Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 Kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Diipa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 41

    #16
    jaahas mut...

    Mitenkäs tollanen m5 verrattuna 540i siis e39, onko kulutuksissa eroa?
    M5 hotsittas mutta empä jaksa enää vaihteita vaihtaa, kun tuota ajoa tulee työssä sen verta....

    Comment

    • V-Power
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 1333
      • Varsinais-Suomi

      #17
      Originally posted by Diipa View Post
      Mitenkäs tollanen m5 verrattuna 540i siis e39, onko kulutuksissa eroa?
      M5 hotsittas mutta empä jaksa enää vaihteita vaihtaa, kun tuota ajoa tulee työssä sen verta....
      540i:llä pääsee matka-ajoa kympin pintaan,polkemalla on taivas kattona.
      E36 95 316i Sedan
      E39 97 540i Touring
      E46 99 320Ci Coupe
      E53 01 X5 4,4 V8
      E65 05 730d
      F10 11 523i Sedan
      F90 08 320i Sedan

      Comment

      • zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

        #18
        Talvella kuluttaa kaupunkiajossa vähän vähemmän ku kesällä. Kulutus on ollu 12-20l/100km. Tehdashan lupaa 22l/100km kaupunkikulutusta.
        Vaihteiden vaihtamisenhan voi liikkelle lähdön jälkeen unohtaa Suomen oloissa vitosella voi ajaa 40-> nopeuksia vääntö riittää
        Hampurin ja Dublinin seisovassa työmatkaliikenteessäkään kulutus ei noussut yli 16l/100km.
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

        eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

        Comment

        • Valkman
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 712
          • Helsinki

          #19
          Aika kivasti heittelee lukemat...

          Eli näköjään kaikki on kompensoitavissa kaasujalalla.

          Comment

          • hoikkas
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 1579
            • TURKU

            #20
            E39 540iA
            Kesä / talvi
            kaupunki-keskusta; liikennevaloviidakko -20l / 22l
            kaupunki-"tavallinen" -17-18l / 18-19l
            maantie 80km/h -8,5l / 8,5l
            maantie 100km/h -9l / 9l
            maantie 120km/h -10l

            Tässä omia lukemia ja ovat noin 8kk/11000km ajalta bongattuja.
            Keskikulutus tällä hetkellä 14.1l
            Keskinopeus tällä hetkellä 42,5km/h


            Karkea arvio omasta ajosta 2/3 kaupinkiajoa ja 1/3 maantiajoa, kaupunki ajosta noin 1/3 on sitä liikennevaloviidakkoajoa ja loput 2/3 on tavallista kaupunkiajoa. Tämä viimeinen lause on enemmän mutua kuin nuo lukemat(ei niissäkään mitään tieteellistä menetelmää ole, mittauksia vain ja niiden noin keskiarvoja).

            Ja noista lukemista lähdetään ylöspäin, kaasujalka vaikuttaa. Tosin taitaa itsellä välillä tuo kaasujalka painaa, en ostanut V8:a pintakaasuautoksi. Mutten ole mikään jokapaikan revittelijä kuitenkaan...
            Last edited by hoikkas; 03-08-2007, 14:04.
            BMW i4M50

            Comment

            • Leppari
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 18

              #21
              kulutus..

              keskikulutus seka ajossa mulla n.15-16 litraa mutta joskus kun muija on ollu kuskina matka-ajossa niin on päässy n.10 litraan.. itellä menny joskus "matka"-ajossakin 15litraa...
              Now:M3-11 ex:X6 35d -08, X5 4.6IS- 03 ,m5- 01, S4-99, 540-97,Passat 1.8T, 325 e36, arstra g 2.0-16v, 325ix-turbo-89, 320i-88

              Comment

              • Susi
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 473
                • Kuopio, Suomi

                #22
                Originally posted by Speedou View Post
                Eh, 12.2l ja rata-ajoa voi jättää toiseen lauseeseen. Ei todellakaan voi pitää paikkaansa, tai sitten olet mennyt radallakin pintakaasulla. Itellä meni samalla koneella semmoiset 40l ja 120km, siitä voi sitten laskea.
                Paikkana oli viime syyskussa Alastaron moottorirata, kun BCF järjesti siellä ratapäivät.
                Tankki oli täynnä kun radalle menin ja ratapäivien jälkeen kotimatkalla pysähdyttiin tankille, jolloin laskin kulutuksen.
                Ajolinjaharjoittelun 80km/h huippunopeutta lukuunottamatta ajoin radalla sen, minkä auto kulki eli suorilla oli pedaali pohjassa.
                Enää en tarkkaan muista, että mikä oli rata-ajon ja maantieajon suhde, mutta varmasti maantieajoa oli reilusti. Ainoastaan tuo kulutuslukema jäi tarkemmin mieleen...
                Sanomattakin on selvää, että pelkästään rata-ajossa kulutus on huomattavan korkea verrattuna normaalikäyttöön.

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #23
                  Omalla 540iAT:lla pääsee seuraaviin:

                  Kesällä:
                  kaupungissa(hki) 20l
                  maantie 90km/h 9,2l
                  maantie 120km/h 10,5l

                  kesällä, keskinopeus 62km/h 12,3l
                  talvella, keskinopeus 43km/h 14,7l

                  Nämä siis BC:n lukemia, jotka pitää parin desin tarkkuudella paikkanssa.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • djankka
                    Newbiemmer
                    • Mar 2007
                    • 25
                    • Vantaa

                    #24
                    Itse nollasin kaikki mittarit 540iA Touringista, kun sen ostin. Nyt on takana 17000km ja lukemat seuraavat:

                    11.1L keskikulutus sekalaisessa ajossa (maantie 70% kaupunki 30%)
                    10.4L lomareissun keskikulutus (1400km)
                    65.8 km/h on ollut keskinopeus.

                    Kaikki lukemat BC:ltä. Itsehän tankkaan vain 98 oktaanista.

                    Edellinen auto oli omega 2.5 v6 samalla ajolla keskikulutus 12.9L

                    Kyllä v8 on taloudellinen
                    540iA Touring M-Sport -98

                    Comment

                    • Terou
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 791
                      • Tampere

                      #25
                      Itseänikin himoittaisi kovasti tuo E39 M5, mutta ehkä juuri se suurin hidaste on kulutus. Lähinnä tuo kaupunkikulutus, jollaista ajoa tulee aika paljon. Kun tuo nykyinen ritsa (E36 328) imee tässä kaupungissa 10-12l, niin tuollainen 16-20l tuntuu aika karmealta. Ja nykyinen keskikulutus n. 8,5l verrattuna johonki 13l

                      Ihan vertailun vuoksi tämmöisen pikkukoneen kulutus lomareissulla, eli 328 manuaali Norjan reissulla (3400km) vei 7,2l/100km tankkaamalla mitattuna. Johon verrattuna tuo yksi 10,1l M5:n lukema ei tietysti hirmu pahalta kuulosta. Tosin prosenteissa se on +40%.

                      Pitääkö sitten tyytyä johonkin 530i:een :think
                      E46 M3 perän lukkoyksikkö
                      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                      Comment

                      • Kintsa
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 256
                        • Vaasa

                        #26
                        Olen miettinyt, että miksi noin mahtava auto kuin e39 M5 on tolkuttoman paljon myynnissä, esim. nettiautossa eniten on e39 mallin M5:a myynnissä?

                        Ennakoiko porukka tulevaa CO2 päästömaksuja?

                        Mahtaako kulutus olla syynä sellaisen luopumiseen, tosin vaimon autosta luovuttiin kulutuksen takia.
                        E21 316 -81...E21 323i -82... 518i -88......M535i -85. M535i -86 523i -96....E28 M5 -86

                        Comment

                        • E39-530A
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 936
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Terou View Post
                          Pitääkö sitten tyytyä johonkin 530i:een :think
                          En kyllä pitäisi 530i:tä M5:sen tai M3:sen suorana vaihtoehtona jo ihan pelkästään niiden luonteen vuoksi. E39 530i manuaali kulkee jokseenkin saman (0-100km/h) kuin E36 328. Itselläni on E39 530iA sedan ja olen erittäin tyytyväinen. Auto kulkee minun tarpeisiini nähden vähintäänkin tarpeeksi. Mutta en vertaisi sitä vaihtoehtona M5:seen. Minulla on ollut taajamavoittoinen ajo - ja osin moottoritiejoa - ollut keskikulutuksella 11,4l/100km.
                          E92 335iA -08

                          ---
                          ex E34 540iA -93
                          ex E90 325iA -05
                          ex E39 530iA -00
                          ex Toyota Avensis
                          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by E39-530A View Post
                            En kyllä pitäisi 530i:tä M5:sen tai M3:sen suorana vaihtoehtona jo ihan pelkästään niiden luonteen vuoksi. E39 530i manuaali kulkee jokseenkin saman (0-100km/h) kuin E36 328. Itselläni on E39 530iA sedan ja olen erittäin tyytyväinen. Auto kulkee minun tarpeisiini nähden vähintäänkin tarpeeksi. Mutta en vertaisi sitä vaihtoehtona M5:seen. Minulla on ollut taajamavoittoinen ajo - ja osin moottoritiejoa - ollut keskikulutuksella 11,4l/100km.
                            Eipä tietenkään M5:sta ja 530:stä voi verrata suoraan toisiinsa. Mutta itselleni pidän niitä vaihtoehtoina. M5 olisi se erittäin hieno vehje kulkuneuvoksi ja samalla "harrastepeliksi". Kun taas 530 olisi sellainen järkivalinta normaaliksi käyttöautoksi. Toki 535:sta ja 540:stä voisi vielä pitää vaihtoehtoina, mutta niissä se kulutus tahtoo nousta sitten jo lähelle M5:sta, joten M5 sitten mieluummin samantien. Ja tykkään myös näistä bemujen kutoskoneista erityisesti, joten tuo 530 olisi sellainen hyvä "peruskulkine". Pienempään koneeseen en halua vaihtaa, joten 525 on pois suljettu.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Terou View Post
                              Itseänikin himoittaisi kovasti tuo E39 M5, mutta ehkä juuri se suurin hidaste on kulutus.
                              M5:en kohdalla kaikki muutkin kulut nousee 328:iin verrattuna VÄHINTÄÄN samassa suhteessa mitä tuo polttoaineen kulutus eli bensan kulutukseen homma ei tule kaatumaan.

                              PS. Itse asiassa tuo bensa voi olla se pienin nouseva kulu kun verrataan tuohon 328:iin..:think
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              • Terou
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 791
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by Stone View Post
                                M5:en kohdalla kaikki muutkin kulut nousee 328:iin verrattuna VÄHINTÄÄN samassa suhteessa mitä tuo polttoaineen kulutus eli bensan kulutukseen homma ei tule kaatumaan.

                                PS. Itse asiassa tuo bensa voi olla se pienin nouseva kulu kun verrataan tuohon 328:iin..:think
                                Voihan se olla tietysti noinkin. Itse olen vain tottunut siihen, että autoon ostetaan bensaa, välillä öljyt+suodatin, muuta pientä huolto-osaa ja joku pusla kerran vuoteen. Jolloin bensakulut on 90% auton kuluista (pois lukien vakuutus). Riippuu varmasti myös paljon ajotyylistä nuo muut kulut... Mutta tottahan toki sitä aina joku osa voi laueta ja silloin varmasti M5 osien hinta on ihan eri sfääreissä.
                                E46 M3 perän lukkoyksikkö
                                Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                                www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎