Terve,
autoni on mallia sigun yksilö, e39.
Olen asentanut uudelleen keulaan ajovalot, puskurit yms. kiinni, ja tiedän että ilmastoinnin flektin johto jäi irti, tämän sanoi muusta yhteydessä tarvittu vikakoodi Laakkosella. Kolarikunnostusprojektissa kun kasatessa jotain unohtuu. (Käsittääkseni) puskuri pitää irrottaa jotta tuon johdon saa taas kiinnitettyä, joten homma siksi houkuttanut (, ainaisten työhoppujen vuoksi).
Tänään kun ajelin kaupungilla, ja oli helv kuuma, tietty pidin ilmastointia päällä. Olin pitänyt vielä lopussa sisäilmankierrätystä päällä. Löysin pysäköintiruudun vapaana ja sammutin moottorin. Samassa kuului kauheaa rohinaa konetilan suunnalta, varma juttu että se oli jokin poiskytkeytyvä ilmastoinnin apulaite tms. Paha ääni, kuin jokin flekti olisi vedellyt viimeisiään, tai sellainen outo rutinaääni. Kesti ehkä vajaa 5sek. ja sitten hiljeni. Jäin miettimään mitä tapahtui. Enpä tullut katsoneeksi paikkaa johon auton jätin, koska en joutanut sillä hetkellä tekemään sitä. Olisi ollut hyvä katsoa jäikö jotain nesteläikkää moottoritilan alle. Kun taas jatkoin matkaa, mietin että tulikohan jotain ilmastointinesteitä pihalle: joko kuvittelin, tai oikeasti tunsin että ilmastointi ei enää puskenut kylmää, vaan viileys oli haalean vilpoista, joka tapauksessa lämpimämpää kuin aiemmin - ei silti mitään sellaista kuin ilmastointi olisi ollut ihan poissa pelistä...
Niinpä nyt sitten näillä perusteilla, mitä kannattaisi tehdä? Voiko ilmastoinnin nestepintaa itse tarkistaa, vai onko se merkkihuollon tehtävä? Jos voi itse nesteitä lisätä, miten se tapahtuu, ja pitääkö tehdä putkien ilmauksia tm.? En ole ilmastointijuttuihin YHTÄÄN perehtynyt, olen aivan ihmeissäni niiden kanssa.
Niin, tiedän että kyllä se flektin virtajohto olisi kannattanut pistää ajoissa kiinni - teenkin sen nyt ensitilassa...
autoni on mallia sigun yksilö, e39.
Olen asentanut uudelleen keulaan ajovalot, puskurit yms. kiinni, ja tiedän että ilmastoinnin flektin johto jäi irti, tämän sanoi muusta yhteydessä tarvittu vikakoodi Laakkosella. Kolarikunnostusprojektissa kun kasatessa jotain unohtuu. (Käsittääkseni) puskuri pitää irrottaa jotta tuon johdon saa taas kiinnitettyä, joten homma siksi houkuttanut (, ainaisten työhoppujen vuoksi).
Tänään kun ajelin kaupungilla, ja oli helv kuuma, tietty pidin ilmastointia päällä. Olin pitänyt vielä lopussa sisäilmankierrätystä päällä. Löysin pysäköintiruudun vapaana ja sammutin moottorin. Samassa kuului kauheaa rohinaa konetilan suunnalta, varma juttu että se oli jokin poiskytkeytyvä ilmastoinnin apulaite tms. Paha ääni, kuin jokin flekti olisi vedellyt viimeisiään, tai sellainen outo rutinaääni. Kesti ehkä vajaa 5sek. ja sitten hiljeni. Jäin miettimään mitä tapahtui. Enpä tullut katsoneeksi paikkaa johon auton jätin, koska en joutanut sillä hetkellä tekemään sitä. Olisi ollut hyvä katsoa jäikö jotain nesteläikkää moottoritilan alle. Kun taas jatkoin matkaa, mietin että tulikohan jotain ilmastointinesteitä pihalle: joko kuvittelin, tai oikeasti tunsin että ilmastointi ei enää puskenut kylmää, vaan viileys oli haalean vilpoista, joka tapauksessa lämpimämpää kuin aiemmin - ei silti mitään sellaista kuin ilmastointi olisi ollut ihan poissa pelistä...
Niinpä nyt sitten näillä perusteilla, mitä kannattaisi tehdä? Voiko ilmastoinnin nestepintaa itse tarkistaa, vai onko se merkkihuollon tehtävä? Jos voi itse nesteitä lisätä, miten se tapahtuu, ja pitääkö tehdä putkien ilmauksia tm.? En ole ilmastointijuttuihin YHTÄÄN perehtynyt, olen aivan ihmeissäni niiden kanssa.
Niin, tiedän että kyllä se flektin virtajohto olisi kannattanut pistää ajoissa kiinni - teenkin sen nyt ensitilassa...
Comment