Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ripoff
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 25
    • Lappi Finland

    E39 ei starttaa

    Välillä lähtee normaalisti, välillä ei tapahdu mitään, kun avaimesta kun kääntää.
    Mäkistartilla lähtee käyntiin heti kun vähän pyörähtää. Ensimmäisenä mieleen tulee startin solenoidi tai virtalukon pohja. Onko jollakulla ollut samanlainen ongelma?
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Akku, nokan- taikka kammen asentoanturi..

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      [QUOTE=Ripoff;1015412]
      ...................
      Last edited by Vehkis; 20-08-2007, 21:10. Reason: vituksmän
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Ripoff
        Newbiemmer
        • Oct 2006
        • 25
        • Lappi Finland

        #4
        Starttiongelma

        Ei ole akku, eikä kampiakselin tunnistin ( vaihdettiin vasta ). Silloin kun toimii, pyörittää, kuin singeri.
        Vikatilanteessa avaimesta käännettäessä konehuoneesta ei kuulu ääntäkään. Kahdella eri avaimella on kokeiltu.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Jos ei ääntäkään kuulu niin mieleen tulee virtalukopohja, ajonestosiru, ja viimeiseksi se että annatko hetken olla virran päällä ennen starttia? Eli sillon kun pyörii kuin tuo legendaarinen ompelukone niin lähteekö myös käyntiin? Jos ei, niin odota virrat päällä n.5sek ja starttaa vasta sitten, vähän niin kuin diisselissä =)
          ...

          Comment

          • Rusina
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 15

            #6
            Täällä kanssa ongelmaa starttauksen kanssa.
            Auto kyllä starttaa, mutta ei hörähdä käyntiin.
            Jäätiin lauantaina sen kanssa tien varteen.
            Moottori yskäisi muutaman kerran ja tehot katosi ja sammui
            tien varteen. Sen jälkeen ei ole suostunut lähtemään käyntiin.
            Lava-autolla tultiin sitten kotiin.

            Vikakoodi luettiin ja ainoa ongelma oli nokka-akselin asentotunnistin.
            Se vaihdettiin ja yritetttiin käynnistää autoa uudelleen. Sama vika edelleen.
            Luettiin vikakoodi uudestaan ja nyt kaikki ok!

            Onko kenelläkään ideoita, missä vika voisi olla.
            Bensapumppu? Voikohan sen vaihtaa itse?

            Hermo menee kotteron kanssa.
            Viime viikolla auto tuli korjaamolta kattien vaihdosta ja
            juuri ehdittiin saada se katsastettua, kun taas löytyi vikaa.

            Auto siis e39 540 -98

            Comment

            • Wille83
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 98
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Rusina View Post

              Hermo menee kotteron kanssa.
              Viime viikolla auto tuli korjaamolta kattien vaihdosta ja
              juuri ehdittiin saada se katsastettua, kun taas löytyi vikaa.
              Hieman OT mutta meikäläisellä jo mennyt hermo oman kotteron kanssa.

              Oon vuoden ajanut ja oon joutunu vaihtamaan katalisaattorin, vesipumpun, termarin, etu- ja takajarrut ja uuden alustan (vanhat iskarit vuosi). Lisäksi nyt pitäis vaihtaa alustan puslat (täristää liikkeessä) ja venttiilin nostajat ruvennu nakuttamaan (on kokeiltu forte - käsittelyt ja öljyn vaihdot).

              Alkaa tuntumaan että pitää vaihtaa merkki johonkin toiseen...

              Comment

              • V-Power
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2006
                • 1333
                • Varsinais-Suomi

                #8
                Originally posted by Ripoff View Post
                Ei ole akku, eikä kampiakselin tunnistin ( vaihdettiin vasta ). Silloin kun toimii, pyörittää, kuin singeri.
                Vikatilanteessa avaimesta käännettäessä konehuoneesta ei kuulu ääntäkään. Kahdella eri avaimella on kokeiltu.
                startti se on mitä suuremmalla todennäköisyydellä,itsellä teki juurikin samaa tuossa entisessä koslassa.pari kertaa teki niin,että kun käänsi virta avainta niin mitään ei kuulunut pellin alta,ei edes pienintä naksausta.sitten kun käänsi toistamiseen niin saattoi lähteä käyntiin.noin se enteili kaksi kertaa ja sitten sökähti kokonaan.juppi kävi diagnoosin tekemässä ja starttihan se oli,se meni vaihtoon niin jo pelasi.
                E36 95 316i Sedan
                E39 97 540i Touring
                E46 99 320Ci Coupe
                E53 01 X5 4,4 V8
                E65 05 730d
                F10 11 523i Sedan
                F90 08 320i Sedan

                Comment

                • JABEMURI
                  Newbiemmer
                  • Sep 2006
                  • 13

                  #9
                  Sama täällä välillä starttasi hyvin kunnes joutui tilaamaan hinurin. Uusi startti niin alkaa pelaamaan.

                  Comment

                  • Ripoff
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 25
                    • Lappi Finland

                    #10
                    Tarkemmin harkittuna: Yksi vikakohde voisi olla startin ohjausrele, onko tietoa missä E39:ssä sijaitsee?

                    Comment

                    • WSE1
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 3242
                      • Suomusjärvi

                      #11
                      miksiköhän kummassa kaikki vaihtaa katalysaattoreita... kiviset on tiet???
                      käynnistyssignaali virtalukolta kulkee ajonestomoduulin kautta, mutta todennäköisesti vika on startin solenoidissa.
                      rusinalle:kannattaisi katsoa tuleeko kipinää ollenkaan ja mitata polttoainejärjestelmän paine, rajoittaa vähän vikamahdollisuuksia.

                      Comment

                      • Axu83
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 601
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by WSE1 View Post
                        miksiköhän kummassa kaikki vaihtaa katalysaattoreita... kiviset on tiet???
                        Sisukset irtoaa..
                        E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
                        E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
                        Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
                        It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
                        And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

                        Comment

                        • Ide
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 74
                          • Ii

                          #13
                          Mulla oli tässä kesällä starttiongelmia. Välillä starttasi, mutta taas toisena hetkenä ei edes naksunut. Akunkengät olivat vaan hapettuneet, vaikka vasta talvella ne viimeksi putsailin ja rasvasin.
                          E39 530dAt 9/98
                          www.ilkansivu.net

                          Comment

                          • Rusina
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 15

                            #14
                            Vika selvisi ja auto on taas kunnossa.

                            Bensapumpusta oli johto irronnut.
                            Pumppu löytyi takapenkin alta apukuskin puolelta.
                            Penkki irtosi helposti ja pumppu aukesi kiertämällä.
                            Uusi pummpu olisi maksanut n.200€, mutta onneksi sitä
                            ei tarvinnut vaihtaa.

                            Autosta vaihdettiin katalysaattorit, kun ne olivat aivan tyhjät.
                            Korjaamolla olivat tutkineet asiaa poraamalla pienet reijät
                            ennen ja jälkeen kattien ja mitanneet pakokaasuarvot.
                            Samoja arvoja olivat näyttäneet.

                            Comment

                            • Ripoff
                              Newbiemmer
                              • Oct 2006
                              • 25
                              • Lappi Finland

                              #15
                              Korjattu, startin hiilet loppu.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎