Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 E39:siä hommaamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko.K
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1193
    • Helsinki

    M5 E39:siä hommaamassa

    On tässä jo pitemmän aikaa pitänyt tuommoinen M5 hommata ja tietty E39 sedan, ku siihen ehin nii kovasti jo tykästyä, ensin vaan pitäisi saada nykyinen auto myytyä nii sit vois alkaa saksasta tilailee. Tommosta -99vm. n.150tkm ajettua olen katellut kun niitä jo näyttää saavan alle 30k€ veroineen päivineen, niin nyt olisin vailla teidän kokeneiden M5 omistajien arvokasta tietoa että mitä suurimpia tekijöitä autosta pitää tarkistaa ennenkun tuommosta "uskaltaa" lähtee uittamaan tänne Suomen maalle...itsellä jo kokemusta E39:sin 530d tutinoista mutta nyt kun on kyseessä V8 kone niin ei juurikaan siitä ole vielä suurta tietoa. Onko tommonen 150tkm. ajettu jo liikaa ajettu vai vieläkö menettelee??? Entäs mitä suuria huoltoja tulossa 150tkm. jälkeen??? Kiitoksia jo etukäteen asiantunteville vastaajille/vastauksille
    F11 535d -11 367hv/728nm
    E39 M5 -99 Alpine White II
    E65 730da -02
    E60 530da -03
    E39 530da -03 240hv/600nm
    E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
    E38 740iaL -95
    E39 530d -99 245hv/528nm
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 753

    #2
    Itse pitäisin tärkeänä asiana aukotonta huoltohistoriaa eli merkkiliikkeen huoltokirjaa.. siinä ainakin yksi tärkeä asia.

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #3
      150tkm ei ole mitään tuolle autolle jos se on huollettu ihan oikein. Siis öljyjä vaihdeltu ajoissa jne. Ei nuitakaan kuitenkaan talissa vaan säilytellä, eli kilometrejä tulee. Hinnat sitte vaihtelevat ajomäärän mukaan...
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • Marko.K
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1193
        • Helsinki

        #4
        juu kyllä se huoltokirja täytyy olla, tässä yksilössä mitä olen katsellut niin sellainen tekstin mukaan löytyy "Scheckheft" auto on kolaroimaton facelift toiselta omistajalta ja sisältäkin siistin näköinen...eli ihan asialliselta vaikuttaa
        F11 535d -11 367hv/728nm
        E39 M5 -99 Alpine White II
        E65 730da -02
        E60 530da -03
        E39 530da -03 240hv/600nm
        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
        E38 740iaL -95
        E39 530d -99 245hv/528nm

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Empiiristä kokemusta ei ole, mutta eri lähteistä olen lukenut, että 150 tkm kohdalla ilmamassamittarit ovat menneet vähintään kerran vaihtoon. Kytkin samoin (riippuu toki aiemmista käyttäjistä!) sekä jarrut. Jos huollot on tehty merkkiliikkeissä ja nuo "kulutusosat" on vaihdeltu, homma on varmemmalla pohjallaa.

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2556
            • Kirkkonummi

            #6
            Koneet syövät jkn verran öljyä, parannus tuli v. 2000.

            Ja tämä oli täysin vahvistamaton nettihuhu, saa korjata. Ovatko EDC-iskarit noissa yhtä järjettömän kalliita kuin kaikissa muissakin..?
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • Esko
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 11707
              • Kouvola

              #7
              Originally posted by Petteri75 View Post
              Koneet syövät jkn verran öljyä, parannus tuli v. 2000.

              Ja tämä oli täysin vahvistamaton nettihuhu, saa korjata. Ovatko EDC-iskarit noissa yhtä järjettömän kalliita kuin kaikissa muissakin..?
              EDC-iskareita ei ole E39 M5:ssa, koska hintaa olisi kuulemma tullut liikaa autolle. Kyllä terve S-kone vie aina jonkin verran öljyä ihan luontaisen kulumisen takia...

              Comment

              • beast99
                Bimmer Rookie
                • Jan 2007
                • 138

                #8
                taitaa olla että "terve" kone ei vie öljyä vaikka 99% niistä jonkun verran syökin taitaa olla öljyn kulutus vähän siitä kiinni kuinka hyvin sisään ajo on tehty...

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by beast99 View Post
                  taitaa olla että "terve" kone ei vie öljyä vaikka 99% niistä jonkun verran syökin taitaa olla öljyn kulutus vähän siitä kiinni kuinka hyvin sisään ajo on tehty...
                  Korkeastikiertävissä Motorsport-koneissa on käytännön sanelemana suuremmat välykset kuin kauppakasseihin tarkoitetuissa moottoreissa, jolloin niille todellakin on luonnollista pieni öljynkulutus. Sisäänajolla ym. käyttötavoilla toki on asiaan merkitystä kuten myös toleranssien kasautumisesta tehtaalla.

                  Comment

                  • Spud
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 810
                    • Helsinki

                    #10
                    Pyöräytin vastaavan hommelin läpi tossa kesä-heinäkuussa. Kiirettä ei kannata pitää ja ainakin omien kokemuksien perusteella asiantunteva connection baijerissa on melko välttämätön. Nimim. käytiin reilut 20 eteläisimmän saksan autoa läpi ennenkuin löytyi mieleinen ja ennenkaikkea papereiltaan, kunnoltaan, historialtaan ja kilometreiltaan moitteeton yksilö. Tarjontaa näyttää olevan ihan kivasti mutta kai se on ammattimiehiä uskottava, että ne hinnaston alapään kikottimet ovat lähes poikkeuksetta kuraa. Epäselvyyksiä omistajien määrässä, pikku pusuja siellä täällä jne jne.. Myös tuo vakuuttava sähköherkkujen määrä tuo mukanaan oman riskinsä.. Jos suinkin mahdollista, niin maalinpaksuusmittari ja läppäri ryyditettynä Carsoftin sopivalla versiolla + ODB -lukulaitteella kannattaa pitää mukana. Vuoden 2000 -loppupuolella lanseerattua facelift -mallia tuskin saat veroineen alle 30ke:lla Vm. 99 ei siis ole vielä facelift. Itsellä oli kriteereinä juurikin tuo facelift maksimaalisella varustelulla, kilometrejä max tuo 150k jos ensimmäiseltä omistajalta ja 100k jos toiselta. Huoltokirjan piti olla luonnollisesti kunnossa ja myyjällä tietyn väriset silmät Max VEROTTOMAKSI hinnaksi laitoin 25ke. Tämä siis auton hinta saksassa ilman mitään muita kuluja.. Tuokin hinta oli senverran "tiukka" että hankaloitti etsintää koska noiden faceliftien hinnat ovat selkeästi korkeampia kuin aikaisempien mallien.
                    Kalustoa siis on tarjolla mutta hyvinkin eri tasoista. Sentit jonoon ja tarkka tuumaushetki mitä oikeasti haluaa.. Ihan kivoja sieltä löytyy kun ei tee paniikkiratkaisuja ja suhtautuu tarpeeksi skeptisesti myynti-ilmoitusten korulauseisiin. Ne eivät loppupeleissä kerro juurikaan mitään.

                    Mulla olisi tiedossa erittäin hyvin asiaan vihitty jobbari suht tuoreilla tiedoilla ja foorumiltakin löytyy kavereita joilta homma hoituu ihan varmasti.

                    Onnea hankintaan!
                    Bad whiskey is better than wine
                    ---------------------

                    Comment

                    • m5 lemans
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 190
                      • espoo

                      #11
                      Jokunen nopea kommentti:

                      - Huoltohistoriat jne totta kai

                      - Asiasta paljon keskustelua www.m5.board.com. Käytä "searchiä"!!

                      - Akillen kantapää on ensi kädessä kytkin. Kannattaa tsekata, ja jos mahd ostaa pirssi missä on jo uusi kytkin

                      - "Kulutuskamaa" ovat öljy, MAFit (Mass AirFlow sensorit), CPS:it (Camshaft Positioning Sensor) ja joskus myös o2 sensorit. Ja bensa

                      - VANOkSet on joskus ollut ongelma, mutta yleensä ongelma on ensi kädessä "ääni" eikä sinänsä toiminta

                      - Joissakin perä ulisee tai jopa huutaakin, mutta väitetään että tietty ulina on normaalia. Subjektiivistahan tämä viime kädessä on.

                      - N.s. facelift mallia suositellaan (eri syistä), mutta se näkyy myös hinnassa. Oma pirssi '00 (uusilla etuvaloilla kylläkin), eikä mulla ole ollut ongelmia.

                      Comment

                      • Marko.K
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1193
                        • Helsinki

                        #12
                        Kävin eilen koeajamassa yhtä E39 -99 M5:sta jolla oli 144tkm ajettu, ensivaikutuksen tein kytkimeen joka oli mielestäni todella jäykkä painettava, kuuluuko se olla sellainen? :think Toinen taas oli vaihdekeppi, vaihteiden vaihto tuntui todella takkuiselta/jäykältä??? Nämä kaksi asiaa ei 530d:ssä ole ainakaan olleet noin jäykkiä. Kolmas taas oli se ratin vapina mutta se taas voi johtua huonoista vanteista/renkaista. Neljäs asia mikä pisti silmään oli mittariston pikselit joista suurin osa oli kadonnut mutta se oli taas pieni seikka, auto oli uudelleenohjelmoitu ja rajoitin oli poistettu
                        F11 535d -11 367hv/728nm
                        E39 M5 -99 Alpine White II
                        E65 730da -02
                        E60 530da -03
                        E39 530da -03 240hv/600nm
                        E39 530da M-sport -99 239hv/529nm
                        E38 740iaL -95
                        E39 530d -99 245hv/528nm

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by Marko.K View Post
                          juu kyllä se huoltokirja täytyy olla, tässä yksilössä mitä olen katsellut niin sellainen tekstin mukaan löytyy "Scheckheft
                          Niin varmaan tuo huoltokirja löytyykin. Se mitä se pitää (ei pidä) sisällään voi olla usein ihan oma juttu. Sen olen oppinut, että huoltokirjan hyvyys ei selviä vilkaisemalla, vaan sitä pitää (siis, jos kilsoja alkaa olemaan esim 150 t) oikein ajan kanssa tavata, onko kaikki tehty, loogisesti järjestyksessä jne.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • mankka
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 242

                            #14
                            Originally posted by Marko.K View Post
                            Kävin eilen koeajamassa yhtä E39 -99 M5:sta jolla oli 144tkm ajettu, ensivaikutuksen tein kytkimeen joka oli mielestäni todella jäykkä painettava, kuuluuko se olla sellainen? :think Toinen taas oli vaihdekeppi, vaihteiden vaihto tuntui todella takkuiselta/jäykältä???
                            Olen ajanut oman M5:seni lisäksi kahdella muulla E39 M5:sella. Näissä kaikissa kytkin on ollut mukavan pehmeä käyttää. Samantapainen kuin ns. normaaleissa autoissa. Vaihdekepin kuuluu olla jämäkkä, mutta vaihteiden vaihto ei kyllä ollut ajamissani autoissa takkuinen/jäykkä.
                            Audi S3 Sedan MY15
                            Sierra Cosworth -88

                            EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

                            Comment

                            • beast99
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2007
                              • 138

                              #15
                              -oma ei vie tippaakaan öljyä 10tkm mikä on mulla vaihtoväli
                              eli sisäänajo tehty hyvin tai toleranssit osuneet hyvin kahdalleen

                              -vanokset pitää pientä ääntä mikä kieltämättä hiukan harmittaa...
                              sain uuden vanoksen saksasta bmw liikkeen takuulla 820e saksasta (suomessa 1800+160e vaihto)

                              -cps-anturi vaihdettiin ruotsin matkalla 210e (työ+osa) ei minusta paha hinta
                              samalla korjattiin etujarru(kivi kilven välissä) ja katottiin vika koodit

                              -kytkin on pehmeä ja mukava käyttää tosin alkaa olla vaihto edessä en tiedä onko alkuperäinen(155tkm ajettu) ebaystä saa 200-250e paketti ei paha

                              -maffit on vaihdon tarpeessa vw autosta saa 113e kpl bmw:ltä 350e kpl ei tartte miettiä kummasta ostaa... ja kyllä se boschin numero ratkaisee...ei se mistä se on!

                              -abs-anturi menee tyyppivikoina varaosana 80e helppo vaihtaa itse

                              -ilmastoinnin vastus bmw:llä vaihdettuna 100e

                              -tukivarsista se myös tykkää jenkeistä saa 350e+80e rahdit
                              etupäähän tukivarsisarjan jossa on raidetangonpäät,4 alatukivarsia
                              bmw:llä n700e

                              xenon polttimot halutulla k-arvolla 80e rahteineen 2kpl
                              5v takuulla
                              bmw:llä 135e kpl

                              et kyllä noissa huoltohinnoissa pystyy aika paljon kattomaan mistä ostaa ja ei noi hinnat niin kauheen pahoja ole...kumminkin ns.superauto kyseessä
                              itse olen todella tyytyväinen ollut. bensaakin vienyt 12-12,5l/100km

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎