Seinäjoki

Originally posted by joni88 View Post
                                tossa itekki tds koneella olevaa e39 bemaria kattellu... automaattina on ja mieleen tuli että onko se sitte kuinka laista? auttaako tollanen tehoboxi yhtään mitää? ja miten muuten toi virityspotentiaali on? että joutuuko isoja euroja kuluttaa että saa puhtia?
                                Tuolaisen manuaalin omistaneena väittäisin että automaatti on turhan laiska tuolla koneella ja toisaalta samalla rahalla kun tuota piristät niin saat jo e39 530d:n joka lastutettuna on jo ihan eri auto. Ei siinä kuitenkaan ole kuin se 143hp ollut uutena ja siihen sitten automaatti laatikko+iso auto niin luulisin ettei ole kovinkaan "äkäinen". Ja tuon tds laatikon kestävyys lastutettuna on vähän niin ja näin, tietysti öljynvaihdot ja käyttö näyttelee kyllä myös suurta osaa.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

Comment

Working...
                                X