E39 535i rengaspainevalvonta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • *PexU*
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1989
    • Vantaa

    E39 535i rengaspainevalvonta

    Eli sellanen olis ongelma että tossa kärryssä on RDC, ja nappi koelaudassa. Autoon on kuitenkin yllättäen vaihdettu orkkis vanteet pois ja nyt ajotietokone huutaa päivästä toiseen tyrecontrol inactivate.

    Millähän tuon ilmon saisi pois, muuta kun ostamalla orkkisvanteet joiden kanssa tuo vikakoodi varmaankin häviäisi???

    Kiiitos!
    AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

    E61 530xd M-Sport Touring -07
    Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
    Duunissa: F11 520d x-drive -17
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

    #2
    sulake?

    Tai sitten kenties on ohjelmoitavissa pois päältä..

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      #3
      Tähän toivoisin mielelläni itsekin vastausta, kun en raaski ostaa toisille vanteille törkeän hintaisia antureita/lähettimiä. Aiemmin tutkiskelin tätä RDC-asiaa mm. WDS:n kaavioista. Järjestelmä on valitettavasti niin fiksu, että en pähkäillessäni oivaltanut mitään keinoa järjestelmän huijaamiseen. Ainoaksi keinoksi jäänee RDC-valvonnan poistaminen check control:sta. Mutta onko se edes teoriassa koodaamalla mahdollista?
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • 5er
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 208
        • Savo

        #4
        Ostamalla noin 200€ maksavat paineanturit vanteisiin. Muistaakseni olen lukenut että tuota ei saa pois päältä tai ainakaan ihan helpolla. Korjatkaa jos olen väärässä..
        ex E60 530iA -07 M-Sport
        ex E39 528iA -99

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7468
          • Oulu

          #5
          Aiheesta en mitään tiedä, mutta oisko tästä mitään apua:
          every morning with low tyre pressure message. In both cars (E38 and E66) I had it disconnected, hope you will have it trouble free and you will enjoy miles and miles year after year rides. All the best,
          Last edited by Petri.Kekkonen; 30-08-2007, 09:25.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Rale
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 1483
            • Porvoo

            #6
            ei taida helpolla poi saada

            Itse kanssa painiskelin asian kanssa ja tulin siihen tulokseen, että ainut järkevä tapa oli vain ostaa anturit. Ei sentään tarvinnut olla alkuperäiset vanteet antureille. Noihin on oman tyyppiset venttiilit olemassa mutta nekin sai onneksi modattua "kromi" venttiileihinkin. Nyt vissiin pitäis hommata vielä talvikiekoille uusi setti antureita. Kyllä on pidemmän päälle ärsyttävää lukea jokaisen käynnistyksen yhteydessä, tyrecontol inactive ja siihen päälle vielä chek tyrepressure.

            Comment

            • zanta
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2908
              • Oulu

              #7
              Ei kai niissä mitään antureita ole?
              Laitat renkaisiin paineet semmoseksi ko haluat virta päälle(ei moottoria käyntiin) painat sitä nappia niin kauan että se ilmottaa sen "aktiiviseksi" ja sit ajelet jonku ~10km ja sit se on kalibroinu sen.
              LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

              eksälista:
              E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by zanta View Post
                Ei kai niissä mitään antureita ole?
                Laitat renkaisiin paineet semmoseksi ko haluat virta päälle(ei moottoria käyntiin) painat sitä nappia niin kauan että se ilmottaa sen "aktiiviseksi" ja sit ajelet jonku ~10km ja sit se on kalibroinu sen.
                Mihin tietoon tämä perustuu?
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by zanta View Post
                  Ei kai niissä mitään antureita ole?


                  Paineanturi/lähetin (Nro 3) ja muovilokasuojan alta löytyvä vastaanotin (Nro 2), joka on sitten yhteydessä RDC-yksikköön.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • zanta
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 2908
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Mihin tietoon tämä perustuu?
                    Omaan autoon ja sen käytökseen.
                    Runflat renkailla varustetuissahan kyllä piti olla joku paineanturi.
                    Mut toi meikän versio kyllä mittaa pyörän halkaisijaa.
                    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                    eksälista:
                    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1483
                      • Porvoo

                      #11
                      Se järjestelmä ei kyllä käsitykseni mukaan voi tulla aktiiviseksi ilman antureita.

                      Comment

                      • zanta
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 2908
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Rale View Post
                        Se järjestelmä ei kyllä käsitykseni mukaan voi tulla aktiiviseksi ilman antureita.
                        Kyllä se on toiminut ihan käytännössäkin.
                        Eikä vanteissa mitään anturia ollu näkyvillä kun kumeja on vaihdeltu...
                        Toisekseen ei tuo ETK edes näytä M5:een tommosia osia...
                        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                        eksälista:
                        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                        Comment

                        • Dalglish
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2009
                          • 468
                          • Ylöjärvi

                          #13
                          Onko tähän löytynyt ratkaisua,miten tuon rengaspainevalvonnan saa pois päältä e39 ?

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10946
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Dalglish View Post
                            Onko tähän löytynyt ratkaisua,miten tuon rengaspainevalvonnan saa pois päältä e39 ?
                            Jopa onnistuit vanhan keskustelun kaivamaan. Mutta asiaan kyllähän tämän saa koodaamalla pois ihan kuten saa uudemmistakin.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X