Eli onko kukaan kokeillu eristää tota takaosaa kun tuntuu tuo ajomelu tulevan sieltä suurimmaksi osaksi? Elikkäs millä eristetty, mistä paikoista ja mitä tuloksia? Eihän tuo meteli nyt suuri oo mut jos sitä sais vielä vähän pois...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 touring takaosan äänieristys?
Collapse
X
-
Originally posted by playboy View PostEli onko kukaan kokeillu eristää tota takaosaa kun tuntuu tuo ajomelu tulevan sieltä suurimmaksi osaksi? Elikkäs millä eristetty, mistä paikoista ja mitä tuloksia? Eihän tuo meteli nyt suuri oo mut jos sitä sais vielä vähän pois...E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
-
-
Joo eipä munkaan autossa 225/50 17 misukan kitkoilla kuuluu kauheesti ääntä (e38 ei ollu hiljasempi 225/55 17 kitkoilla) mut nyt ku alla on 265/35 18 uniroyal rainsportit niin ääntä on ja paljon. Kaverin autossa vastaavan kokoset nankangit on paljo hiljasemmat.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Eihän tuo melu mikään valtava oo mut ajattelin vain mielenkiinosta kokeilla jos vielä sais pikkusen pois:think Renkaat on ihan hyvä kuntoiset kumhot 235/35/19 ajettu noin 2000km. eihän tietenkään noilla renkailla saa ihan hiljaiseksi mut jos edes vähän sais pois... niin ja muilla rengas merkeillä ihan sama homma kun kokeiltu. Kaippa sitä täytyy vain alottaa vaikka tuolta varapyörä kotelosta kun siellä ei näytä olevan mitään kummempia eristeitä (ja helppo paikka alottaa).- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostFakta kun vaan on se että E39 touring meluaa takapäästä sisään huomattavasti enemmän kuin sedan. olkoon renkaat mitkä tahansa.
Juuri näin! Itse ostin motonetista n.25mm paksua vaahtomuovi äänieristelevyä, jossa liimapinta. Leikkasin ja liimasin sopivan kokoisia paloja joilla sitten verhoilin "varapyöräkotelon". Äänet kyllä pehmenivät jonkin verran, mutta paremmalla materiaalilla uskoisin lopputuloksen olevan vieläkin hiljaisempi. Tietenkin jos olisi purkanut laatikollisen elektroniikkaa niin olisi saanut liimattua myös takalokasuojan seinämiin ym., mutta liian iso homma noin äkkiseltään.. Mielessä kävi, että käsittelisi sisälokasuojien pinnat myös jollain, mutta millä? Jollain bitumilevyillä, vai mitä ne nyt sitten onkaan(sitä mustaa ohutta jossa myös joka paikkaan tarttuva liima pinta)?
ED: Ei taida vaan muovissa mikään pysyä..:thinkLast edited by Stone; 10-08-2007, 19:25.
Comment
-
-
Originally posted by Stone View PostMielessä kävi, että käsittelisi sisälokasuojien pinnat myös jollain, mutta millä? Jollain bitumilevyillä, vai mitä ne nyt sitten onkaan(sitä mustaa ohutta jossa myös joka paikkaan tarttuva liima pinta)?
Pelkkä vaahtomuovieriste ei toimi kunnolla, pitää olla sellaista yhdistelmäeristettä jossa on vaahtomuovi ja raskasmatto, ja se laitetaan niiin päin, että vaahtomuoviosa on koria vasten. Tuo pudotti Mazdassa alustan ääniä merkittävästi jalkatilassa lattiamaton alle laitettuna. Tuolta niitä saa: http://www.noisetek.fi/fi_compo.htm
Biltemallakin on jotain tuollaista myynnissä, tiedä sitten toimiiko se vai ei. Tosin minä en noita ostanut vaan tein ne itse, siis 2cm polyeetterivaahtomuovi ja 3mm raskasmatto yhteen.
Eikä tuossa vielä kaikki, toki vaimensin katon, konepellin, takaluukun, ovet ja pilarit. Onneksi ei BMW:ssä ole tuollaista tarvinnut tehdä, kaatuvan takapenkin taakse tehty vaimennuslevy ja vararenkaan päällä oleva yhdistelmälevy on riittänyt. Tosin kyllähän tuon tietysti saisi vielä paljon hiljaisemmaksi jos alkaisi vaimentamaan... Minua on huvittanut miksi BMW:n ovien pelti on vaimentamatta alareunasta, siis sitä kylkilistan alapuolelle olevaa osaa kun naputtaa niin jopa on surkea ääni, listan yläpuolella kyllä on bitumia.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOnneksi ei BMW:ssä ole tuollaista tarvinnut tehdä, kaatuvan takapenkin taakse tehty vaimennuslevy ja vararenkaan päällä oleva yhdistelmälevy on riittänyt.Kerrotko lisää näitten rakenteesta ja vaikutuksesta? Kaatuva takapenkki kun mullakin on niin se varmasti päästää enemmän ääntä lävitseen kuin tavallinen.
Originally posted by bemu2000 View Posttakapyörän laakerit kannattanee kans tarkistaa... E39:ssä alkaa monesti suht ajoissa jo ääntämään.Last edited by Petri.Kekkonen; 11-08-2007, 07:57.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostNyt alkoi kiinnostaa...Kerrotko lisää näitten rakenteesta ja vaikutuksesta? Kaatuva takapenkki kun mullakin on niin se varmasti päästää enemmän ääntä lävitseen kuin tavallinen.
Varmaan tuon saisi vielä paremmaksi jos alkaisi vaimentamaan varsinaista melun syytä eli pyöräkoteloita ja kontin pohjaa sillä takaa kuuluu silti rengasäänet kovempaa kuin edestä. Ääniä tulee läpi myös hattuhyllystä, mutta auton ilmanvaihto menee sekaisin, jos niitä reikiä alkaa tukkimaan.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostTakapenkin takana minulla oli 3-kerroslevy eli 2cm polyeetterivaahtomuovia takapenkin taustaa vasten, sitten raskasmatto ja sitten vielä 5cm tavallista vaahtomuovia. Tuo oli sellainen juuri sopivaksi mitoitettu pala jotta se meni reunoista ja ylhäältä tiiviisti paikalleen.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Onko TJJ tai joku muu kokeillut sisälokareiden lisäeristystä? Ajatuksena 2-4 mm bitumimattoa muovisen sisälokarin piiloon jäävälle pinnalle. Samanlaisella systeemillä Lokari tekee nuo "vaimennetut" sisälokarinsa. Mitään kosteutta kerääväähän sinne ei kannata laittaa. 4 mm saattaa olla painon suhteen jo kintaalla, kestävätkö orggis-kiinnikkeet lisääntyneen painon röykytyksessä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostAjatuksena 2-4 mm bitumimattoa muovisen sisälokarin piiloon jäävälle pinnalle. .- f30 330e M-Sport , -16
- e36 3.2 M3 cabrio individual
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostOnko TJJ tai joku muu kokeillut sisälokareiden lisäeristystä? Ajatuksena 2-4 mm bitumimattoa muovisen sisälokarin piiloon jäävälle pinnalle. Samanlaisella systeemillä Lokari tekee nuo "vaimennetut" sisälokarinsa. Mitään kosteutta kerääväähän sinne ei kannata laittaa. 4 mm saattaa olla painon suhteen jo kintaalla, kestävätkö orggis-kiinnikkeet lisääntyneen painon röykytyksessä.
Miten muuten BMW:ssä (sedan lähinnä kiinnostaa) on tilaa tuolla takalokareiden takana? Ei ole asiasta muistikuvaa vaikka ne irti olikin.
Comment
-
Comment