Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530DA Ongelmako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joneml
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 21
    • Lohja

    E39 530DA Ongelmako?

    Vaihdoin uskollisen 330D:n 530DA:n ja heti tuli pelko, ettei kaikki tehot olisikaan kärryssä tallella - lukenut vissiin liikaa kauhutarinoita täältä

    Eli "ongelmana" on huono kiihtyvyys 5. vaihteella (siis stepin manuaalivalinta). Kiihtyvyys välillä 120-150 km/h on todella verkkaista, vaikka kierrokset ovat hyvällä vääntöalueella(+2000rpm). Myöskään kulutusmittari ei mene pohjaan (<20l), vaikka kaasu on pohjassa (ei kickdown). En ole kellottanut aikaa, mutta menee HUOMATTAVASTI pidempään, kuin ex manuaali 330D 5. vaihteella. Muilla vaihteilla ongelmia ei ole ja auto kulkee mielestäni aivan normaalisti. D:llä ajaessa sama väli menee suht ripeasti, koska tomaatti pykältää pienemmälle.

    Siis kysynkin, onko yllä mainittu 530D automaatin ominaisuus, vai onko minulla jotain vikaa autossa?

    Auto on 530DA 11/02, ajettu 88tkm. Ei viritelty.
    535dee
  • peeämvee
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 283
    • Taivalkoski

    #2
    Ilmamäärämittari todennäköisesti tulossa finaaliin, eihän 330D ja facelift 530da:n välillä ole kulussa kyllä käytännössä huomattavaa eroa. Koita ajella imm piuha irti voi kulkea paremmin. Tuo kulutusmittarin näyttämä kertoo jo sen ettei pirssissä oo kaikki kotona, koska mulla ainakin pysyy tapissa koko kiihdyyksen ajan 150 asti.

    Comment

    • joneml
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 21
      • Lohja

      #3
      Kävin koittamassa autoa tänään ilmamäärämittarin piuha irroitettuna. Auto liikkuu paremmin silloin, kun piuha on kiinni. Esim. 5. vaihteella kiihdyttäessä piuhan ollessa irti, kaasu pohjassa kulutusmittari ei nouse kuin n. 13l, kun se piuha kiinni olessa nousee sentään n. 19l. Tämä vissiin kertoo, että mittari olisi kunnossa, vai?

      Miten muilla 330D/530D omistajilla, meneekö teillä kulutusmittari pohjaan täyskaasulla 5. vaihteella? Entäs kiihtyvyys välillä 120-140km/h 5.vaihteella, minulla tämä kiihdytys kestää noin 6-7s, normaalia?
      535dee

      Comment

      • RiteCo
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 97
        • Harjamäki

        #4
        Taitaa olla vikatila päällä

        Kannattanee tarkistaa, mikä DDE versio autossa on ja etsiä vaikka osoitteesta http://wds.west.lv/ mitkä viat aiheuttavat vikatilan =(The injection quantity (volume) is limited) .

        Vanhemmassa M51 moottorissa moottorin ohjauksessa on kaksi vikatilatasoa, joissa polttoainesyöttöä rajoitetaan:
        33 mg/stroke, jolloin huippunopeus rajoittuu noin 190 km/h tai
        21 mg/stroke, jolloin huippunopeus rajoittuu noin 140 km/h.

        Tuota ensimmäistä ei Suomen oloissa välttämättä edes huomaa muutoin kuin siitä, ettei kulutusmittari pohjaa täyskiihdytyksessä.

        Vika ei välttämättä jätä vikahistoriaan merkintää, jos esim. anturi teknisesti toimii oikein mutta ei likaantumisen takia mittaa väliainetta oikein.

        Onnea matkaan, autetaan minkä vain voidaan.
        -x-x-x-x-x-x-x-x-

        MFG RiteCo


        W211 and 944

        ex E21, ex E30, ex E39

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎