Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39: bensamittarin anturi irti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taikuri
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 37
    • Oulu

    E39: bensamittarin anturi irti?

    Elikkä polttoainemittari väsähti kokonaan eli ei hievahdakaan mihinkään suuntaan ja ajotietokone sanoo kans että tankki tyhjä. Tuossa threadeja lueskellessani sain sellaisen käsityksen että vika on takapenkin alla olevissa antureissa jotka ilmeisemmin mittaavat kuinka paljon sitä bensaa sitten on.
    Mutta sitten tuossa hetken torspoiltuani huomasin että en osaa irrottaa niitä antureita, eli ne metalliset lätkät saan pois mitkä on kolmella ristikärki ruuvilla heti takapenkin alla mutta sen jälkeen meni ihan ihmettelyksi.
    Voisiko joku jeesata perustumpeloa sen verran että kertois tarkemmin mitä tehdä. Kiitos jo etukäteen.
  • dws
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 85

    #2
    Akunkengät irti. Kun sen metallilätkän oot irrottanu niin sen jälkeen vaan se liitin irti ja kierrät auki sen bensapumpun. Se anturihan ,joka mittää jäljellä olevan bensan, on siis myös siinä pumpussa. Semmonen jännä kohosysteemi Niin ja imuroida kannattaa ennen kuin alkaa irrottamaan sitä pumppua. On meinaan aika lailla yleensä hiekkaa kulkeutunu sinne penkin alle. Kun olet sitten saanu pumpun irti niin etköhän tule huomaamaan että sieltä on juotos irronnu. Eli kolvaushommia edessäpäin. Ja koska bensan kanssa ollaan tekemisissä tossa rojektissa niin luonnollisesti varovaisuutta kehiin ettei tule kuumat oltavat.
    Last edited by dws; 01-08-2007, 17:34.

    Comment

    • taikuri
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 37
      • Oulu

      #3
      Elikkäs ymmärsinkö oikein että kiertämällä se lähtee irti? No lähdempäs kokeileen. Kiitoksia.

      Comment

      • dws
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 85

        #4
        Originally posted by taikuri View Post
        Elikkäs ymmärsinkö oikein että kiertämällä se lähtee irti? No lähdempäs kokeileen. Kiitoksia.
        Jep jep, kiertämällä lähtee

        Comment

        • taikuri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 37
          • Oulu

          #5
          Nonni kiitoksia avusta.
          Bensapumpun puolelta oli mennyt yksi anturin johto poikki, en kyllä tajua miten, mutta vika korjattu.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Taitaa olla noiden tyyppivika kun viimeksi tänään taas korjasin vastaavan vian ja kaikista mistä olen korjannut niin on ollut 540:siä:think
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Huugos
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 35
              • Salo

              #7
              Hm. kait sitä täytyy itekkin kaivaa anturi esille, kun bensamittari näyttää kokoajan nollaa johtosarjan uusimisen jälkeen :s ilmoittelen myöhemmin onko E36 samaa ongelmaa..
              Projekti 325 2d E30, ex. 320 E36

              Comment

              • crashline
                Bimmer Rookie
                • Dec 2005
                • 60

                #8
                E39 523 Farkku vm-99

                Eli tässä pelissä ilmeni tällainen ongelma että tankki näyttää tyhjyyttään ja plussana Bensavalo palaa koko ajan. Autosalvassa tarkistivat kuulemma anturin mutta eivät saaneet toimimaan??? missäköhän muussa saattaisi vika piiletä?

                Comment

                • crashline
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 60

                  #9
                  E39 523 Farkku vm-99

                  Originally posted by dws View Post
                  Akunkengät irti. Kun sen metallilätkän oot irrottanu niin sen jälkeen vaan se liitin irti ja kierrät auki sen bensapumpun. Se anturihan ,joka mittää jäljellä olevan bensan, on siis myös siinä pumpussa. Semmonen jännä kohosysteemi Niin ja imuroida kannattaa ennen kuin alkaa irrottamaan sitä pumppua. On meinaan aika lailla yleensä hiekkaa kulkeutunu sinne penkin alle. Kun olet sitten saanu pumpun irti niin etköhän tule huomaamaan että sieltä on juotos irronnu. Eli kolvaushommia edessäpäin. Ja koska bensan kanssa ollaan tekemisissä tossa rojektissa niin luonnollisesti varovaisuutta kehiin ettei tule kuumat oltavat.

                  Sellasta vaan että mulla on takapenkin alla kummallakin puolella tuollaiset peltilätkät ja niiden alla korkit, kumman alla on se koho systeemi? oikealla vaiko vasemmalla?

                  Comment

                  • crashline
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2005
                    • 60

                    #10
                    E39 523 Farkku vm-99

                    Uskaltaako sen kannen muovi kiinnikkeitä rikkoa? niitä on kaksi ne ilmeisesti jollain tapaa lukitsevat sen korkin?

                    Comment

                    • Dunky
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 4929
                      • Kotka

                      #11
                      Eihän sieltä mitään tarvitse rikkoa et pääsee anturiin käsiksi... Mistä päin kirjoittelet?
                      Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                      Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                      Comment

                      • crashline
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2005
                        • 60

                        #12
                        E39 523 Farkku vm-99

                        Originally posted by Dunky View Post
                        Eihän sieltä mitään tarvitse rikkoa et pääsee anturiin käsiksi... Mistä päin kirjoittelet?
                        Mäntsälästä päin, Porvooseen 36km...

                        Sain sen vasemman puoleisen kannen auki mutta siellä kaikki oli ookoo, laitoin kiinni(mukamas) tankkasin pöntön täyteen bensaa ja johan alkoi bensa haisemaan, sitä valui sieltä kuskin puolen anturin kannentiivisteen välistä ihan pirusti.....Hirveen taistelun jälkeen sain sen kannen(korkki mikä lie) kiinni. Olihan vittumainen laittaa kiinni, toisella kädellä piti painaa sitä kantta alaspäin voimakkaasti ja toisella lapasella YRITTÄÄ pyörittää sitä kantta paikalleen PRKL!! ku oli hankala, miks ei voi olla perus ruuvi kiinnitystä tai jotai muuta vastaavaa???

                        Noh yhdellä sormenpään verenpurkauksella ja perheriidalla tästä selvittiin........
                        Last edited by crashline; 17-06-2009, 10:37.

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Ajattelin vaa et jos olisit ollut tästä lähistöltä niin olisin voinut auttaa...
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • Mr T
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2009
                            • 35
                            • PRV

                            #14
                            Antureiden vastusarvot.

                            Jos omistat/lainaa yleismittarin niin tarkista anturin vastusarvo, tyhjänä pitäis olla 50-70 ohmia ja täynnä 400-415 ohm. Kerro jos sait kuntoon ja mikä vika...


                            Originally posted by crashline View Post
                            Mäntsälästä päin, Porvooseen 36km...

                            Sain sen vasemman puoleisen kannen auki mutta siellä kaikki oli ookoo, laitoin kiinni(mukamas) tankkasin pöntön täyteen bensaa ja johan alkoi bensa haisemaan, sitä valui sieltä kuskin puolen anturin kannentiivisteen välistä ihan pirusti.....Hirveen taistelun jälkeen sain sen kannen(korkki mikä lie) kiinni. Olihan vittumainen laittaa kiinni, toisella kädellä piti painaa sitä kantta alaspäin voimakkaasti ja toisella lapasella YRITTÄÄ pyörittää sitä kantta paikalleen PRKL!! ku oli hankala, miks ei voi olla perus ruuvi kiinnitystä tai jotai muuta vastaavaa???

                            Noh yhdellä sormenpään verenpurkauksella ja perheriidalla tästä selvittiin........
                            - BMW 540iA Touring -
                            - BMW 330Xi Touring -

                            Comment

                            • PacoCrunz
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 82
                              • Vantaa

                              #15
                              Moro, olisiko vinkkejä?

                              Potilas on E39 520i m52b20 vm1998. Irroitin autosta akun, kun rupesin vaihtamaan öljynsuodattimen jalan tiivistettä. Edestä purin ilmansuodattimen kotelon, laturin, ohjaustehostimen säiliön jne. Kasasin kaiken takaisin ja löin akun kengän takaisin kiinni. Nyt bensamittari näyttää kokoajan tyhjää tankkia ja bensavalo palaa. Myös range näyttää pelkkää viivaa. Mittari on toiminut moitteettomasti ennen tätä hetkeä. Tankki oli lähes täynnä. Olen kokeillut käyttää akun kenkää irti uudelleen, mutta ei vaikutusta. Onko konehuoneessa mitään mikä vaikuttaa polttoainemittarin toimivuuteen? Putsasin konehuonetta paineilmalla ja pyyhin öljyjä pois rätillä. Onko vain sattumaa, että mittari hajosi samaan aikaan kun tein remontin? Huomenna alan metsästämään vikaa purkamalla takapenkin ja tarkistan anturin/pumpun johdot. Olen ajanut autolla noin 100km rempan jälkeen.
                              E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                              Ex: E39 520i Sedan -99'

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎