Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 520D vm- 2002 E39 *Virityslastu*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TIESTO
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 3

    Bmw 520D vm- 2002 E39 *Virityslastu*

    Voisko kertoa hiukan näistä viritys systeemeistä, onko se autolle mitenkään haitallista jos ostan Viritysboksin Bmw 520D autoon. Auto on vuosimallia 2002 autossa vakiona 100Kw, 136Hv, 280Nm. kuinka turvallista on asentaa autoon tollainen boksi?? esim tästä löysin sopivan boksin!



    Eli tässä on kysymykseni:

    Onko boksi mitenkään haitallista moottorille/kestäkö auto sitä?
    Vaikea asentaa?
    Onko tuo boksi turvallinen laittaa autoon???

    Kiitos etukäteen!
  • jsr85
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 1375
    • Oulainen

    #2
    kyllä varmaan kestää mut eri-asia kuin kauan. täysin käytöstä kiinni. omassa tdsässä ollu lastu 200tkm eikä mitn vikaa. selvähän se on et kone joutuu kovemmalle rasitukselle ku on vähän enemmän voimaa takana mut eipä sitä lastun antamaa lisä tehoa koko ajan käytetä.
    ei varmaa kukaan osaa antaa oikeeta eikä väärää vastausta.
    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

    Comment

    • thejuha
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 45

      #3
      Itselläni ei ole lastua, vaan itse moottorinohjausyksikkö on ohjelmoitu uudestaan. Lastujen toiminnallisuuksia on monia ja tässä ketjussa oleva lastu ainoastaan optimoi polttoaineen syöttöä. Itse aikoinaan valintaani tehdessä halusin saada kokonaisuuden optimoitua. Lopputuloksena tuli lisää tehoja ja vääntöä. Koska kokonaisuutta optimoitiin, niin kiva lisä oli myös normaaliajossa kulutuksen laskeminen. Varsinkin jos tahtoo vääntöä reippaasti lisää tulee turbon ohjausta muuttaa, silloin ei pelkkä polttoaineen lisäys auta.

      Tehojen nostaminen ei normaalissa käytössä aiheuta ongelmia, tosin jos jokin osa on jo saanut siipeensä, niin jatkotuhoa syntyy paljon todennäköisemmin. Mitä enemmän tehoa ja vääntöä sitä suurempi on todennäköisyys että moottoriin tai voimansiirtoon tulee vaurioita. Itse olen ajanut pienen virittämisen (+40 hv ja +100nM) noin 100 tkm ja ainut vaurio ollut tähän mennessä Hardyn kiekko.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎