Announcement

Collapse
No announcement yet.

käyntihäiriöitä e 39 528i -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lippis
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 10
    • Oulu

    käyntihäiriöitä e 39 528i -96

    Auto tahtoo ottaa pikku nykäyksiä tasakaasulla ja ei käy tyhjäkäyntiä kunnolla/sammuu joskus esim. risteykseen tullessa. joskus taas pelaa kuin kello.Ja välillä tuntuu kuin ois tehoja hukassa,mistähän tuo vois kiikastaa. :?:
  • S.P.R
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1009
    • Oulu area

    #2
    jep

    Kampiakselinasennontunnistin kaput 8) Take it to the doctor...

    Comment

    • lippis
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 10
      • Oulu

      #3
      Onko helppo itse vaihtaa ja vaatiiko mitään erikoistyökaluja.Onko tunnistin kuin hintava ja löytyykö tarvike osana. kiitti tiedoista!

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4


        :wink:
        E39 520iA -02

        Comment

        • lippis
          Newbiemmer
          • May 2004
          • 10
          • Oulu

          #5
          Mistä tuon tunnistimen saa edullissimmin(JA VOIKO SEN ITSE VAIHTAA)

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #6
            tunnistin

            Se tunnistin maksaa bemarilla vähän alle 100 erkkiä. Muistaakseni päälle sit tunnin työ. Kait sen voi itsekin vaihtaa jos vain tietää missä se on. Sitä en tiedä pitääkö rikkinäisen osan aiheuttamat vikakoodit käydä silti kuittaamassa huollossa. Se tunnistin on muistaakseni jossain siinä koneen etupuolella... very useful....

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Re: tunnistin

              Originally posted by Wackot
              Se tunnistin maksaa bemarilla vähän alle 100 erkkiä. Muistaakseni päälle sit tunnin työ. Kait sen voi itsekin vaihtaa jos vain tietää missä se on. Sitä en tiedä pitääkö rikkinäisen osan aiheuttamat vikakoodit käydä silti kuittaamassa huollossa. Se tunnistin on muistaakseni jossain siinä koneen etupuolella... very useful....

              Kyllä sen voi itsekin vaihtaa, ainakin e36:ssa :roll: On melkein kuin plug and play juttu 8) Mutta käsittääkseni, joka tapauksessa täytyy vikamuisti nollata että alkaa homma pelittään.... :?
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • lippis
                Newbiemmer
                • May 2004
                • 10
                • Oulu

                #8
                vikakoodin päivitys on vissiin merkkiliikkeen hommia,jos se pitää tehdä. MIKÄHÄN ON PÄIVITYKSEN HINTA?.Sitte tarvisin vielä ohjautehostimen pumpun,jos jollain ois edullinen nurkissa pyörimässä.Auto oli siis 528i e39 vm.1996.(hyvää syksyn jatkoo kaikille,vaikkei siltä näytä).

                Comment

                • lippis
                  Newbiemmer
                  • May 2004
                  • 10
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by lippis
                  vikakoodin päivitys on vissiin merkkiliikkeen hommia,jos se pitää tehdä. MIKÄHÄN ON PÄIVITYKSEN HINTA?.Sitte tarvisin vielä ohjautehostimen pumpun,jos jollain ois edullinen nurkissa pyörimässä.Auto oli siis 528i e39 vm.1996.(hyvää syksyn jatkoo kaikille,vaikkei siltä näytä).
                  Nyt on tunnistin vaihdettu ja pitäs kuulemma käydä merkkiliikkessä ,(töpselin nokassa) käy kuulemma jollain varaohjelmalla .(kuittauksen hinta 30 ekee ja kaikki vika ilmoitukset 80 ekee että silleen.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kannattaa kuitenkin varmistaa ENSIN testerillä että kysymys todellakin on asentotunnistimessa? Jotta ei tulisi kahta käyntiä/lukua, kannattaa homma teettää kokonaisuudessaan BMW huollossa.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by lippis
                      Originally posted by lippis
                      vikakoodin päivitys on vissiin merkkiliikkeen hommia,jos se pitää tehdä. MIKÄHÄN ON PÄIVITYKSEN HINTA?.Sitte tarvisin vielä ohjautehostimen pumpun,jos jollain ois edullinen nurkissa pyörimässä.Auto oli siis 528i e39 vm.1996.(hyvää syksyn jatkoo kaikille,vaikkei siltä näytä).
                      Nyt on tunnistin vaihdettu ja pitäs kuulemma käydä merkkiliikkessä ,(töpselin nokassa) käy kuulemma jollain varaohjelmalla .(kuittauksen hinta 30 ekee ja kaikki vika ilmoitukset 80 ekee että silleen.
                      Silloin kun mä vaihdoin ton anturin, mä otin akunkengän irti n. puoleks tunniksi (ecun "boottaus") ja sen jälkeen homma toimi taas, vikakoodi kyllä jäi sinne muistiin, mutta tolla yhdellä vikakoodilla muistissa ei ole mitään merkitystä auton toiminnan kannalta, kun anturi kerran on korjattu. Mut jos se vikakoodi vaivaa mieltä, niin voihan sen auton viedä kuittaukseen, mutta mun mielestä se 30€ yhden koodin kuittauksesta on kyllä aika hukkaan mennyt raha :roll:
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • luxor
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2003
                        • 96
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        Toi kampiakselinasento tunnistin on aika paljon halvempi kl-varaosissa muistaakseni pikkasen päälle 60 erkkiä.Mites noita vika koodeja pääsee lukeen omasta autosta tarkoitan siis että pääseekö niitä lukeen jotenkin omin avuin ilman et menee BMW:lle?Mä en ainakaan ole mitään nollauksia tehnyt ton anturin vaihdon jälkeen ja hyvin toimii...Kuulostaa aivan poskettomalta hinnalta 80 euroa jostain hommasta missä vaan jotain vikakoodeja autosta poistetaan...
                        -kaunis nainen on ilo silmälle-

                        Comment

                        • Anselmo H
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 942
                          • Vantaa

                          #13
                          Kävin kuittauttamassa Airbagin valon Laakkosella. Valohan ei häirinnyt muita kuin katsastusmiestä mutta listahinta testerissä käynnille näytti tosiaankin olevan 80€. Eihän tuollaisesta konkurssi seuraa, varsinkaan kun ei siellä letkun päässä tarvi koko ajan olla mutta tosiaankin vähä suolainen hinta.

                          Taitavat olla aika kalliita ja harvinaisia härveleitä nuo testerit mutta jos jollain on tietoa jostain edullisemmasta pajasta joka olisi vastaavaan härpäkkeeseen investoinnut niin kertokaa mistä löytyy.
                          F11 523iA Touring
                          E93 325i cabrio
                          E81 116i
                          Triumph Daytona 955i

                          Comment

                          • Dandy
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1438
                            • ....

                            #14
                            Originally posted by Kadunvaltaaja
                            Kävin kuittauttamassa Airbagin valon Laakkosella. Valohan ei häirinnyt muita kuin katsastusmiestä mutta listahinta testerissä käynnille näytti tosiaankin olevan 80€. Eihän tuollaisesta konkurssi seuraa, varsinkaan kun ei siellä letkun päässä tarvi koko ajan olla mutta tosiaankin vähä suolainen hinta.

                            Taitavat olla aika kalliita ja harvinaisia härveleitä nuo testerit mutta jos jollain on tietoa jostain edullisemmasta pajasta joka olisi vastaavaan härpäkkeeseen investoinnut niin kertokaa mistä löytyy.
                            Kuopion Autoputkolassa (merkkihuolto) maksoi vain 30 €...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎