Heti uudessa bemarissa jotain "ominaisuutta" mikä pitäisi saada korjattua: Toisinaan tyhjäkäynnillä ratti alkaa hieman täristessään kilkattamaan/resonoimaan eli ääni kuuluu sisälle jostain mittariston takaa ja konepellin alta siitä vasemmalta puolelta autoa. Kun rattia kääntää johonkin suuntaan kilkatus yleensä loppuu. :think
Saman äänen saa kuulumaan kun remputtaa rattia noin 10 cm matkan edestakaisin silleen nopsasti ja kääntelyn tahtiin kuuluu sellainen metallinen naksahdus. Mitään klappia ei varsinaisesti ohjauksessa tunnu. Voikos tuolla olla joku ohjausakseli väljänä vai mikäs perhana siellä kilkattelee?
Mitenkäs kovasti tuon moottorin tulisi täristä tyhjäkäynnillä - oma kyllä kehrää kuin kissa mutta joskus liikennevaloissa tuntuu vähän täristävän koko autoa ja tuolloin tuo ratin kalkatus kuuluu.
Osaisiko tuossa sitten olla joku moottorin tukikumi kulahtanut kun noin oireilee? Vauhdissa ei missään vaiheessa kyllä tutise/kalise yhtään paitsi joskus kun päästää liukumaan vapaalla ja kierrokset laskevat tyhjäkäynnille.
Mitäs osaatte ehdottaa ja mitenkäs nuo tukikumit saa testattua? Entäs ohjausakselin?
Saman äänen saa kuulumaan kun remputtaa rattia noin 10 cm matkan edestakaisin silleen nopsasti ja kääntelyn tahtiin kuuluu sellainen metallinen naksahdus. Mitään klappia ei varsinaisesti ohjauksessa tunnu. Voikos tuolla olla joku ohjausakseli väljänä vai mikäs perhana siellä kilkattelee?
Mitenkäs kovasti tuon moottorin tulisi täristä tyhjäkäynnillä - oma kyllä kehrää kuin kissa mutta joskus liikennevaloissa tuntuu vähän täristävän koko autoa ja tuolloin tuo ratin kalkatus kuuluu.
Osaisiko tuossa sitten olla joku moottorin tukikumi kulahtanut kun noin oireilee? Vauhdissa ei missään vaiheessa kyllä tutise/kalise yhtään paitsi joskus kun päästää liukumaan vapaalla ja kierrokset laskevat tyhjäkäynnille.
Mitäs osaatte ehdottaa ja mitenkäs nuo tukikumit saa testattua? Entäs ohjausakselin?
Comment