Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530dA vm -02 katsastus, tehtaan ohjeet kuulemma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    e39 530dA vm -02 katsastus, tehtaan ohjeet kuulemma

    Kävin tänään katsastamassa hiacen, ja katsastusmies totesi, että tehtaalta on tullut ohjeet, että moottoria ei saa pakokaasumittauksessa käyttää täydellä kaasulla kuin 0,5 sekuntia.

    Niinpä se ei laittanut edes piuhoja kiinni koneeseen, vaan kattoi kierroslukumittarista ja polkaisi vaan konetta => lukemat talteen ja pois.

    Kannattaa vedota näihin ohjeisiin, niin eivät seiso urku auki minuuttitolkulla. Tämä ilmeisesti pätee vain automaattivaihteisiin 02 (ja vissiin siitä eteenpäin) 530d:hen.
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #2
    Mielenkiintoista! Pari viikkoa sitten kävin katsastamassa omani Oulun K1-asemalla. Ei ollut tuollaisesta ohjeistuksesta mitään puhetta. Tosin kierrokset tapissa käytti muutaman sek. ajan kahteen kertaan. Ei sentään sen pidempään huudatettu.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Rale
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 1483
      • Porvoo

      #3
      Vaihtelua

      porvoossa: 530dat 01 kiekkoja ei nostettu yli 3750rpm savu kokeessa.

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Rale View Post
        porvoossa: 530dat 01 kiekkoja ei nostettu yli 3750rpm savu kokeessa.
        seinäjoella katsastanu ny 2kertaa ton 530d (-01:nen) ja molemmilla kerroilla katsastusäijä sanonu että kierroksia ei saa nostaa yli 3500:en...ei vaan selvinny että miksei,mut parempi noin
        Last edited by tuomkiti81; 11-09-2007, 20:17.
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • ////3
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 399
          • Lahti

          #5
          Tuossa kävin eilen näyttämässä omaa 530d (-00) lastutettu Lahden K1 katsastajilla. Niin muutaman kerran ne laski rajoittimeen ja se oli siinä, arvo oli 1.1 (sallittu on 3)
          Usvaa putkeen

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2194
            • kaustinen

            #6
            Joo kaustisen yksityisellä asemalla ei myöskään nostettu yli 3500rpm.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Tomppa111
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 92

              #7


              Eli alle 4000rpm. 530dA:lla

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7459
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Tomppa111 View Post
                Siis tuossahan on selvästi >4000 rpm??? (Lukuunottamatta E60 530d manuaalivaihteista.)
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • jorkki
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 41
                  • Keskisuomi

                  #9
                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Siis tuossahan on selvästi >4000 rpm??? (Lukuunottamatta E60 530d manuaalivaihteista.)

                  Siis yli 4000 rpm??

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7459
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by jorkki View Post
                    Siis yli 4000 rpm??
                    Sitähän tuo tarkoittaa mun ymmärryksellä. Mutta mistä voi tietää mitä tuossa on tarkoitettu.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1483
                      • Porvoo

                      #11
                      Ake

                      Oliskohan AKE sitten tulkinnut nuo lukemat maximi kierrosnopeuksiksi. Ja noilla suurempi kuin merkeillä ei ole käytännön merkitystä?

                      Comment

                      • Tomppa111
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 92

                        #12
                        Sorry, se olikin väärä linkki. Eli sen mukaan vähintään 4000rpm, MUTTA tämän toisen aken ohjeen mukaan 3500-4000:


                        ja sieltä: Menettely: 1. Dieselautot ja toinen kohta.

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #13
                          Melkoisesti eroaa arvot viimevuotiseen, kun silloin kaveri seisoi loso pohjassa sekuntitolkulla, ja savuarvoksi tuli 0,84 @ 4700 rpm. Nyt tuli 1,4 @ 4500 rpm.

                          Näkihän sen jo paljaalla silmällä, että kun katsastusheppu vaan polkaisi tallan pohjaan ja helppas samantien, niin mittaus tehtiin kyllä melkoisesta savupilvestä...

                          P.S. ei muuten saatu M-Sporttia nosturille ilman ympäristöstä kerättyjä laudanpätkiä. Olis muuten ottanut etuhelma kiinni. Miten ihmeessä vielä matalempia penareita katsastetaan
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • intfreak
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 2967
                            • Uusikaupunni

                            #14
                            Autodatasta katottuna:

                            e39 530d 4600-4800
                            e60 530d 3900-4100
                            e46 320d 4800

                            AKE:
                            e39 >4000
                            e60 >3500
                            e46 >4000

                            Tiedäppä noista sitten :think AKE:han tietty noudattaa valmistajan ohjeita, mutta mistä AD noita arvoja tuohon laittaa?
                            N62 Money Spender Club

                            Comment

                            • Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7459
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by touring39 View Post
                              Näkihän sen jo paljaalla silmällä, että kun katsastusheppu vaan polkaisi tallan pohjaan ja helppas samantien, niin mittaus tehtiin kyllä melkoisesta savupilvestä...
                              Tyhmä bensakuski nyt kysyy, että eikös siinä ole juuri tarkoituskin mitata sitä savutusta ko. tilanteessa?

                              Originally posted by touring39 View Post
                              P.S. ei muuten saatu M-Sporttia nosturille ilman ympäristöstä kerättyjä laudanpätkiä. Olis muuten ottanut etuhelma kiinni. Miten ihmeessä vielä matalempia penareita katsastetaan
                              Ei mulla ole ollut ikinä katsastuksessa ongelmia tuon suhteen, mutta läheltähän se kyllä menee ja voi vähän hipoakin monessakin paikkaan (varsinkin hidastetöyssyissä). Sitä voi tosiaan ihmetellä kun omakin auto on täysin vakiolla M-alustalla ja orggiskoon pyörillä. Monikohan auto on vakiona tätä matalampi edestä?
                              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                              E39 523i M Sport '00, Titansilber

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎