Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 ratti vinossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kosmik
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 167
    • Tampere

    e39 ratti vinossa

    Tänään vaihdettiin liikkeessä raidetangot ja sen jälkeen tehtiin nelipyöräsuuntaus. Samalla tarkistettiin muutkin etupään nivelet ja olivat kunnossa. Ohjaustuntuma parani kyllä, mutta ratti on ikäänkuin hieman vinossa suoraan mentäessä.

    Voiko ne reaktiotangot säätää siten, että kulmat saa ohjearvoihin mutta ratti jää vinoon?

    Lisäksi renkaat on kuluneet sisäkantilta enemmän pielessä olleiden kulmien ja/tai raidetankojen väljyyden vuoksi. Voiko sillä olla tekemistä asian kanssa?
    ---------------
    e39 528iA
    ex: e36 325TDS
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by kosmik View Post
    Tänään vaihdettiin liikkeessä raidetangot ja sen jälkeen tehtiin nelipyöräsuuntaus. Samalla tarkistettiin muutkin etupään nivelet ja olivat kunnossa. Ohjaustuntuma parani kyllä, mutta ratti on ikäänkuin hieman vinossa suoraan mentäessä.

    Voiko ne reaktiotangot säätää siten, että kulmat saa ohjearvoihin mutta ratti jää vinoon?

    Lisäksi renkaat on kuluneet sisäkantilta enemmän pielessä olleiden kulmien ja/tai raidetankojen väljyyden vuoksi. Voiko sillä olla tekemistä asian kanssa?
    Kyllä ne kulmat voi olla kohdallaan vaikka ratti olisikin jäänyt vinoon. Käy säädättämässä takuuseen se ratti suoraan. Itse säätelen viikossa noin 10-30 autoa ja aina siellä joskus jää ratti vinoon, jonka takuuseen oikaisen. Myös kartioksi kuluneet renkaat voi aiheuttaa ratin kääntymisen vinoon, asian voi tarkastaa vaihtamalla etuset taaksen ja päin vastoin. Tosin epäilen enemmän sitä säätöä...

    Ps. Nuo reaktiotankojen säätelyt voit unohtaa... Jos siellä ei ole erikseen casterille säätöä. Ainakaan sigussa olevissa autoissa niitä ei ole.
    Last edited by Rubu; 02-08-2007, 17:42.

    Comment

    • kosmik
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 167
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Rubu View Post
      Kyllä ne kulmat voi olla kohdallaan vaikka ratti olisikin jäänyt vinoon. Käy säädättämässä takuuseen se ratti suoraan. Itse säätelen viikossa noin 10-30 autoa ja aina siellä joskus jää ratti vinoon, jonka takuuseen oikaisen. Myös kartioksi kuluneet renkaat voi aiheuttaa ratin kääntymisen vinoon, asian voi tarkastaa vaihtamalla etuset taaksen ja päin vastoin. Tosin epäilen enemmän sitä säätöä...

      Ps. Nuo reaktiotankojen säätelyt voit unohtaa... Jos siellä ei ole erikseen casterille säätöä. Ainakaan sigussa olevissa autoissa niitä ei ole.
      Meni tangot mielessä sekasin eli tosiaan tarkoitin puhua raidetangoista enkä reaktiotangoista.

      Täytyykin sitten vaan käydä uudestaan säädättämässä se ratti suoraksi.
      ---------------
      e39 528iA
      ex: e36 325TDS

      Comment

      • Preda
        Newbiemmer
        • Dec 2006
        • 19

        #4
        eipäse ois paha itekkää suoraan laittaa mutta miten tykkää.

        Comment

        • kosmik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 167
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Preda View Post
          eipäse ois paha itekkää suoraan laittaa mutta miten tykkää.
          No kun se säätökin on tehty ja maksettu niin kyllä siihen samaan rahaan saavat laittaa ratin suoraan. Itse jos alan tekeen, niin menee kuitenkin vaan säädöt pieleen.
          ---------------
          e39 528iA
          ex: e36 325TDS

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Kyllä se pitää saada ehdottomasti ruori suoraan jos on kiesi ollut suuntauksella ja siitä on jotain maksettu.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎