päätti eilen sitten ainakin kansipahvi pettää toivottavasti ei kansi haljennut.heitti putkesta hienot harmaat savut ja putket oli jäähdytinnesteessä sekä ylävesiletku räjähti.korjaamossa totesivat että pahvi ainakin vuotaa ellei jopa kansi ole halki nyt on ongelma että kyseinen korjaamo ei ehdi hommaa hoitaa niin tiätääkö täällä joku jonkun paikan joka pystyisi hoitamaan homman nopeasti,hyvin ja edullisesti pk seudulla?onko jollain tietoa paljonko remontti suurinpiirtein maksaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 540ia kannentiivisteen vaihto
Collapse
X
-
Tuo ei ole ihan pikku homma, ohjeaika oikean puolen tiivisteen vaihtoon on ~9 tuntia ja vasemmalle puoli tuntia lisää. Jos ei yllätyksiä tule niin kyllähän sen noilla ajoilla melko järkevästi pystyy tekemään, ainakaan nopeammin ei ehdi tehdä hyvin jollei sitten ole tehnyt hommaa sataan vastaavaan ja osaa sen jopa silmät kiinni.
Millä tavalla kannentiivisten vuotaminen on todettu?
Ylävesiletkun rikkoutuminen lienee aiheuttanut ylikuumenemisen joka rikkonut tiivisteen? Ei kyllä tavallisesti tapahdu mikäli moottori huomataa sammuttaa piakkoin letkun rikkotumisen jälkeen, vai oliko tiivisteessä ennestään jo vuoto joka aiheutti paineen nousun järjestelmässä ja siten myös letkun rikkoutumisen?
Samalla kannattaisi vaihtaa myös vesipumppu etc. jos niiden kunnosta ei ole tietoa, menee vähemmällä työllä samalla kertaa kuin erikseen.
Yllätyksiäkin voi tulla mutta harvemmin kannessa todellista vikaa ehtii olemaan mikäli vakioauto on kyseessä.
Meikäläisen taksoilla btcf/harrastaja alennuksella (-20% norm ovh 50€ /h) tuo tekee vähintään 380€ /puoli tai 520 molemmat ja siihen lisäksi tarvikeet eli nesteet, vesiletku tiiviste ja pultit ainakin. Jos autoa on aiemmin huolimattomasti korjailtu kannattaa myös varautua lisätöihin, tai vika voi toki olla vakavampikin mutta se lienee olisi jo selvinnyt kun auto on kerran korjaamolla ollut.Last edited by WSE1; 11-09-2007, 21:26.
-
-
elikä vika ei ollut kannentiivisteessä vaikka korjaamolla olivat todenneet vian olevan siinä,onneksi niillä ei ollut aikaa ruveta korjaamaan sitä joten otin yhteyttä ElektroMekaan Lohjalle siellä kaveri totesi miltei heti ettei vika ole kannentiivisteissä,ei ollut muuta kuin ylävesiletkun vaihdon jälkeen jäännyt ilmaa järjestelmäänno tuli vaihdettua tulpat ja venttiilinkopantiivisteet kun oli vuotanut tulpille.Kiitoksia ElektroMekalle erinomaisesta ja nopeasta palvelusta
Comment
-
-
Ja taas tuli todettua se, että jos korjaamolla ei ole kiinnostusta/aikaa etsiä vikaa, niin sitä heitetään lonkalta vaan joku vika joka sattuu ensimmäisenä tulemaan asentajan päähän(yleensä kalleimasta aloitetaan)
Mutta hyvä juttu että selvisit pienillä kustannuksilla ja veit auton tuonne kyseiseen pajaan jossa se pääsi oikean asentajan käsittelyynNyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Kesäautona toimii vw kupla -65
Comment
-
-
Tuo on kyllä aivan USKOMATONTA touhua!! Olisi huomattavasti helpompi ymmärtää jos vaikka puhelimessa tuollainen vikadiaknoosi annetaan, mutta jos auto on korjaamolla niin silti!! Kerro nyt ihmeessä isoilla kirjaimilla mikä korjaamo oli kyseessä..
Hyvä, että auto tuli kuntoon pienillä jutuilla ja sait vielä yhden tyyppivian hoidettua samalla kertaa!
Comment
-
Comment