[selvis]E39 535ia Tärisee, terävä vingunta ja sininen savu kovilla kierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tzap
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 93
    • Kangasala

    [selvis]E39 535ia Tärisee, terävä vingunta ja sininen savu kovilla kierroksilla

    Moro.

    Niin konehan on M62b35

    Tuossa nousi hieman karvat pystyyn, ensin auto pölläytti sinistä savua sellaisen kunnon pilven tuossa illalla ajellessa. alle 3000rpm ei mitään savutusta havaittavissa, tai mitään muutakaan. ajoin hiljakesiin himaan ja sammutin auton. öljy on normaalinväristä, mutta saattaa haista hieman bensalle. löin uudestaan käymään ja kuului sellainen tervävä vikinä, joka hiljenee kun hieman nostaa kierroksia.

    kellään ehdotuksia mikä olis vikana ja uskaltaako sitä laittaa käymään enään...

    Edit: Aamulla käynnistin auton, kävi tasaisesti ja kierrokset normaalia tyhjäkäynti tasoa. lykkää todella pitkään vesihöyryä putkesta, mutta loppuu kun moottori lämpiää. Moottorin lämmettyä se alkaa käymään epätasaisesti ja kiekat saattaa tippua alle 500rpm, ja nyt kun koskee kaasuun niin kyllä pöllähtää sinistä putkesta... :/ niin ja se sirinäkin alkaa vasta koneen lämmettyä...

    Elikkä, vikahan oli loppujen lopuski siellä missä oletettiinkin, eki öljynerottimen kalvoha sieltä oli mennyt. Kiitoksia kaikille avunannosta ja osatkin maksoi huimat 60ekua
    Last edited by Tzap; 07-09-2007, 10:38. Reason: kunnossa
    BMW e61 530Da Touring -08 LCI

    ex BMW e46 328Ci -99
    ex BMW e39 535ia -97
    ex BMW e30 318i -89

    - Honda CBR 1000 Fireblade -08 -
    ex Suzuki B-King -09
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Ensi alkuun ei muutakuin niitä kuuluisa vikakoodeja lukemaan, sitten ilmoitat tuloksen tänne niin aloitetaan arpominen paremmilla pohjatiedoilla
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • Tzap
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 93
      • Kangasala

      #3
      Sain nuo vikakoodit luettua,

      -Sytytyskatko ja katkaisu sylintereissä 2,3 ja 1
      -Täysi sylinterin sulku
      -Sytytyksen katkomisen päästöt, virheellinen signaali

      Tuollaisia löytyi, mutta nuokin varmasti vain sen todellisen vian seuraamuksia?
      Olisko mahdollinen tuo öljyn/ilman erotin tai kampikammion #tuuletus" venttiili (CCVV)?
      BMW e61 530Da Touring -08 LCI

      ex BMW e46 328Ci -99
      ex BMW e39 535ia -97
      ex BMW e30 318i -89

      - Honda CBR 1000 Fireblade -08 -
      ex Suzuki B-King -09

      Comment

      • Tzap
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 93
        • Kangasala

        #4
        Taas tutkittu lisää, vihellys/vingunta kuuluu tosiaan vain lämpösella koneella ja alle 1700rpm.. mikä on todella mielenkiintoista.

        Onko kellään kasin omistajalla imusarjan takapäässä olevan päätykappaleen alareunassa öljyä/kosteutta? itellä tuo paikka märkänä...
        BMW e61 530Da Touring -08 LCI

        ex BMW e46 328Ci -99
        ex BMW e39 535ia -97
        ex BMW e30 318i -89

        - Honda CBR 1000 Fireblade -08 -
        ex Suzuki B-King -09

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6947
          • N/A

          #5
          Tuollaisia löytyi, mutta nuokin varmasti vain sen todellisen vian seuraamuksia?
          Olisko mahdollinen tuo öljyn/ilman erotin tai kampikammion #tuuletus" venttiili (CCVV)? tuo tuli minulle mieleen noista oireista, että vaikka siitä jos lähtisi tutkimaan.

          Comment

          • KV1
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 410
            • Suomi

            #6
            Sen verran tuttu tapaus että täytyy vaivautua raapustamaan eka postaus.

            Oireet sopisi mielestäni tosiaan täysin tuohon imusarjan takaosassa kiinni olevaan "Oil Separator Valve":en, sieltä on varmaan kalvo rikki.

            Oletko testannut ottaa öljytikun pois? Virtaako ilmaa sisään ja muuttuuko tyhjäkäynti tai sammuuko peräti? Jos näin tekee niin melkoisen varmasti OSV kyseessä. Ja sen vaihtohan ei ole paha homma.
            E36 M3 -osia myynnissä
            E36 M3 -projekti

            Comment

            • rainekoo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 294
              • oulainen

              #7
              Mulla kans samoja oireita eli moottori käy lämpimänä tyhjäkäyntiä siellä 500 kiekan tuntumassa ja vapisee kuin haavanlehti.

              Onko se imusarjan takaosassa oleva möykky minkalainen/näkönen.

              Ja mistä niitä saa.

              Pieni nykiminen kiihdyttäessä kans on ja sehän vois se osa olla kans syyllinen siihen jos vetää ilmaa väärästä välistä.

              Comment

              • jkoykka
                Newbiemmer
                • Aug 2009
                • 8
                • Tampere

                #8
                Osv

                Moi!!

                Juu mistähän noita saa nopeasti Tampereella??

                --j
                ______________________
                BMW 1996 535 iA V8 (E39)

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8974
                  • Kellokoski

                  #9
                  Originally posted by jkoykka View Post
                  Moi!!

                  Juu mistähän noita saa nopeasti Tampereella??

                  --j
                  Merkkiliikkestä tilaamalla.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3874
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by jkoykka View Post
                    Moi!!

                    Juu mistähän noita saa nopeasti Tampereella??

                    --j
                    Niin, kuten edellä todetaan, niin yllättäen BMW-liikkeestä saa BMW-osia.

                    En voi käsittää miten tuo on niin vaikea käsittää niin kovin monelle foorumilaiselle.
                    BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 54*BMW

                    Comment

                    Working...
                    X