Olisko jollain ohjetta E39 käsijarruvaijerin vaihtoon..? Jää hankaamaan hieman päälle. Taakse on vaihdettu uudet levyt, palat, käsijarrukengät ja asennussarjat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 käsijarruvaijerin vaihto
Collapse
X
-
Originally posted by eizzi View PostOnhan tuota säädetty ja kaikki osat kenkiä myöden on uusia paitsi vaijeri. Eli olisiko jollain hyviä ohjeita vaijerin vaihdolle..??
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostOnhan tuota säädetty ja kaikki osat kenkiä myöden on uusia paitsi vaijeri. Eli olisiko jollain hyviä ohjeita vaijerin vaihdolle..??
Sinänsä muuten kohtuu selkeä/helppo homma.
Comment
-
-
Originally posted by eizzi View PostOnhan tuota säädetty ja kaikki osat kenkiä myöden on uusia paitsi vaijeri. Eli olisiko jollain hyviä ohjeita vaijerin vaihdolle..??Last edited by JonasG; 09-09-2007, 22:17.
Comment
-
-
Originally posted by Shadow-line View PostEli vaijeri(t) eivät liiku kunnolla, oletko varmistanut sen? Jos ei, niin melko varmasti tiedossa paskamainen homma. Lähes poikkeuksetta vaijeri "hitsaantunut" pyörännapa päähän kiinni, mistä se sukeltaa kengille. Tämä aiheuttaa älyttömästi lisää hommaa. Kokeile searchia, ko. aiheesta pitäis olla juttua. Omakohtaista kokemusta löytyy myös ko. operaatiosta..:(
Sinänsä muuten kohtuu selkeä/helppo homma.
Mikä tässä vaijerissa "hitsautuu" kiinni ja mihin kohtaan??? Tänään kun purin ja herkistin vielä sen joka levittää kenkiä mihin vaijeri tulee kiinni niin siinä ainakin vaijerin pää liikkui.
Comment
-
-
Originally posted by JonasG View PostIrroitat käsijarrukahvan suojapussin. Vaijereista mutterit irti kokonaan. Nostat auton ylös ja auton pohjasta palopellit irti (ei tarvitse irroittaa pakoputkea). Kun olet saannut palopellit löysälle nykäiset vaijereista niin irtoavat ja vedät ne pois. Otat takapyörät irti ja jarrulevyt irti. Vapautat käsijarruvaijerin/t kääntämällä vaijerien lukitukset. Kun laitat uudet vaijerit paikalle muista että vasemman puoleinen vaijeri on lyhyempi kuin oikeanpuoleinen! Hienosäätö sit kun on levyt takaisin paikoillaan.N62 Money Spender Club
Comment
-
-
Helpoin tapa on ottaa vain kuori pois vanhasta vaijerista,kiinnittää uuden vaijerin sen päähän jollain tavalla ja vetää sen avulla uuden sisään.Jos vanha vaijeri on jo kokonaan pois niin kokeile työntää kahvan päästä jotain ohutta vaijeria/letkua/johtoa läpi ja vedä sen avulla uusi paikalleen.Itse kiinnitin uuden vaijerin vanhaan kutistesukalla ja tuli sisään heti
Comment
-
-
Originally posted by koma View PostHelpoin tapa on ottaa vain kuori pois vanhasta vaijerista,kiinnittää uuden vaijerin sen päähän jollain tavalla ja vetää sen avulla uuden sisään.Jos vanha vaijeri on jo kokonaan pois niin kokeile työntää kahvan päästä jotain ohutta vaijeria/letkua/johtoa läpi ja vedä sen avulla uusi paikalleen.Itse kiinnitin uuden vaijerin vanhaan kutistesukalla ja tuli sisään hetiBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Joku aivopieru siinä kävi, että nykäsin vanhan pois ennenaikojaan. No mutta kuitenkin, tänään pääs sen verran eteenpäin, että tuli todettua uuden vaijerin kierreosuuden olevan n. sentin pitempi kuin vanhassa, siksi tökkää heti alkuunsa. No, pätkäsin sen sitten saman mittaiseksi ja rupes menemään paremmin sisälle. Nyt kuitenki jäi ahdistamaan kierteiden jälkeisestä pyöreästä osuudesta. Vanhassa tässä kohtaa siis neliskanttinen osuus, vaijerin pyörimisen estämiseksi kun muttereita kirrataan. Rälläkällä hiukan hiomista ja tadaa, vaijeri tulee perille asti ilman ongelmia. Nokkelin voikin jo sitten arvata mistä se ylimääräinen sentti on tullu sinne alkupäähän. Kyllä, nyt ei ole mitään mahdollisuutta saada käsijarrulinkkua renkaan päässä paikalleen, koska vaijeri jää liian lyhyeksi
Kyllä tarvikeosat on ihaniaN62 Money Spender Club
Comment
-
-
Originally posted by intfreak View Post.... Nokkelin voikin jo sitten arvata mistä se ylimääräinen sentti on tullu sinne alkupäähän. Kyllä, nyt ei ole mitään mahdollisuutta saada käsijarrulinkkua renkaan päässä paikalleen, koska vaijeri jää liian lyhyeksi
Kyllä tarvikeosat on ihania
Tai tietyst jos kaikki on uutta, voi olla aika naftilla?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEikait se nyt sentistä kiinni ole, mulla ainakin tulee jonkun verran vaijerit käsijarrun säädössä muttereista yli?
Tai tietyst jos kaikki on uutta, voi olla aika naftilla?N62 Money Spender Club
Comment
-
-
...
Tämmöstä tännää vänkärinpuolen käsijarru vaijerin vaihto. Pitkän ajan päästä pääsin yhdistämään katkenneen ja uuden vaijerin päät että vedän uuden vaijerin hyttiin. Siinä vähän jo tuli hymy huulille että tämähän oli iha pala kakkua juttu kunnes 20cm enne uutta vaijeria liitokset irtos ja käteen jäi vain vanha vaijeri... Usko loppu ja kamat kasaaan. Oisko jollain hihassa nyt jotaki niksiä miten sais uuden ujutettua ilman mitään isompia purkutöitä. Kiitos jo etukäteen!Ku tulee nii puut heiluu
Comment
-
Comment