Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 touring tavaratilaverhon irroitus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joker-1979
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 75

E39 touring tavaratilaverhon irroitus

Elikkä... Miten tuon tavaratilaverhon saa irroitettua selkänojien takaa?? Reunoissa on nuo isot nappulat joista pitäisi painaa, ja siitä sen sitten pitäisi saada liutettua irti... mutta ei vaan irtoa!!

Kysymys kuuluu, miten tuon saisi irti hajottamatta mitään. Voiko sitä purkaa jollakin tavalla, vai miten? Muilla ollut samaa ongelmaa? Ideoita kaivataan
    ---------------------------------
    sigpic
    Exä.. BMW 525 TDSA TOURING E39
  • V-Power
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1333
    • Varsinais-Suomi

mulla oli pikkasen jumissa,mutta lähti kun painoi napit pohjaan ja kiskaisi itteään kohti.Sen jälkeen lähtenyt herkästi pois.Ei sitä hirveesti kyllä kannata repiä jos meinaa ehjänä säilyttää...
    E36 95 316i Sedan
    E39 97 540i Touring
    E46 99 320Ci Coupe
    E53 01 X5 4,4 V8
    E65 05 730d
    F10 11 523i Sedan
    F90 08 320i Sedan

Comment

• jms-btcf
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 696
      • Tampere

Originally posted by Joker-1979 View Post
      Elikkä... Miten tuon tavaratilaverhon saa irroitettua selkänojien takaa?? Reunoissa on nuo isot nappulat joista pitäisi painaa, ja siitä sen sitten pitäisi saada liutettua irti... mutta ei vaan irtoa!!
      Mulla muistaakseni toinen puoli joskus kanitti kun olin lykännyt sen aiemmin paikalleen puoliunessa. Kokeile kämmenellä juntata molempia päitä eteenpäin lukkoja kohti jos vaikka kuuluisi joku loksahdus kun verho lukittuu kunnolla ja avausnapit voisivat taas toimia...
      e61 535d

Comment

• Joker-1979
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 75

Originally posted by jms-btcf View Post
        Mulla muistaakseni toinen puoli joskus kanitti kun olin lykännyt sen aiemmin paikalleen puoliunessa. Kokeile kämmenellä juntata molempia päitä eteenpäin lukkoja kohti jos vaikka kuuluisi joku loksahdus kun verho lukittuu kunnolla ja avausnapit voisivat taas toimia...
        Olen tässä nyt sormet verisenä yrittänyt tuota auki monta tuntia, mutta ei sitten millään. Tuota jotenkin jo kokeilinkin, ja samalla ihmettelin sitä kun nappulat nousivat ylös. Eli tuleeko nuo punaiset merkit nappuloiden edessä olla piilossa kun verho ns. lukittu ja nappulat siis yläasennossa?? Napit ovat olleet aina ala-asennossa, eikä niitä enää voinut alemmas painaa.

En sitten tiedä onko tuo koskaan ollut irti, mutta suihkutin sinne crc:tä väliin ja saa vaikutta yön yli, jatkan sitten taas huomenna
        sigpic

Comment

• Rubu
          Bimmer Fanatic
          • May 2006
          • 809
          • Kuopio

Originally posted by Joker-1979 View Post
          Olen tässä nyt sormet verisenä yrittänyt tuota auki monta tuntia, mutta ei sitten millään. Tuota jotenkin jo kokeilinkin, ja samalla ihmettelin sitä kun nappulat nousivat ylös. Eli tuleeko nuo punaiset merkit nappuloiden edessä olla piilossa kun verho ns. lukittu ja nappulat siis yläasennossa?? Napit ovat olleet aina ala-asennossa, eikä niitä enää voinut alemmas painaa.

En sitten tiedä onko tuo koskaan ollut irti, mutta suihkutin sinne crc:tä väliin ja saa vaikutta yön yli, jatkan sitten taas huomenna
          Punaiset häviää kun verhosysteemi on lukittunut oikein.

Comment

• Joker-1979
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 75

Jeee!!!

Kylläpä kesti, mutta loppujen lopuksi tuo mokoma irtos CRC:tä väliin, joka sai vaikuttaa muutaman päivän, ja sitten pikkasen apua ruuvimeisselillä ja alkoi jotenkin systeemi toimia.

Kiitokset vinkkejä antaneille!
            sigpic

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡