Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 535 -outoa hajua ja savua sisällä-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaakeri
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 364
    • Kurikka

    e39 535 -outoa hajua ja savua sisällä-

    no eli tänä aamuna töistä tullessani toppasin valoristeykseen ja tovin sai odotellakkin niin huomasin että auton sisällä leijailee savua? ajattelin että perkele jossaki palaa mutta ei oikeen sen tyyppistä hajua tullut. no nopiaa koti pihaan ja pelli auki niin edestä katsottuna vasemmalla puolen pakosarjan lähettyviltä savusi. olisiko nyt sitte se venttiilikopan tiiviste finaalissa? vähän on märkyyttä kyllä kopan reunassa mutta voiko se oikeen nuan kunnolla tipauttaa öljyä pakosarjan päälle.? ja kuinka savut auton sisälle? :think
    meinasi jo ihan säikähtää savua vaikka vakuutukset onkin kunnossa

    saakos netistä tilattua tiivisteet? kannattaako muita osia vaihdella samas operaatiossa?
    Last edited by Jaakeri; 05-09-2007, 20:02. Reason: kirjootus viHreet korjattu
  • Tontsa
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 201
    • Uusimaa

    #2
    Yhtä 535:sta kävin koe-ajamassa, kun anto vähän kenkää, ni tuli käryä sisälle ja venakopat oli silminnähden vuotanu.
    Varmaks en osaa sanoa, mutta venttiilikoppa (x2?) olis hyvä veikkaus.
    Audi S3 -07

    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

    Comment

    • juu-das
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 756
      • Kuopio

      #3
      kyllä ne taitaa nuo venakopan tiivisteet olla finaalissa, mullakin joskus sama ilmiö tullu lähettelyn jälkeen:think

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        Sehän käy nii helposti kun se tiputtaa öljyä pakosarjan päälle, siitä savu leijailee kohti raitisilma suodattimia ja puskee savun sisälle. itellä tod.näk sama homma kohta, venakoppien tiivisteet hieman hikoilee, uudet tilauksessa rintajoupilta porista 32€ kappale. vaihtaa ite parissa tunnissa per puoli vetkutellen ja tarkistellen tuota vinkkelin ihmeellistä sielun elämää
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Samalla kun vaihtaa tiivisteen tulisi vaihtaa myös pultit, tai ainakin pulteissa olevat kumit. Tiiviste on suunniteltu niin että on hieman tilaa "elää", tiivisteiden vaihto saatta olla hukkaan heitettyä työtä jos ei vaihda venttiilikopan pultteja/pulttienkumeja samalla
          Viasta sen verran että on varsin tyypillinen e39/e38 8-koneissa.
          Last edited by -Mage-; 06-09-2007, 17:49. Reason: Viasta:

          Comment

          • Jaakeri
            BTCF Member
            • Aug 2005
            • 364
            • Kurikka

            #6
            kiitokset vastauksista. eli ei muutaku tilaamaan tiivisteet. tuleeko sarjassa muutakuin pelkät venttiilikopan tiivisteet että joutuu tilaamaan erikseen pulttien kumit? josssakin tuli muistaakseen kaikennäköistä kumia mukaan kun tilasi kopan tiivisteen

            Comment

            • BMW535
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 167
              • seinäjoki

              #7
              itse juuri kesällä vaihdatin kanssa nuo venakopan tiivisteet kun tuntuu pakostakin ,joka veekasissa vuotavan eli autokaarelta omani ainakin hain tilaukseenhan ne meni ja olikohan jotakin 30e pintaa klp + siihen kannattaa pistää todellakin nuo pultit ,mitkä -mage- mainitsikin . Omastani tuli juuri samanlainen haju ja tehotkin oli hävinny...eikä ihme sillä 6tulppaa oli täysin öljyn peitossa..nyt uudet tiivisteet ja kunnon tulpat niin potkii taas ihan erilailla suosittelen vaihtamaan nuo
              TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


              EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

              TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

              KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

              Comment

              • Jaakeri
                BTCF Member
                • Aug 2005
                • 364
                • Kurikka

                #8
                joo hain nyt tiivisteet. 32€ kipales. mutta ne pulttien kumit vai mikkä olikaan niin 1.50€/KPL :think ei saatana tuolla hintaa kehdannu ostaa. kai siihen saa vastaavia halvemmallakin jostain?

                Comment

                • Vehkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2007
                  • 1441
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by Jaakeri View Post
                  joo hain nyt tiivisteet. 32€ kipales. mutta ne pulttien kumit vai mikkä olikaan niin 1.50€/KPL :think ei saatana tuolla hintaa kehdannu ostaa. kai siihen saa vastaavia halvemmallakin jostain?
                  Eipä taida saada ihan helpolla muualta kuin merkkiliikkeestä.
                  on muuten noiden kumiprikkojen kilohinta kohdillaan
                  Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                  ex E39 535iA -97
                  sekä x määrä riisikippoja


                  Kesäautona toimii vw kupla -65

                  Comment

                  • Jaakeri
                    BTCF Member
                    • Aug 2005
                    • 364
                    • Kurikka

                    #10
                    Originally posted by Vehkis View Post
                    Eipä taida saada ihan helpolla muualta kuin merkkiliikkeestä.
                    on muuten noiden kumiprikkojen kilohinta kohdillaan
                    Todellakin on! eikä sitte yhtään lähteny hinnasta pois

                    Comment

                    • Jaakeri
                      BTCF Member
                      • Aug 2005
                      • 364
                      • Kurikka

                      #11
                      nyt olis tiivisteet vaihdeltu. toiselta puolen oli koko tiiviste poikki ja pikku pala puuttui välistä. ainakin 2 tulppaa ui kunnolla öljyssä ja muutama vähän öljys.
                      rempan jälkeen tuntui niinku olis se 100 kaakkia tullu takaisin

                      Comment

                      • Tomi T
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 3828
                        • Nokia

                        #12
                        Itselläkin olisi edessä tuo tiivisteiden vaihto (ennaltaehkäisevästi). Pari kysymystä:

                        -Pitääkö nuo sekä 11 että 13 vaihtaa myöskin? (näin olettaisin) http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=11&fg=15
                        -Te jotka olette nuo vaihtaneet, niin oletteko käyttäneet jotain tiivisteainetta (tuo BMW:n ohje käskee moista laittamaan pariin paikkaan)
                        -Jotain muuta huomattavaa tuossa vaihdossa? (kiristysjärjestystä, momentteja, tms)
                        Last edited by Tomi T; 17-03-2008, 20:34.
                        ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                        ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                        BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                        BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                        ex. 53*BMW

                        Comment

                        • -Mage-
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 295
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Tomi T View Post
                          Itselläkin olisi edessä tuo tiivisteiden vaihto (ennaltaehkäisevästi). Pari kysymystä:

                          -Pitääkö nuo sekä 11 että 13 vaihtaa myöskin? (näin olettaisin) http://www.realoem.com/bmw/showparts...53&hg=11&fg=15
                          -Te jotka olette nuo vaihtaneet, niin oletteko käyttäneet jotain tiivisteainetta (tuo BMW:n ohje käskee moista laittamaan pariin paikkaan)
                          -Jotain muuta huomattavaa tuossa vaihdossa? (kiristysjärjestystä, momentteja, tms)
                          Kyllä nimenomaan nämä "kumipalat" tulee vaihtaa. Kiristysjärjestyksellä tai momentilla ei sinänsä merkitystä, "sopivan" kireelle.
                          Tiivisteaine ei ole mikään välttämättömyys mutta voi laittaa, kunhan huomioi lämpötilat.
                          Koneen takaosassa olevat kolot voivat auheuttaa pieniä ongelmia, on todella v-mäinen saada tiiviste kohalleen niihin.

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3828
                            • Nokia

                            #14
                            Originally posted by -Mage- View Post
                            Kyllä nimenomaan nämä "kumipalat" tulee vaihtaa. Kiristysjärjestyksellä tai momentilla ei sinänsä merkitystä, "sopivan" kireelle.
                            Tiivisteaine ei ole mikään välttämättömyys mutta voi laittaa, kunhan huomioi lämpötilat.
                            Koneen takaosassa olevat kolot voivat auheuttaa pieniä ongelmia, on todella v-mäinen saada tiiviste kohalleen niihin.
                            Kiitokset hyvästä vastauksesta! Ei muuta kuin hommaamaan osia.
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎